


acest obiectiv important pentru economia municipiului Zalău și a județului Sălaj să fie realizat.
Vă reamintesc faptul că acest proiect a fost deblocat în anul 2016 de către administrația Căpîlnașiu și guvernul Cioloș. Atât în 2017, cât și în 2018, am uzat de poziția pe care o am în Comisia pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților, solicitând alocarea de fonduri guvernamentale pentru realizarea acestui obiectiv. De asemenea, în acești 2 ani, am avut numeroase întâlniri cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, ai CNAIR, interesându-mă de evoluția proiectului.
Astăzi, 25 ianuarie 2019, stadiul revizuirii studiului de fezabilitate pentru VO Zalău, tronsonul II, este următorul:
După o colaborare zbuciumată dintre Primăria Zalău și firma de proiectare pe parcursul anului 2018, în decembrie 2018 am văzut în spațiul public o informație care ne-a șocat: Asociația Pro Infrastructura prezenta public un document în care se vorbea despre centura Aradului și râul Mureș – o bătaie de joc la adresa zălăuanilor în primul rând.
În decembrie 2018, CTE a Ministerului Transporturilor a solicitat firmei de proiectare revizuirea a două capitole : capitolul semnalizări (care era greșit în totalitate) și capitolul legat de studiile Geo, care era parțial greșit.
Pe data de 15 ianuarie 2019 CTE a respins studiul de fezabilitate, solicitând firmei de proiectare să revină cu o documentație revizuită până pe data de 23 ianuarie 2019.
Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat, iar astăzi, 25 ianuarie 2019, studiul de fezabilitate este refăcut parțial, firma de proiectare luându-și un nou angajament cu termenul de 1 februarie 2019, dată până la care se angajează să predea documentația completă.
Dacă acest lucru se va întâmpla, în săptămâna 4-8 februarie 2019, CTE și Comisia de Siguranță Rutieră vor aviza favorabil acest proiect, urmând ca Guvernul să emită o Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici (în funcție de valoarea contractului).
După această etapă urmează procedurile de achiziție, proiectare+execuție. Optimist, vorbim despre începutul anului 2020, interval în care ar putea demara lucrările de execuție ale acestui obiectiv (în condițiile în care pe parcursul anului 2019 se va reuși finalizarea proiectului tehnic și obținerea tuturor avizelor și acordurilor necesare).
Iată care este stadiul exact al revizuirii studiului de fezabilitate pentru VO Zalău tronsonul II.
Nu doresc să caut acum vinovații pentru aceste întârzieri, dar câteva lucruri pot fi constatate.În primul rând, CNAIR se pare că a întocmit un caiet de sarcini căruia cu indulgență i-am putea spune rudimentar. În al doilea rând, firma de proiectare și-a bătut joc de acest contract și a venit cu un plagiat grosier; mai mult, au încălcat toate termenele asumate prin contract.
Primăria Zalău, în calitate de beneficiar, a avut o abordare neserioasă. Înțeleg că pe acest subiect primăria ține legătura cu secretarul de stat din MT, dl Călin Forț. Mă întreb de ce nu fac publice aceste date? Probabil Călin Forț este un sprijin pentru Primăria Zalău precum „punctul de sprijin” din teoria lui Arhimede: dați-mi un punct de sprijin și voi muta Pământul din loc. Înțeleg că PSD Sălaj și, probabil, și dl. Forț doresc să renunțe la poziția de secretar de stat din MT, din considerente de natură politică, imediat ce „rezolvă” cu revizuirea studiului de fezabilitate. Dacă este adevărat, eu le transmit să nu mai aștepte degeaba luna martie, pe considerentul: ”Maurul și-a făcut datoria, Maurul poate să plece!”.