

Verificând aspectele sesizate de acesta, poliţiştii au stabilit că, cu două zile mai devreme, bărbatul a primit un mesaj pe telefonul mobil, că este câştigătorul unui premiu în valoare de 10.000 euro, iar pentru a intra în posesia acestuia, trebuie să apeleze numărul de telefon de la care a primit mesajul.
Bărbatul, a apelat numărul şi a intrat în discuţii cu „un operator al unei firme de telefonie mobilă”, care i-a indicat să se deplaseze la cel mai apropiat oficiu poştal pentru a completa un formular şi a depune comisionul aferent, în valoare de 900 lei.
A urmat indicaţiile, a depus banii în contul indicat, totodată fiind întrebat şi de modalitatea prin care doreşte să primească premiul, a fost înştiinţat despre un număr de cont şi numele băncii, de la care urmează să ridice banii.
Acest lucru nu s-a mai întâmplat, contul era inexistent, cel de la care primise indicaţiile până în acel moment nu-i mai răspundea la telefon, moment în care, bărbatul a realizat, după două zile de aşteptare, că a fost victima unei înşelăciuni.
În urma activităţilor complexe desfăşurate, poliţiştii au reuşit identificarea autorului, ca fiind o femeie, în vârstă de 26 ani din Bucureşti, care, în discuţiile avute cu victima, îşi modificase timbrul vocal, pentru a induce în eroare şi a da impresia că este bărbat.
Prejudiciul a fost recuperat, dar împotriva femeii poliţiştii au întocmit în cauză dosar de cercetare penală pentru comiterea infracţiunii de înşelăciune, faptă prevăzută de art. 215, al. 1 din Codul Penal şi pedepsită cu închisoarea de la 6 luni la 12 ani.