Lucian Bode: Adoptare Buget 2025

Conferinta PNL Salaj 07.02.2025
7 februarie 2025
PNL Sălaj nu susține candidatul PSD
7 februarie 2025

Lucian Bode: Adoptare Buget 2025

Construcția bugetară pentru anul 2025 este una care pleacă de la 2 principii de bază- mentinerea la un nivel ridicat a alocărilor pentru investiții care sunt motoarele economiei și reducerea cheltuielilor bugetare pentru a ne încadra treptat în ținta de deficit negociată cu partenerii europeni ( reducere cu un punct procentual în următorii 7 ani pentru a ajunge la 3%)

Este un buget echilibrat, construit pe o creştere economică de 2,5% şi un deficit bugetar de 7% din PIB.

În anul 2025, cheltuielile destinate investiţiilor însumează aproximativ 149,7 miliarde lei, reprezentând 7,8% în PIB.

Investiţiile sunt susţinute în special prin atragerea fondurilor euroepen (PNRR si fonduri europene nerambursabile) aflate la dispozitia României.

De asemenea, o prioritate a Guvernului reflectată în filosofia bugetară pentru anul 2025 o reprezintă alocarea resurselor necesare asigurării plăţii salariilor şi pensiilor și, totodată, măsuri pentru generare de venituri pentru dezvoltare.

Prin bugetele ordonatorilor principali de credite au fost alocate sume consistente pentru investiții. Ministerul Transporturilor este unul dintre ministerele cu buget majorat, cu 20 % raportat la anul 2024.

Cu peste 43 mld lei alocate, bugetul MT este unul generos. Pentru a performa și a avea rezultate vizibilie, condiția principală este să ai aceste resurse corect dimensionate și distribuite, iar apoi intervine capacitatea administrativă a sistemului de a le utiliza și de a mișca proiectele.

Obiective buget jud Sălaj

Autostrada Transilvania rămâne o prioritate pentru mine ca deputat de Sălaj si sunt convins că și pentru ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Dincolo de alocările bugetare, este foarte importantă mobilizarea din teren. Discutiile pe care le-am avut atât la nivelul conducerii ministerului, cât și cu antreprenorul vizează tocmai aceste aspecte ce țin de organizare si o bună coordonare a acțiunilor, astfel încât acest obiectiv să înregistreze progrese vizibile.

Spun acest lucru pentru că in anul 2025 există șanse să fie dați în trafic 25 de km aferenți acestui obiectiv, din cei 43 de km cuprinși între Nadășelu-Zimbor, pe teritoriul județului Sălaj.

Obiective din A3 cu finantare in buget:
Autostrada Transilvania, secțiunea Nușfalău – Biharia, inclusiv drumul de legatura cu municipiul Oradea -639 mil lei credite bugetare+120 mil lei credite de angajament

Realizarea de noi noduri rutiere pe Autostrazi – NOD RUTIER Romanasi (A3 – Km 26), Sectorul Poarta Salajului – Nusfalau- 87 mil lei credite bugetare +3,2 mil lei credite de angajament

În ceea ce priveste varianta ocoloitoare Zalău-etapa 2, alocarea bugetară de peste 67 mil lei este îmbucurătoare și îmi doresc ca antreprenorul să fie mai implicat în acest proiect.

Monitorizez în permanență evoluția acestui proiect, anul 2024 fiind un an in care s-au făcut pași importanți, dar nu suficienți in direcția finalizării obiectivului.

Anul 2025 este anul decisiv. Deciziile pot fi unele pe care nu ni le dorim. Pentru că acest proiect înregistrează deja amânări prea mari pe calendarul de implementare asumat de antreprenor împreună cu beneficiarul, trebuie identificate urgent soluții astfel încât să nu se ajungă la reziliere.

Un proiect nou în bugetul ministerului transporturilor, așteptat de comunitatea zălăuană și nu numai, este Varianta ocolitoare Zalău Nord-Alternativa pentru descongestionarea traficului rutier pe DN 1H, in localitatile Zalau, Criseni, Hereclean.
Este un proiect care va contribui mult la creșterea mobilității locale și regionale. Municipiul Zalău și zona metropolitană au nevoie de o infrastructură corect dimensionată care să atingă obiectivele de conectivitate la reteaua națională de transport rutier a întregii zone.

Investițiile în modernizarea si reabilitarea rețelei de drumuri naționale si județene sunt vitale pentru fiecare județ, pentru comunitățile respective.

În județul nostru aceste investiții vor continua iar unul dintre obiective este DN19B Nușfalău-limită cu judetul Bihor. Anul trecut au fost reabilitați 5 km din acest obiectiv, programul de investiții continuă pentru a aduce acest drum la un nivel ridicat de siguranță în trafic.

O altă categorie importantă de alocări pentru județul Sălaj sunt cele cuprinse în Anexa 7.03.

Anul acesta pentru două drumuri judetene, Consiliul Județean Sălaj primește un total de 4150 mii lei: Reabilitarea și modernizarea DJ 109P: DN 1H – Halmășd – Cerâșa – Cosniciu de Jos – Ip – Zăuan Băi – Camăr – limită județ Satu Mare ( 750 mii lei) și Reabilitarea și consolidarea DJ 191G: Crasna (DJ 108G) – Marin – Valcău de Jos (3400 mii lei).

În anul 2024, pe această anexă a fost alocată suma de 2000 mii lei pentru DJ 191G: Crasna (DJ 108G) – Marin – Valcău de Jos.
În anul 2023, s-au alocat 750 mii lei pentru extinderea, modernizarea si dotarea UPU- SMURD de la Spitalul Judetean de Urgență Zalău.

Investițiile în spitale sunt o prioritate pentru noi liberalii, iar Consiliul Judetean Sălaj si primăriile liberale au pe agenda lor, și în acest an, sustinerea investițiilor, atât in Spitalul Județean de Urgență Zalău, cât si în Spitalul Orășenesc Prof. Dr. Ioan Pușcaș” Șimleu Silvaniei.

Pentru că vorbim despre dezvoltare locală, Programul național de investiții Anghel Saligny are o alocare in acest an de 10 mld lei credite bugetare, iar bugetul alocat pentru investiţiile prin CNI este de 2,5 miliarde de lei. Pe PNDL este alocată o sumă de un miliard de lei, credite bugetare.

Ministerul dezvoltarii are alocat un buget de 21,6 mld lei credite bugetare (-12,15% față de 2024) +credite de angajament 35 mld lei (+8,8%)

Dezvoltare locală nu se poate face fără resurse, de aceea voi sprijini mereu investițiile care cresc calitatea vieții in comunitățile noastre.

Teme politice

Trebuie să recunoaștem că scena politică nu trece prin cea mai fericită perioadă. În urma alegerilor recente, electoratul ne-a dat un mesaj clar, iar eu cred ca l-am înțeles.

S-au făcut greșeli și sunt multe lecții pe care eu cred că le-am învățat.

În mai vom avea alegeri prezidențiale. De rezultatul acestora depinde viitorul României pentru următorii 10 ani, cel puțin. Trebuie să înțelegem că suntem în fața unor alegeri cruciale. Oamenii vor o schimbare, e drept, dar schimbarea nu înseamnă un salt în gol, nici nu ne putem permite tot felul de experimente.

Nimeni nu vrea anarhie, nici izolare. Sondajele recente arată clar direcția pro-europeană, pro-NATO și pro-UE pe care și-o doresc românii. Repet, avem nevoie de alegeri prezidențiale libere de orice ingerințe, pentru că nu ne putem juca cu viitorul nostru, al copiilor noștri.

Crin Antonescu este candidatul coaliției PSD-PNL-UDMR. Este un candidat cu multă experiență politică, cu o carismă aparte, care este pe picioarele lui și care are idei clare.

Un candidat care sigur va reprezenta România cu demnitate și care va ști să armonizeze un electorat care nu de puține ori vrea lucruri diametral opuse, un electorat care are simpatii pentru 3 partide destul de diferite.

Însă aici este punctul tare din spatele acestei candidaturi comune, pentru că domnul Antonescu este omul care poate să unească, să redea speranța și încrederea electoratului.

Avem nevoie de un om care poate să dea o direcție clară și responsabilă față de toți cetățenii, pentru că temperatura în societate a crescut foarte mult- așa cum bine vedem, și pe bună dreptate. Însă soluția nu sunt nici extremiștii, nici populiștii, nici cei care ne propun o anarhie de sus până jos și care vorbesc de parcă spun povești cu Zmei sau Harap-Alb.

Ideea este simplă. Înțelegem pe deplin neîncrederea care există față de clasa politică, dar acum nu este vorba despre viitorul politicienilor, ci despre viitorul României.

Vom avea de ales între România izolată și divizată versus România care se va dezvolta în continuare și care va fi demnă pe plan extern.

România are nevoie de stabilitate și predictibilitate, iar dacă bruscăm volanul, costurile din buzunarele noastre vor fi imense. Nu cred că ne dorim asta.

Crin Antonescu este un candidat care are consistență, care ne propune un profil de președinte care se poate reconecta cu cetățenii și care poate recâștiga electoratul care a migrat către blocul anti-sistem destul.

Alegeri primăria Zalău

Anul acesta vom avea alegeri și pentru primăria Muncipiului Zalău.
Politic vorbind o decizie pentru susținerea unui candidat unic sau comun trebuie să fie luată prin consultarea filialei și în urma unei analize solide.
Trebuie să găsim echilibrul politic și cea mai bună variantă de candidat pentru comunitate si pentru a face un salt real de dezvoltare pentru municipiu. Încrederea se câștigă prin fapte și o bună guvernare locală si centrală.

Propunere pentru funcția de prefect al județului Sălaj

Din calitatea de vicepreședinte al Partidului Național Liberal Filiala Sălaj, analizând toate variantele posibile, transmit că la nivelul filialei avem oameni de calitate care pot face față cu succes funcției de prefect al județului Sălaj, persoane cu susținere politică și rezultate foarte bune.

Sunt oameni care au mai exercitat aceasta demnitate și au avut ocazia să cunoască și să interacționeze cu toate mecanismele din Instituția Prefectului.

Ținând cont că urmează alegerile prezidențiale, alegerile parțiale la Primăria Zalău, ținând cont de perioada complicată, din toate punctele de vedere, pe care o traversăm, vă transmit că domnul Bîrsan Cristian Claudiu este o propunere serioasă pe care Filiala PNL Sălaj trebuie să o ia în calcul.

Dar voi respecta decizia Filialei și votul Biroului Politic Județean și îl vom comunica Partidului Național Liberal pentru a realiza procedurile necesare în vederea numirii dlui Bîrsan în calitatea de prefect al județului Sălaj.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *