

Astăzi, 24.04.2025, la sediul Instituției Prefectului – Județul Sălaj, a avut loc o conferință de presă comună susținută de reprezentanții structurilor Ministerului Afacerilor Interne din județ:
: Marius-Anton Stupar –șef al Inspectoratului de Poliție Județean Sălaj, Vasile-Adrian Cigăran –
inspector-șef al Inspectoratului de Jandarmi „Menumorut Voievod” al Județului Sălaj și Florin
Opiș – prim adjunct al inspectorului șef al Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Porolissum” al
județului Sălaj.
În cadrul conferinței au fost prezentate rezultatele activităților desfășurate în perioada minivacanței prilejuite de sărbătorile pascale, în scopul asigurării unui climat de ordine și siguranță publică, fluidizării traficului rutier și gestionării eficiente a eventualelor situații de urgență.
Eforturile echipelor din teren s-au concretizat în numeroase misiuni desfășurate, intervenții prompte, dar și în măsuri preventive menite să asigure liniștea și siguranța cetățenilor județului
nostru, după cum urmează:
În ceea ce privește rezultatele IPJ Sălaj, aproximativ 400 poliţişti din structurile operative
au desfășurat zilnic activități pentru a preveni faptele antisociale şi au intervenit la 103 evenimente,
sesizate de către cetăţeni prin apel unic de urgență 112.
Polițiștii au organizat, independent sau în sistem integrat, acţiuni, pe raza județului, pentru
asigurarea unui climat de ordine publică, precum şi pentru creşterea gradului de siguranţă rutieră.
Pentru neregulile constatate, poliţiştii au aplicat 655 de sancţiuni contravenţionale, în valoare totală
de peste 261.500 de lei.
Au fost scoşi din trafic, reprezentând un pericol pentru ceilalţi participanţi, 52 de șoferi, față de
care a fost luată măsura reţinerii permisului de conducere, dintre acestea 24 pentru nerespectarea
regimului legal de viteză, 8 pentru conducere sub influenţa alcoolului și 20 pentru alte abateri de
la regimul circulației rutiere.
De asemenea, au fost oprite din a circula 14 vehicule care nu prezentau siguranţă pe drumurile
publice, până la remedierea problemelor constatate.
În cadrul acțiunii BLOCADA, au fost desfășurate 28 de acțiuni preventiv – reactive, în sistemintegrat, în care au fost implicați 291 de polițiști sălăjeni de la structurile de ordine publică, poliție
rutieră, investigații criminale, arme, explozivi și substanțe periculoase, dar și luptătorii de la acțiuni
speciale, 77 de jandarmi, 8 polițiști locali, precum și reprezentați ai altor structuri de aplicare a
legii.
Totodată, 291 de conducători auto au fost testați cu aparatele etilotest și DrugTest.
În cadrul activităților desfășurate au fost constatate 8 infracțiuni la regimul circulației rutiere.
În ceea ce privește rezultatele IJJ Sălaj, au fost executate următoarele misiuni:
– 29 de patrule mixte cu I.P.J Sălaj, cu 29 de efective.
– 29 echipaje/ patrule de jandarmi, cu 94 de efective,
astfel:
– 24 echipaje/patrule de jandarmi cu 77 efective, în mediul
urban
– 4 rezerve de Acțiuni Speciale și Antiteroriste.
– 20 echipe/patrule de ordine și siguranță publică.
– 5 echipaje/patrule de jandarmi cu 17 efective, în mediul
rural.
Cu ocazia misiunilor executate au fost constatate un număr de 28de sancţiuni contravenţionale în
valoare totală de 9.600 lei, din care:
– 26 sancţiuni la Legea nr. 61/1991 în valoare de 7.600 lei;
Sancțiunile aplicate conform Legii nr. 61/1991 rep., au fost aplicate pentru săvârșirea următoarelor
fapte:
– consumul de băuturi alcoolice pe drumul public – 9 sancțiuni;
– provocarea ori participarea la scandal în loc public – 5 sancțiuni;
– adresarea de injurii persoanelor în loc public – 4 sancțiuni;
– tulburarea ordinii și liniștii publice cu aparate sonore la intensitate ridicată – 3 sancțiuni;- lăsarea în liberate și fără supraveghere a animalelor care prezintă pericol pentru persoane sau
bunuri – 2 sancțiuni;
– apelarea în mod repetat la mila publicului de către o persoană aptă de muncă în scopul obținerii
de foloase materiale – 2 sancțiuni;
– refuzul legitimării – 1 sancțiune;
– 1 sancţiune la O.U.G. 92/2021, avertisment (regimul deșeurilor);
– 1 sancţiune la O.U.G. 34/2008, în valoare de 2000 lei;
De asemenea, în cadrul patrulelor mixte executate în sistem integrat cu efectivele IPJ Sălaj, au fost
constatate un număr de 4 infracțiuni și au fost identificați 4 autori, astfel:
– 1 infracțiune de lovire sau alte violențe cu un autor;
– 1 infracțiune de furt cu un autor;
– 1 infracțiune de furt calificat cu un autor;
– 1 infracțiune la regimul rutier cu un autor.
În ceea ce privește rezultatele ISU Sălaj, inspectorii de prevenire au desfășurat 24 de
controale premergător desfășurării slujbelor religioase în scopul identificării și înlăturării cauzelor
potențiale de incendiu, precum și a altor nereguli specifice. Pentru deficiențele constatate au fost
aplicate 48 de avertismente și 2 amenzi, în cuantum de 3500 lei.
De asemenea, cu ocazia acestor activități au fost organizate sesiuni de instruire a personalului
clerical și au fost diseminate materiale de informare preventivă privind respectarea măsurilor de
apărare împotriva incendiilor.
În vederea unei asigurări prompte în cazul producerii unei situații de urgență, în Noaptea de
Înviere, am desfășurat misiuni care au prevăzut dislocarea în teren a unor autospeciale de stingere
în proximitatea a 6 lăcașuri de cult – biserici și mănăstiri în care a fost implicat un public numeros,
din municipiul Zalău, orașele Jibou și Cehu Silvaniei, precum și în mănăstirile Bic, Rus și Strâmba.
Din fericire, în perioada menționată nu au fost înregistrate situații de urgență la unitățile de cult
din județul nostru.
La nivel operativ, în perioada 18-21 aprilie, efectivele Inspectoratului pentru Situații de Urgență
„Porolissum”al județului Sălaj au gestionat un număr de 63 de solicitări prin Sistemul NaționalUnic pentru Apeluri de Urgență (SNAU) din partea populației, pentru acordarea măsurilor de prim
ajutor și operațiuni destinate protecției comunităților, după cum urmează:
– echipajele SMURD au intervenit în 54 de cazuri, care au constat în acordarea primului ajutor
medical calificat de urgență și transportarea la spital a persoanelor cu traumatisme sau cu probleme
medicale grave;
– restul solicitărilor au fost reprezentate de alte tipuri de misiuni în sprijinul comunității.
Pentru siguranța dumneavoastră și a celor dragi, fiți prevăzători și consultați sursele oficiale de
informare!
Informaț ii despre modul de comportare i ̂n cazul producerii unor situaț ii de urgenț a ̆ pot fi obț inute
prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență fiipregatit.ro și aplicația de
mobil DSU care poate fi descărcată gratuit din App Store și Google Play.