Pe 24 octombrie 2012, echipa de comunicatori ai campaniei naţionale „Europa, casa noastră” îi va informa pe elevii din judeţul Sălaj
despre UE şi concursurile de dezvoltare a abilităţilor lor sociale şi profesionale. Vor fi organizate întâlniri cu elevii din clasele
IX-XII de la Liceul Pedagogic Gheorghe Şincai (ora 10.00), precum şi cu elevii școlii gimnaziale din Hereclean (ora 13.00).
În cadrul primei întâlniri de la ora 10.00, liceenii vor afla informaţii utile despre proiectul
“Lider european” care le oferă posibilitatea de a-şi însuşi noţiuni de leadership şi
tehnici de prezentare prin participarea la un concurs cu două etape: locală şi naţională.
Concursul presupune ca liceenii să-şi îndrepte atenţia asupra comunităţii în care trăiesc,
să identifice probleme ale comunităţii şi să implementeze proiecte pentru rezolvarea
acestora. Proiectele lor trebuie să aibă capacitatea de a mobiliza grupuri de oameni (alţi
elevi, părinţi, profesori, persoane din comunitate etc.) care să lucreze împreună pentru
susţinerea unor programe de voluntariat.
A doua întâlnire va consta în discuţii cu elevii claselor V-VIII pe teme europene –
moneda euro, cetăţenia europeană, instituţiile Uniunii Europene, solidaritatea între
generații.
La cele două acţiuni cu elevii va lua parte, în calitate de vorbitor un reprezentant al
asociaţiei Agapis, Zalău.
Acţiunea din judeţul Sălaj este parte a campaniei de informare şi comunicare “Europa,
casa noastră”, aflată la a doua ediţie, campanie lansată de Reprezentanţa Comisiei
Europene (RCE) în România în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului (MECTS). Programul se adresează elevilor şi profesorilor din
învăţământul primar, gimnazial şi liceal şi are drept scop derularea unor activităţi cu
dimensiune europeană prin care elevii sunt încurajaţi să se informeze despre Uniunea
Europeană, istoria, politicile ei, precum şi despre ultimele evoluţii din domeniul
afacerilor europene.
Campania “Europa casa noastră” se va derula pe parcursul întregului an, sub egida
Anului European al Îmbătrânirii Active şi Solidarităţii între Generaţii şi conţine trei
seturi de activităţi: “Vizite şi dezbateri în şcoli”, „Lider european” şi „Ziua Europei”.
Activităţile programului sunt disponibile pe portalul web www.europacasanoastra.ro, dar
și pe pagina de Facebook www.facebook.com/EUcasanoastra, ambele oferind elevilor şi
profesorilor participanţi în program conţinut educaţional, o serie de servicii şi aplicaţii
utile.
Reprezentanţa Comisiei Europene (RCE) în România reprezintă Comisia Europeană în
România şi asigură un flux eficient de informaţii între aceasta şi cetăţenii şi autorităţile
2
României. Viziunea Reprezentanţei este aceea a unei Românii europene atât prin
calitatea sa de stat membru, cât şi prin implicarea activă a cetăţenilor săi în construcţia
europeană. Misiunea RCE este de a contribui la o cât mai bună înţelegere a Uniunii
Europene, a scopurilor, valorilor şi politicilor acesteia, aducând informaţia europeană
cât mai aproape de cetăţeni, într-o formă adaptată nevoilor lor specifice.
În numele şi sub îndrumarea Reprezentanţei Comisiei Europene, Chelgate Public
Affairs & Public Relations va implementa această campanie de comunicare.
Chelgate este o companie britanică de consultanţă în domeniul afacerilor publice şi al
comunicării. Înfiinţată în anul 1988, Chelgate are sediul central la Londra, birouri la
Bucureşti şi Bruxelles şi o reţea de asociaţi în întreaga lume. Biroul din România a fost
deschis în 2005 şi a derulat contracte importante alături de companii multinaţionale şi
instituţii centrale şi locale. Chelgate acordă consultanţă în comunicare atât sectorului
privat, cât şi celui public.