
Statistica pe trimestrul II din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru judeţul Salaj arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 245,200 apeluri. Dintre acestea 207,801 reprezentand 84.75% au fost false
şi 37,399 reprezentand 15.25% reale . Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă- 15,875, Poliţie – 7,925, Pompieri –1500 şi Jandarmerie – 221 (statistică anexată).
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice
şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay.
Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 35 cetăţeni au fost sancţionaţi
conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112 (statistică anexată).
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzic
sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţ
sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucâ
un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.
La 112 se sună doar atunci când ai cu adevarat o urgenţă.
Informaţii de background
În domeniul informării, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale realizează campanii de educare
având ca target principal tinerii din şcoli şi turiştii români şi străini aflaţi în ţara noastră.
Eurobarometrul Comisiei Europene pe anul 2011, referitor la numărul unic european de
urgenţă 112, arată că România se află pe primele locuri în domeniul informării şi educării populaţie
în UE.
Specialiştii 112 şi ofiţerii de relaţii publice continuă Campania naţională referitoare la număru
unic de urgenţă. În baza unui acord de parteneriat cu Radio România, pe litoralul românesc se afl
în plină desfăşurare acţiuni de informare, educare şi promovare a numărului unic de urgenţă 112 î
rândul turiştilor români şi străini, în special al copiilor aflaţi în taberele şcolare din staţiunile turistic
ale judeţului Constanţa.
În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional î
toată România.
Numărul unic pentru apeluri de urgenţă trebuie folosit atunci cînd este necesară intervenţi
agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care est
periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sa
privată ori mediul.
Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România ş
întreaga Uniune Europeană.
Pentru mai multe informaţii consultaţi www.112.ro.
Purtătorul de cuvânt al
Serviciului de Telecomunicaţii Speciale
Colonel Adrian Fulea