Prefectul judeţului Sălaj, Vegh Alexandru, a vizitat marţi, 27 septembrie, împreună cu Cornelia Buruian, şef district Nuşfalău – Secţia de Drumuri Naţionale Zalău, şantierele deschise pentru reabilitarea drumului naţional 1H, Zalău-Aleşd (Lot 2).
Urmare a constatărilor făcute pe teren, în zona Vârşolţ şi în zona Drighiu, prefectul Vegh Alexandru îşi exprimă rezerve privind calitatea materialelor folosite la reabilitare, cât şi calitatea lucrărilor executate de firmele care au subcontractat execuţia de la compania câştigătoare a licitaţiei.
„După ce am văzut pe teren, nu sunt foarte mulţumit de modul în care se derulează
lucrările. Îmi exprim rezerve faţă de calitatea materialelor folosite de firmele
subcontractoare, dar şi de felul în care se lucrează. În plus, subcontractările repetate
pot diminua bugetul alocat achiziţiei de materiale şi utilajelor, cu efect asupra calităţii
finale a lucrării. Pentru firmele subcontractoare nu există garanţia respectării condiţiilor
stabilite în caietul de sarcini şi asumate de firma care a câştigat licitaţia, începând de
la personalul angajat şi până la utilajele folosite, fapt ce poate duce, din păcate, la
apariţia de accidente de muncă, precum cel petrecut luni, la Nuşfalău”, precizează Vegh
Alexandru.
Prefectul s-a declarat nemulţumit şi de faptul că existenţa a mai multe firme
subcontractoare a dus la deschiderea mai multor şantiere, concomitent, ceea ce are ca
efect îngreunarea traficului şi creşterea riscului de accidente rutiere pe lungi porţiuni de
carosabil.
Dată fiind valoarea şi importanţa proiectului, prefectul Vegh Alexandru cere tuturor
factorilor implicaţi în reabilitarea drumului – diriginte de şantier, firmă de consultanţă,
administrator al drumului – maximă atenţie şi responsabilitate, pentru a se realiza o
lucrare de calitate, care să reziste în timp.
Informaţie de background:
Reabilitarea drumului naţional 1H, Zalău-Aleşd se realizează cu finanţare nerambursabilă
FEDR, în valoarea totală de 196.868,27 mii lei (din care împrumut FEDR 69,25% –
136.3331,27 mii lei şi Guvernul Romaniei 30,75% – 60.536,99 mii lei), pentru o lungime
totală de drum de 69,334 kilometri, împărţiţi în două loturi (Aleşd – Zalău, Lot 1: km
0+000 – 26+510, lungime 26.510 km, respectiv Aleşd – Zalău, Lot 2: km 26+510 –
69+334, lungime 42.824 km). Contractul de execuţie s-a semnat în anul 2011, termenul
de finalizarea fiind luna mai, 2013.