Peste 1000 de apeluri au fost preluate de Telefonul Varstnicului

Zeci de elevi merg 7 km pe jos la scoala
21 ianuarie 2016
MIZERIA A FOST NIVELATA
21 ianuarie 2016

Peste 1000 de apeluri au fost preluate de Telefonul Varstnicului

București, 20 ianuarie – „Telefonul Vârstnicului”, prima linie telefonicã gratuitã dedicatã persoanelor cu vârsta de peste 65 de ani, a

înregistrat, la trei luni de la lansarea serviciului, 1064 de apeluri, cu un total de 120 de ore de conversație, purtate cu peste 510 apelanți.

 

Telefonul Vârstnicului, linia telefonicã gratuitã ºi confidenþialã, operatã de Fundația Principesa Margareta a României ºi finanțatã de Fundația Vodafone România prin programul Mobile for Good, rãspunde nevoilor vârstnicilor din România, fie cã vorbim de informare, consiliere, ori de sprijin emoþional. La numãrul de telefon 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi ºi sunt îndrumate de operatorii specializaþi în asistenþã socialã ai Fundaþiei Principesa Margareta a României, pentru rezolvarea problemelor adresate. Linia poate fi accesatã ºi de cei care doresc sã semnaleze un abuz sau o situaþie dificilã a unui bãtrân.

„Implicarea noastrã în creºterea calitãþii vieþii pentru persoanele în vârstã, singure, este importantã atât pentru noi, ca indivizi, dar mai ales pentru noi ca societate, pentru cã ne dorim sã trãim într-o lume care acþioneazã cu grijã ºi responsabilitate faþã de toþi membri ei, indifrent de vârstã. Tehnologia mobilã a dovedit încã o datã cã poate salva vieþi omeneºti, sau le poate face considerabil mai bune,” a declarat Angela Galeþa, directorul Fundaþiei Vodafone România.

În cele trei luni de la deschidere, s-au primit apeluri din întreaga țarã, atât din mediul rural, cât și din cel urban. În urma acestor apeluri persoanele vârstnice au fost ajutate cu informații utile, sfaturi și sprijin moral. Principalele teme abordate în cele peste 1000 de apeluri se referã la obținerea de ajutor financiar sau medical, cereri de informații practice sau semnalarea unor cazuri de abuz. Unele dintre cazuri au fost redirecționate cãtre ONG-uri locale care deruleazã activitãți pentru persoane vârstnice, direcții de asistențã socialã locale, cãmine de bãtrâni sau cluburi pentru seniori. Alți apelanți au fost redirecționati spre programul derulat de Asociația ‘Niciodatã Singur – Prietenii Vârstnicilor’, asociație nou înființatã de Fundația Principesa Margareta a României, cu scopul sprijinirii vârstnicilor singuri. Totodatã, mulți români au apelat 0800 460 001 pentru a susține financiar sau prin voluntariat programul “Telefonul Vârstnicului”.

„Pe lângã problemele financiare și cele medicale pe care le cunoaștem cu toții, persoanele cu vârstã de peste 65 ani întâmpinã douã mari probleme: singurãtatea și accesul limitat la informație. Astãzi societatea comunicaționalã se bazeazã pe tehnici moderne pe care majoritatea vârstnicilor nu le folosesc, însã Telefonul Vârstnicului este un instrument benefic, ușor de folosit și gratuit pentru vârstnicii din România. Datele pe care le avem în prezent sunt îmbucurãtoare și ne dorim ca Telefonul Vârstnicului sã devinã un reper pentru persoanele de peste 65 de ani”, a declarat Mugurel Mãrgarit Enescu – Director Executiv al Fundației Principesa Margareta a României.

Dincolo de o linie telefonicã de informare, Telefonul Vârstnicului reprezintã și o metodã de sprijin emoțional și  alinare a singurãtãții. Conform unui studiu realizat la finalul anului trecut de GFK pentru Fundația Principesa Margareta a României, aproximativ unul din doi vârstnici din România este afectat de singurãtate, într-o mai mare sau mai micã mãsurã. Apelurile primite la Telefonul Vârstnicului certificã ºi ele acest fapt. Pânã în acest moment nu mai puțin de 79 de seniori au solicitat efectuarea unor apeluri periodice.

În perioada sărbătorilor de iarnă, mai multe persoane vârstnice care au semnalat prin intermediul liniei telefonice o situație financiare dificilă au primit un sprijin concret din partea Fundației Principesa Margareta a României, prin pachete de alimente și tichete sociale.

“Sunt foarte bucuroasã cã existã acest numãr și cã vorbesc cu cineva care mã înțelege. Aceastã discuție mã ajutã foarte tare, îmi alinã singurãtatea și timpul trece mult mai ușor. Abia aștept ziua

când mã sunați! Sunteți ca familia mea!“, ne-a mulțumim la finalul conversației telefonice, o doamnã  de 72 de ani din județul Giurgiu.

Telefonul Vârstnicului poate fi apelat gratuit la 0800 460 001, de luni pânã vineri, între orele 08:00 ºi 20:00.

Website oficial: http://www.telefonulvarstnicului.ro

Email: [email protected]

Facebook: www.facebook.com/TelefonulVarstnicului

 

Despre Fundaţia Principesa Margareta a României

Fundaţia Principesa Margareta a României (FPMR) a fost înfiinţată în 1990 de Alteţa Sa Regală Principesa Margareta a României împreună cu tatăl sau, Majestatea Sa Regele Mihai I al României. Fundaţia Principesa Margareta a României este o organizaţie neguvernamentală de elită care sprijină copii, tineri şi vârstnici prin intervenţii durabile, bazate pe schimbul de experienţă şi valori între generaţii. Fundaţia Principesa Margareta a României a fost desemnată de români drept cea mai onestă organizaţie neguvernamentală în cadrul studiului Envero Brand Trust Index.

Despre Fundaţia Vodafone România şi Mobile for Good

Fundaþia Vodafone România a finanþat, în cei 17 ani de activitate, peste 848 de programe în domeniile sãnãtãþii, educaþiei, serviciilor sociale, având cã beneficiari copii, tineri, bãtrâni, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Pânã în prezent, Fundaþia Vodafone România a investit 20 milioane Euro în proiecte desfãºurate de organizaþiile non-profit partenere. Mai multe detalii despre programele Fundaþiei se regãsesc pe www.fundatia-vodafone.ro, www.facebook.com/fundatiavodafone, http://fundatiavodafone-blog.ro. Fundaþia Vodafone România este o organizaþie non-guvernamentalã româneascã cu statut caritabil, distinctã ºi independentã de operaþiunile comerciale ale companiei, înfiinþatã în 1998.

Sub umbrela programului Mobile for Good, Fundaţia Vodafone finanţează, în toate cele 28 de ţări în care este prezentă, proiecte care folosesc tehnologia mobilă pentru a rezolva probleme sociale presante, pentru a îmbunătăţi viaţa oamenilor şi a genera schimbarea în societate.

Mobile for Good a fost lansat în România în 2012 şi este un program strategic al Fundaţiei Vodafone România prin care se derulează un număr de 19 proiecte, cu o valoare cumulată de 860.000 de euro şi care se adresează unui număr total de 16.735 de beneficiari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *