EVALUARILE-PILOT LA FINALUL CLASELOR A II-A, A IV-A SI A VI-A

EXAMENUL NATIONAL DE DEFINITIVARE IN INVATAMANT – 2013
29 ianuarie 2013
Masina lovita de tren, Afla detalii
29 ianuarie 2013

EVALUARILE-PILOT LA FINALUL CLASELOR A II-A, A IV-A SI A VI-A

 

Potrivit unui comunicat al biroului de presă din cadrul Ministerului Educației Naționale, evaluările- pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a şi

a VI-a se vor desfăşura în intervalul 9 – 22 mai 2013.

 

Pe site-ul http://www.edu.ro/, au fost publicate ordinele de ministru privind metodologiile care

vizează evaluările ce decurg din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011. Mai precis, au fost publicate

metodologiile de organizare a evaluării competenţelor acestor elevi. Evaluările se vor desfăşura prin

pilotare pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional.

Lista unităţilor de învăţământ care compun acest eşantion cuprinde: câte 86 de şcoli pentru clasele a II-

a şi a VI-a, respectiv 136 şcoli pentru clasa a IV-a. Eşantionul a fost realizat de către Centrul Naţional

de Evaluare şi Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrat în unităţi de

învăţământ distincte.

La nivelul județului Sălaj, școlile în care se vor organiza evaluările-pilot sunt următoarele:

Școala Gimnazială Dobrin și Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu”-Zalău (la clasa a II-

a, în zilele de 9-10 mai); Școala Gimnazială Chieșd, Școala Gimnazială Zimbor, Școala

Gimnazială „Mihai Eminescu”-Zalău (la clasa a IV-a, în 15 mai); Școala Gimnazială ”Simion

Bărnuțiu” Bocșa și Școala Gimnazială „Silvania” Șimleu Silvaniei (la clasa a VI-a, în 22 mai).

Testele şi baremele de corectare sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi

Examinare.

La clasa a II-a, testele conţin două secţiuni: prima vizează competenţele de receptare-producere a

mesajelor, în vreme ce a doua abordează competenţe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea

competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor

individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea

părinţilor/tutorilor legal instituiţi asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română, limba

maternă – pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale – şi matematică. Evaluarea nu se

finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării contribuie la realizarea

unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de

CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este

cazul, a planurilor individualizate de învăţare şi pre-orientarea şcolară către un anumit tip de liceu.

Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare,

respectiv matematică şi ştiinţe.

După cum se mai precizează, în comunicatul transmis de Ministerul Educației Naționale în data de 24

ianuarie 2013, activitatea de pilotare vizează instrumentele de evaluare şi procedurile de organizare a

acestor evaluări.

 

Marcel Lucaciu,

purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Sălaj

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *