


Romtelecom clienţilor fideli, cu sume cuprinse între 11.000 – 14.000 lei.
Pe postul fix de telefon, cei doi zălăuani au fost sunaţi de către un bărbat, care s-a prezentat a fi „Georgescu” de la Romtelecom. Acesta le-a comunicat că, întrucât sunt clienţi fideli, au câştigat un premiu în valoare de 12.000 Euro. Pentru a valida premiul, bărbatul le-a spus că vorbeşte în prezenţa unui poliţist din cadrul inspectoratului. Mai mult, întrucât trebuiau întocmite acte oficiale, parafate de un notar, „Georgescu” a menţionat numele a doi cunoscuţi notari din Zalău, lăsând persoanele apelate să-l aleagă pe care-l doresc.
După ce le-a vorbit de confidenţialitatea premiului şi de faptul că nu au voie să dezvăluie nimănui acest câştig, „Georgescu” i-a convins să trimită, cu titlu de comisioane, prin Western Union, 14.000, respectiv 11.000 lei.
În ultimul caz, funcţionarele de la banca la care s-a prezentat persoana apelată, au refuzat să-i trimită banii şi i-au spus că poate fi vorba de o înşelătorie. „Georgescu” a convins-o însă să se prezinte la altă bancă şi să-i spună funcţionarei că o cunoaşte pe destinatara sumei şi că i-a mai trimis bani şi altă dată.
Recomandări:
►Dacă „un reprezentant” al unei companii de telefonie sau cablu tv vă sună şi vă anunţă că aţi câştigat un premiu în bani, la un concurs la care nu aţi participat, sau pentru că sunteţi client fidel, ESTE O ÎNŞELĂCIUNE.
►Dacă vă cere să plătiţi o sumă de bani pentru a intra în posesia premiului, ESTE O ÎNŞELĂCIUNE. Plata impozitelor sau a altor taxe se realizează după ce se intră în posesia premiilor.
►Nu trimiteţi sume de bani, prin mandate on-line, şi nu depuneţi bani în contul unor persoane necunoscute, pentru ridicarea unor premii, deoarece există toate şansele să NU VĂ MAI RECUPERAŢI BANII.