
si “Programului exercitiilor de simulare -2011” aprobate de catre Minsterului Mediului si Padurilor.
Scopul exercitiului:
Ø verificarea fluxului informational intre SGA Salaj, Isu Salaja si CLSU-uri;
Ømodul de functionare a fluxului informational hidrometeoriologic pentru
avertizarea – alarmarea populatiei;
Ø modul de conlucrare la nivel judetean a tuturor structurilor implicate in
gestionarea situatiilor de urgenta generate de inundatii si fenomene
meteorologice periculoase;
Ø modul in care administratia publica locala cunoaste procedurile elaborate de
MMP pentru managemenuul riscului la inundatii;
Coordonarea exercitiului:
Ø la nivelul judetului Salaj a fost asigurata de catre Directorul SGA Salaj in calitatea
sa de Sef al Grupul de Suport Tehnic pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă
generate de inundaţii, fenomene meteorologice periculoase, accidente la
construcţii hidrotehnice şi poluări accidentale din cadrul CJSU
Activitati desfasurate pe teritoriul judetului Salaj (in data de 20.07.2011):
Ø Verificarea fluxului informational la SGA Salaj (Grupul de Suport Tehnic din
cadrul CJSU ) si respectiv ISU Salaj (Centrul Operational al CJSU) ;
Ø Verificarea fluxului informational la nivelul Comitetelor Locale pentru Situatii de
Urgenta JIBOU, BENESAT, MAERISTE;
Ø Transmisii de date in reteaua hidrometeorolgica conform schemei fluxului
informational;
Ø Transmisii de avertizari de tip “nowcasting” cod GALBEN, PORTOCALIU si
ROSU
Constatari:
La nivelul SGA si ISU
– fluxul informational pentru avertizarea structurilor de la nivel judetean si local
functioneaza corespunzator, in conformitate cu prevederile stabilite in Planul
judetean si cele locale de aprare impotriva inundatiilor
La nivelul CJSU
– exista aprobata de catre Prefect o procedura care stabileste concret sarcinile,
atributiile si masurile ce trebuie intreprinse de catre CLSU in cazul primirii
avertizarilor hidrometeorologice, procedura care a fost comunicata tuturor
primarilor;
– exista stabilit in baza unui protocol incheiat intre ISU si SGA ca rapoartele
operative sa fie transmise de catre CLSU catre SGA in sensul confirmarii
INFORMARE privind desfasurarea exercitiului de simulare a inundatiilor
“Somes si Crasna 2011”
veridicitatii evenimentelor hidrometeorologice inresgistrate;
Zalau la 1 august 2011/ intocmit: Anca Cimpean
INFORMARE
privind desfasurarea exercitiului de simulare a inundatiilor
“Somes si Crasna 2011”
La nivelul CLSU
– toate CLSU au elaborat si transmis in timp util Rapoartele operative, conform
fluxului informational;
– au fost verificate planurile locale de aparare impotriva inundatiilor care sunt
complete si corect intocmite;
– exista afisate planurile de situatie ale localitatilor cu delimitarea zonelor
inundabile si a zonelor si cailor de evacuare, precu, si semnificatia codurilor;
– sunt nominalizati consilierii locali care au responsabilitatea de a disemina
avertizarile hidrometeorologice in satele apartinatoare unitatii administrative
teritoriale;
– exista constituite stocuri proprii minime de materiale si mijloace proprii de
interventie operativa
Deficiente constatate:
– cu toate ca in perioada 07- 14.02.2011 primarii/secretarii din judet au fost
instruiti de catre ISU cu privire la masurile ce trebuie sa le intreprinda la primirea
atentionarilor/avertizarilor hidrometeorologice, in cadrul acestui exercitiu de
simulare autoritatile locale (primari) au raspuns contrar asteptarilor, neacordand
importanta necesara asigurarii permanentei la sediul primariei precum si
convocarii si intrunirii in sedinta extraordinara a CLSU in vederea stabilirii
masurilor si actiunilor ce trebuie adoptate
Observatii:
De atentionat primarii asupra faptului ca gradul de responsabilitate si modul
de implicare a acestora in respectarea fluxului informational precum si a modului de
intocmire si promptitudine in transmiterea Rapoartele operative si de sinteza precum
si a corectitudinii acestora, au implicatii directe si asupra includerii sau nu pe situatiile
privind potentialii beneficiari pentru accesarea fondurilor europene prin Masura 322d)
“Investitii privind lucrari de refacere si modernizare a infrastructurii rutiere afectate de
inundatii in anul 2010” si Masura 125c) “Lucrari de constructii, refacere si modernizare a
infrastructurii de prevenire si de protectie impotriva inundatiilor”.
În cazul neraportării situaţiilor de urgenţă, conform proceduriilor specificate in
Manualului primarului pentru managementul situatiilor de urgenta in cazde inundatii,
aprobat prin Ordiul comun nr. 1240/1178/2005, precum si pentru neimplicarea in
gestionarea situatiilor de urgenta generate de inundatii, primarilor le pot fi aplicate
sanctiuni in conformitate cu:
– art. 88 alin 1, litera b) din Legea apelor nr. 107/1996 cu completarile
si modificarile ulterioare (amenda de la 10.000 lei la 15.000 lei) pentru
contraventiile prevazute de art 87 pct 29) si pct 51);
– art. 88 alin 1, litera a) din Legea apelor nr. 107/1996 cu completarile si
modificarile ulterioare (amenda de la 25.000 lei la 30.000 lei) pentru contraventia
prevazuta de art 87 pct 56);
– art. 76, alin 1, litera a) din Legea nr. 481/2004 privind protecţia civilă, republicata
cu completarile si modificarile ulterioare (amenda de la 50 de lei la 100 de lei)
pentru contraventia prevazuta de art. 75, litera l);
Zalau la 1 august 2011/ intocmit: Anca Cimpean