


În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (3) și alin. (5) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, Ordinului M.A.I.nr.140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, ambele cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Adresei Inspectoratului General al Poliției Române nr. 79863 din 23.08.2018 referitoare la situația posturilor vacante de polițist, aprobate de conducerea Inspectoratului General al Poliției Române, ce urmează a fi scoase la concurs prin modalitatea încadrării directe (specialiști și reducere deficit de personal),
INSPECTORATUL DE POLIŢIE JUDEȚEAN SĂLAJ, cu sediul în municipiul Zalău, str. Tudor Vladimirescu, nr. 14A, județul Sălaj, organizează
C O N C U R S :
Secţiunea I – Postul scos la concurs
În vederea ocupării unui post vacant de ofiţer specialist II la Compartimentul Structura de Securitate, poziția 219 din statul de organizare al unității, din cadrul Inspectoratului de Poliţie Județean Sălaj, prin încadrare directă ca polițist, din rândul persoanelor care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice și cerințele pentru ocuparea postului vacant.
Secţiunea a-II-a – Condiţii de participare la concurs
Pentru a participa la concurs, candidații trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii legale de recrutare și criterii specifice:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale).
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să îndeplinească condițiile de ocupare prevăzute în fișa postului, și anume:
1. să aibă studii corespunzătoare cerinţelor postului pentru care candidează, respectiv:
studii universitare de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă, absolvite anterior celor trei cicluri de tip Bologna, într-unul dintre următoarele profiluri/domenii de licență/specializări: matematică (specializarea matematică-informatică), informatică, cibernetică, statistică și informatică economică, științe militare și informații, ingineria/știința sistemelor și a calculatoarelor, inginerie electronică și telecomunicații, științe aplicate (specializarea informatică industrială, informatică aplicată în inginerie), inginerie electrică (specializarea informatică aplicată în inginerie electrică);
sau
studii superioare de licență, ciclul I de studii universitare (în sistem Bologna), în unul din următoarele domenii de licență: matematică (specializarea matematică-informatică), informatică, fizică (numai specializarea fizică-informatică), inginerie electrică (specializarea inginerie electrică și calculatoare, informatică aplicată în inginerie electrică), inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale, calculatoare și tehnologia informației, ingineria sistemelor, științe inginerești aplicate (specializările informatică industrială, matematică și informatică aplicată în inginerie), științe militare, informații și ordine publică, cibernetică, statistică și informatică economică.
g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;
h) să nu aibă antecedente penale sau să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentație, în ținuta de vară; verificarea acestor cerințe se realizează cu ocazia examinării medicale.
Candidatul care a fost declarat „admis” la concurs, nu trebuie să aibă, la încadrarea ca polițist, calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic.
Nu pot fi recrutate în vederea încadrării directe ca poliţist, persoanele care se află într-una din situaţiile următoare:
a) prin încadrare, potrivit nivelului studiilor şi/sau vechimii în specialitate dobândesc grad profesional mai mic decât gradul militar echivalent deţinut în rezervă;
b) prin încadrare, potrivit nivelului studiilor şi/sau vechimii în specialitate dobândesc grad profesional mai mare decât gradul profesional maxim al postului pentru care s-a organizat.
La concurs pot participa şi agenţii de poliţie care îndeplinesc condiţiile de studii menționate mai sus, precum şi, cumulativ, următoarele condiţii:
a) sunt declaraţi «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop;
b) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h) din Legea nr. 360/2002, privind Statutul poliţistului;
d) au obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
Atenţie! – Nu se admit derogări de la niciuna dintre condiţiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunţ.
Secţiunea a-III-a – Reguli privind înscrierea la concurs
Înscrierea candidaților se va face prin depunerea, în volum complet (mai puțin fișa medicală tip), în perioada 06 – 13.09.2018 inclusiv, dar numai în zile lucrătoare, la sediul Serviciului Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Sălaj, str. Tudor Vladimirescu, nr. 14A, județul Sălaj, a următoarelor documente:
a) cererea de înscriere (Anexa nr. 3 ) şi Curriculum–vitae, model Europass(Anexa nr. 5 );
b) documente care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului (diploma de licenţă şi foaie matricolă/supliment la diplomă), în original, care vor fi xerocopiate cu ocazia înscrierii şi certificate pentru conformitate în prezenţa candidatului, originalul fiindu-i restituit pe loc acestuia.
Se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă au termenul de valabilitate de maximum 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinţei de studii se calculează de la data finalizării studiilor, nu la data eliberării adeverinţei de către instituţia de învăţământ.
Cetăţenii români care au absolvit studii superioare în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerul Educaţiei Naţionale.
c) actul de identitate, în original, care va fi xerocopiat cu ocazia înscrierii şi certificat pentru conformitate în prezenţa candidatului, originalul fiindu-i restituit pe loc acestuia;
d) carnetul de muncă / certificatul stagiu de cotizare şi alte documente doveditoare, în original, care să ateste vechimea în muncă și vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei şi, dacă este cazul;
e) livretul militar, în original, care va fi xerocopiat cu ocazia înscrierii şi certificat pentru conformitate în prezenţa candidatului, originalul fiindu-i restituit pe loc acestuia;
f) certificatul de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, certificatul de căsătorie, precum şi, după caz, hotărârile judecătoreşti privind starea civilă, în original, care vor fi xerocopiate cu ocazia înscrierii şi certificate pentru conformitate în prezenţa candidatului, originalul fiindu-i restituit pe loc acestuia;
g) autobiografia (model Anexa nr. 6) şi tabelul nominal cu rudele candidatului şi soţul/soţia candidatului (model Anexa nr. 7);
h) cazierul judiciar al candidatului;
i) o fotografie color 9 x 12 cm;
j) fișa medicală – tip de încadrare în M.A.I. (va fi introdusă în dosarul de recrutare, după încheiere, până cel târziua la data de 12.10.2018);
k) certificatul de examinare psihologică (va fi introdus în dosarul de recrutare după transmiterea acestuia de către Centrul de Psihosociologie al M.A.I.);
l) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare (Anexa nr. 4);
m) persoanele care au calitatea de cadru militar în rezervă vor depune o adeverință eliberată de unitatea care are în gestiune dosarul de personal, din care să rezulte motivul încetării raporturilor de serviciu/trecerii în rezervă și gradul militar în rezervă deținut;
n) un dosar plic.
Sunt acceptate şi copii legalizate ale documentelor, dacă acestea sunt prezentate din iniţiativa candidatului.
Pentru candidaţii agenţi de poliţie:
a) cererea de înscriere(Anexa nr.2 ) şi Curriculum–vitae, model Europass (Anexa nr. 4 );
documente care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului (diploma de licenţă şi foaie matricolă/supliment la diplomă), în original, care vor fi xerocopiate cu ocazia înscrierii şi certificate pentru conformitate în prezenţa candidatului, originalul fiindu-i restituit pe loc acestuia;
Se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă au termenul de valabilitate de maximum 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinţei de studii se calculează de la data finalizării studiilor, nu la data eliberării adeverinţei de către instituţia de învăţământ.
Cetăţenii români care au absolvit studii superioare în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerul Educaţiei Naţionale.
c) actul de identitate, carnetul de muncă/certificatul stagiu de cotizare şi alte documente doveditoare, în original, care să ateste vechimea în muncă și vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei şi, dacă este cazul, livretului militar, în original, care vor fi xerocopiate cu ocazia înscrierii şi certificate pentru conformitate în prezenţa candidatului, originalul fiindu-i restituit pe loc acestuia;
certificatul de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, certificatul de căsătorie, precum şi, după caz, hotărârile judecătoreşti privind starea civilă, în original, care vor fi xerocopiate cu ocazia înscrierii şi certificate pentru conformitate în prezenţa candidatului, originalul fiindu-i restituit pe loc acestuia;
declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare;
adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat (pentru polițiștii care nu sunt încadrați la I.P.J. Sălaj) din care să reiasă menţiunile precizate la art. 27˄45 lit. „b”, „c” şi „d” din Legea nr. 360/2002, privind Statutul poliţistului;
un dosar plic.
Sunt acceptate şi copii legalizate ale documentelor, dacă acestea sunt prezentate din iniţiativa candidatului.
Intervalul orar în care se depun dosarele de recrutare: 10.00 – 15.00, în zilele lucrătoare. După încheierea perioadei de înscriere, respectiv 13.09.2018, ora 15.00, nu se vor mai primi dosare de înscriere, cu excepția candidaților care se află în sala de înscriere. Adresăm candidaţilor rugămintea să respecte acest program, întrucât, în afara intervalelor orare sus-menţionate, punctul de înscriere va fi închis.
Înscrierile se fac personal, indiferent de localitatea unde își are domiciliul candidatul și doar la unitatea de recrutare în al cărei stat de organizare se regăsește postul pentru care optează fiecare candidat.
Atenție! Este interzisă înscrierea prin fax, prin poștă, inclusiv poștă militară, prin orice alte mijloace sau de către o altă persoană în afara candidatului, astfel că nu vor fi luate în considerare cererile de înscriere transmise în orice altă modalitate decât personal, documentele urmând a fi restituite candidaților care procedează neregulamentar.
Solicitarea înscrierii la concurs prin mandatar, în baza unei procuri, poate fi acceptată în măsura în care aceasta este întocmită în formă autentică și sunt îndeplinite cu strictețe toate celelalte reguli de înscriere prevăzute în anunț și O.M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale M.A.I., cu modificările și completările ulterioare.
Atenţie! Nu va fi acceptat dosarul de recrutare în cazul în care documentele, în original, prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă care nu permit stabilirea autenticităţii documentului sau sunt plastifiate.
Atenţie! Candidaţii care nu prezintă, la înscriere, toate documentele mai sus menţionate nu vor fi înscrişi la concurs, dosarele fiindu-le restituite pe loc pe bază de semnătură.
Atenţie! După încheierea perioadei de depunere a dosarelor de recrutare, respectiv 13.09.2018, ora 15.00, nu se vor mai primi documente în vederea completării acestora.
La concurs pot participa numai candidaţii ale căror dosare de recrutare sunt complete şi corect întocmite.
Fişa postului scos la concurs poate fi consultată de către candidaţi, cu respectarea prevederilor legale.
Secţiunea a- IV-a – Reguli privind examinarea psihologică şi medicală
Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează.
Până la data de 26.09.2018 se va desfăşura evaluarea psihologică a candidaţilor.
Deoarece examinarea psihologică este de competenţa Centrului de Psihosociologie al
M.A.I., data, ora, locul şi celelalte detalii vor fi stabilite de această unitate şi vor fi comunicate candidaţilor prin postare pe pagina de internet a Inspectoratului de Poliţie Județean Sălaj, www.sj.politiaromana.ro, Secţiunea Carieră – Posturi scoase la concurs şi prin afişare la avizierul unităţii, după expirarea perioadei de înscriere a candidaților.
Atenţie! Candidaţii nu vor fi anunţaţi personal cu privire la data, ora şi locul unde se va organiza testarea psihologică, fiind obligaţi să se informeze prin verificarea repetată a paginii de internet indicată mai sus şi consultarea avizierului unităţii.
Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea testării psihologice.
Lista candidaţilor declaraţi apt psihologic se va posta pe pagina de internet a Inspectoratului de Poliţie Județean Sălaj, www.sj.politiaromana.ro, Secţiunea Carieră şi va fi afişată la avizierul inspectoratului, aceştia urmând a se prezenta la Centrul Medical Județean Sălaj al M.A.I., pentru întocmirea fişei medicale-tip de încadrare în M.A.I.
Candidaţii declaraţi inapt psihologic vor fi informaţi şi nu vor fi programaţi la examinarea medicală, participarea acestora la concurs urmând a fi respinsă ca urmare a neîndeplinirii condiţiilor legale.
Activitatea de evaluare medicală şi completarea dosarelor de recrutare cu fişa medicală – tip se va desfăşura în perioada 01.10 – 12.10.2018, în zilele lucrătoare, doar pentru candidaţii declaraţi „apt psihologic”. Candidaţilor nu li se vor înmâna adrese individuale de trimitere, ci vor fi planificaţi pentru efectuarea evaluării medicale în baza unei adrese oficiale ce va fi transmisă de către Inspectoratul de Poliţie Județean Sălaj unității medicale care o deservește. Prezentarea candidaţilor la unitatea medicală se va face începând cu data de 01.10.2018 la sediul acesteia. Cu această ocazie, candidaţilor li se vor deschide fişele medicale-tip, urmând să fie îndrumaţi pentru continuarea evaluării medicale şi finalizarea acesteia.
Atenţie! Finalizarea activităţii de evaluare medicală şi depunerea fişei medicale-tip la dosar trebuie realizată până la data de 12.10.2018 inclusiv. După această dată, dosarele nu mai pot fi completate cu fişa medicală-tip, caz în care candidaturile celor care nu şi-au completat dosarele de recrutare conform calendarului vor fi invalidate.
Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permanent prin verificarea paginii de internet sau consultarea avizierului unităţii organizatoare, cu privire la eventualele modificări privind datele concursului.
După activitatea de validare a candidaturilor de către comisia de concurs, lista finală cuprinzând candidaţii care îndeplinesc toate condiţiile pentru a susţine proba scrisă, precum și lista cu candidații invalidați vor fi comunicate prin postare pe pagina de Internet a Inspectoratului de Poliţie Județean Sălaj, www.sj.politiaromana.ro, Secţiunea Carieră – Posturi scoase la concurs și la avizierul unității până la data de 26.10.2018.
Secţiunea a-V-a – Desfăşurarea concursului
Concursul va consta în susținerea unui test scris pentru verificarea cunoștințelor necesare îndeplinirii atribuțiilor postului, care poate fi înregistrat/supravegheat video, din tematica şi bibliografia recomandată (anexa nr. 1) şi va avea loc în data de 03.11.2018.
Pentru a fi declarat „admis” la proba de concurs, candidatul trebuie să obţină minim nota 7,00.
Ora şi locul unde se va desfăşura proba scrisă se vor stabili, în funcţie de numărul candidaţilor, şi se vor comunica acestora prin postarea unui anunţ ulterior pe pagina de Internet a Inspectoratului de Poliţie Județean Sălaj, www.sj.politiaromana.ro, Secţiunea Carieră – Posturi scoase la concurs, precum şi la avizierul unităţii.
Rezultatul la proba scrisă se poate contesta o singură dată în termen de 24 de ore de la afişare, iar contestaţiile se depun la secretariatul Serviciului Resurse Umane din I.P.J. Sălaj cu sediul din str. Tudor Vladimirescu, nr. 14A.
Eventualele contestaţii se soluţionează de către comisia constituită în acest scop, în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.
Nota acordată după soluţionarea contestaţiei la proba scrisă este definitivă.
Candidaţii pot contesta numai notele la propriile lucrări.
Rezultatele la contestații se comunică candidaților prin afișare la sediul I.P.J. Sălaj și prin postare pe pagina de Internet a Inspectoratului de Poliţie Județean Sălaj, www.sj.politiaromana.ro, Secţiunea Carieră– Posturi scoase la concurs, precum şi la avizierul unităţii.
Secţiunea a-VI-a – Precizări privind rezultatele finale ale concursului
Nota finală reprezintă nota obţinută la proba scrisă.
Este declarat „admis” candidatul care a obţinut nota cea mai mare, la proba scrisă.
În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă la testul scris, departajarea acestora se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale.
Interviul se va susţine după expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor, pe baza tematicii şi bibliografiei stabilite la testul scris, la o dată ce va fi comunicată prin postarea unui anunţ ulterior pe pagina de internet a I.P.J. Sălaj, precum şi la avizierul unităţii.
Desfăşurarea probei de concurs va fi înregistrată audio/video, după caz.
Tabelul nominal cu rezultatele finale obţinute se va afişa prin postare pe pagina de Internet a I.P.J. Sălaj şi la avizierul unității.
Secţiunea a-VII-a – Reguli privind buna organizare şi desfăşurare a concursului
Prin înscrierea la acest concurs, candidaţii îşi manifestă implicit acordul cu privire la condiţiile şi modul de organizare şi desfăşurare a concursului;
Candidaţii sunt rugaţi să citească cu atenţie anunţul şi să respecte organizarea stabilită cu privire la toate etapele concursului: înscrierea, depunerea dosarului în volum complet şi susţinerea probei de concurs;
Se impune verificarea permanentă şi atentă a paginii de Internet a I.P.J. Sălaj, întrucât comunicarea informaţiilor ulterioare referitoare la concurs se va realiza în această modalitate. În perioada concursului, pe pagina de Internet se vor posta informaţii privind mai multe concursuri, situaţie în care este necesară verificarea atentă a tuturor anunţurilor postate, astfel încât să se evite omiterea luării la cunoştinţă de către candidaţi a unor informaţii legate de concurs;
În cadrul probei scrise, candidaţii nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate şi un pix/ stilou de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, dicţionare, notiţe, însemnări, precum şi cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare). Nu se admit pixuri/ stilouri care permit ştergerea şi rescrierea. Fraudele, precum şi tentativa de săvârşire a acestora se sancţionează prin eliminarea din concurs a candidatului/ candidaţilor în cauză.
Anexele 1- 7 fac parte integrantă din prezentul anunț.