

Ministerul Afacerilor Interne diversifică modalitățile de plată a taxelor pentru eliberarea pașapoartelor și a permiselor de conducere, acestea putând fi achitate prin Internet Banking, virament bancar, mandat poștal sau în numerar. Plata în numerar a acestor servicii nu se mai face prin casieriile CEC Bank.
Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar.
Plata se poate face on-line în sistem internet banking, dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către contul deschis de către Instituția Prefectului–județul Sălaj, astfel:
– pentru contravaloarea tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere, în contul:
IBAN: RO20TREZ561502601X008872;
– pentru pașapoarte, în contul:
IBAN: RO37TREZ561502602X008873;
Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații:
CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat,
contul IBAN (conturile indicate mai sus, în funcție de serviciul solicitat),
codul fiscal al Instituției Prefectului – județul Sălaj – CUI 4494780,
suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.
Plata în numerar se poate face la casieriile unităților Trezoreriei Statului, la ghișeele Serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor Sălaj (pentru documentele emise de acestea) din Piața 1 Decembrie 1918 nr. 12 și prin mandat poștal.
Adresa unității Trezoreriei Statului din Zalău este:
– P-ța Iuliu Maniu, nr.15, Tel. 0260/661.890
Conform Ordonanței, pentru reducerea birocrației, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent.
Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și a pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal. Actele necesare și termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI, rămân neschimbate.
Cetățenii pot depune cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice precum și pentru pașapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu.
Pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pașapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reședință, în schimbul unei taxe suplimentare care se plătește la momentul primirii documentului.
În perioada imediat următoare vom actualiza informațiile cuprinse în secțiunile Pașapoarte, Permise de conducere și Înmatriculări vehicule. Precizăm de asemenea că în prezent se efectuează demersuri pentru operaționalizarea casieriei de la nivelul Instituției Prefectului – județul Sălaj.