10 inspectori din cadrul ISJ Salaj au participat la proiectul VETPRO -Leonardo da Vinci

Mopedist baut lovit de masina
20 iunie 2011
Chimişliu Simona a fost desemnata consilierul anului
21 iunie 2011

10 inspectori din cadrul ISJ Salaj au participat la proiectul VETPRO -Leonardo da Vinci

In perioada 1-15 mai 2011, un grup de 10 inspectori din cadrul ISJ Salaj au participat la un proiect de mobilitate VETPRO -Leonardo da Vinci, aceasta insemnand in fapt un stagiu de formare profesionala, formare desfasurata in localiatea Braga (Portugalia).

 

Acest plasament de formare profesionala a fost posibil datorita aprobarii
dosarului de candidatura si formularelor de aplicatie depuse de catre ISJ Salaj. Finantarea
a fost asigurata de catre Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul
Educatiei si Formarii Profesionale, care gestioneaza in Romania problematica proiectelor
derulate in cadrul Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii, finantat de catre
Comisia Europeana.
Selectia participantilor s-a facut respectandu-se principiul cuprinderii tuturor
ariilor curriculare, a nivelurilor de invatamanat si a tuturor compartimentelor din cadrul
ISJ, eligibilitatea vizand doarv categoria de inspectori scolari.
Pregatirea initiala a inspectorilor a constat in parcurgerea unui curs intensiv de
limba engleza (limba in care s-a facut comunicarea in cadrul stagiului), si a unui modul
de pregatire teoretica ce viza familiarizarea cu problematica proiectului si a finantarii
acestuia.
Obiectivele majore ale stagiului au constat in :
• Actualizarea competentelor pedagogice ale inspectorilor ( aici punandu-se accent
pe metode moderne, activ-participative, centrate pe elev);
• Dezvoltarea competentelor de evaluare institutionala, urmarindu-se transferul de
bune practici in cadrul celor doua sisteme de invatamant , pe baza similitudinilor
si a diferentelor constatate .
• Dezvoltarea competentelor de evaluare a cadrelor didactice.

Programul de formare a vizat activitati de genul:
• Vizite la unitati de invatamant din oras si regiune, unitati atat publice cat
si private (gradinite, scoli primare, scoli gimnaziale, licee de diferite tipuri,
diferite centre de formare profesionala a adultilor, incubatoare de afaceri,
universitati).In cadrul acestor vizite s-a urmarit atat cunoasterea culturii
organizationale a acestor unitati, cat si dezvoltarea abilitatilor profesionale
ale participantilor, prin intermediul asistentelor la activitati didactice si
extracurriculare, prezentari, dezbateri in grupuri mixte romano-portugheze,
analiza portofoliilor cadrelor didactice.
• Intalniri cu inspectorii din cadrul regiunii Minho, intalniri care au vizat
cunoasterea modalitatilor de evaluare , indrumare si control aplicate in
cadrul sistemului scolar portughez, precum si a felului in care se desfasoara
examenele nationale in aceasta tara.Rezultatul acestor intalniri s-a concretizat
in elaborarea unor fise de asistenta , a caror aplicabilitate a fost pilotata in
cadrul unor asistente-test , urmand ca acestea sa devina instrumente de lucru
in activitatea curenta a inspectorilor scolari.

Ca si activitati care au vizat atingerea unor obiective aditionale, mentionam: vizite
culturale in regiune, pregatire lingvistica (concretizata prin sustinera unui examen
urmat de obtinerea unui certificat de competenta lingvistica in limba portugheza).
Stagiul a fost finalizat prin sustinerea unei sesiuni de evaluare.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *