„SPO – Performanță și calitate în servicii”

15 ianuarie, termen pentru formularul 220
14 ianuarie 2015
DEPUTATUL A INCALCAT LEGEA
14 ianuarie 2015

„SPO – Performanță și calitate în servicii”

„SPO – Performanță și calitate în servicii”, sprijin și pentru dezvoltarea programelor modulare de formare profesională. Obiectivul general al Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane – POSDRU este dezvoltarea

capitalului uman și creşterea competitivităţii prin corelarea educaţiei şi învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii și asigurarea de oportunităţi sporite pentru participarea viitoare pe o piaţă a muncii modernă, flexibilă şi incluzivă. Dintre activitățile importante ale proiectul „SPO – Performanță și calitate în servicii”, proiect finanțat prin programul operațional amintit, Axa prioritară 4 „Modernizarea Serviciului Public de Ocupare”, în acest context, se numără și dezvoltarea a 11 module de programe de formare și 11 suporturi de curs aferente modulelor dezvoltate și organizarea a 7 sesiuni de instruire a personalului din Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă de către partenerul italian, precum și 4 workshopuri dedicate instruirii personalului celorlalte SPO-uri din țară, organizate de AJOFM Sălaj și partenerii săi.

 

E important de subliniat că ANOFM și AJOFM-urile, precum și firmele private de formare  profesională, trebuie sa vină în întâmpinarea angajatorilor și a celor în căutarea unui loc de muncă cu oferte de formare  profesională care să satisfacă cerințele ambelor părți. Furnizorii de formare au propriile nevoi şi trebuie încurajaţi să dezvolte acel model de program de formare care corespunde cel mai bine scopului programului, resurselor disponibile, caracteristicilor grupului ţintă. Standardele ocupaţionale  şi evaluarea bazată pe acestea permit diferite abordări.  Principala preocupare trebuie să fie aceea ca programul de formare să ducă la dobândirea competenţelor menţionate în standard. Pornind de la considerentul că cea mai eficientă formă de  corelare a conţinutului formării cu nevoile pieţei muncii se realizează atunci când furnizorii de formare cooperează strâns cu agenţii economici s-a realizat o masă rotundă cu tema: „Plusuri și minusuri în programele de formare ale adulților”, la care au fost invitați angajatori, firme de formare și șomeri care au beneficiat de programe de formare. Din concluziile desprinse în urma acestui eveniment, amintim:

selecția mai riguroasă a participanților la un curs care necesită anumite aptitudini;

desfășurarea practicii în ateliere specializate sau la firme care pot asigura punerea în practică a cunoștințelor teoretice;

nevoia aprofundării în cadrul cursurilor de nivel 2 (domeniu tehnic) a unor module din materia de nivel 1 (exemple: desen tehnic, toleranțe și măsurători tehnice, electrotehnică și măsuri electrice);

nevoia dezvoltării unor module noi care să compenseze nivelul ridicat al utilajului tehnologic (exemple: automate programabile, pneumatică și electropneumatică, hidraulică și electrohidraulică);

dezvoltarea unor module care să cuprindă  o parte din abilitățile cheie: comunicare, prezentare la un interviu de angajare, antreprenoriat, autoevaluare.

Pentru a îmbina corect cererea de pe piață cu oferta s-a realizat o analiză a programelor de formare, cerința angajatorilor și a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă din care a rezultat nevoia pe piața muncii din județele Sălaj și Alba a anumitor programe/module de formare profesională. Abordarea  modulară oferă următoarele avantaje:

modulul este orientat asupra celui care învaţă, urmărind valorificarea disponibilităţilor sale;

fiind o structură flexibilă, modulul poate încorpora, în orice moment al procesului educativ, noi mijloace sau resurse didactice;

modulul permite individualizarea învăţării şi articularea educaţiei formale şi informale;

modulul oferă maximum de deschidere, pe de o parte în plan orizontal, iar pe altă parte, în plan vertical, peste/lângă alte module parcurse;

în prelungirea acestora pot fi adăugate mereu noi module, ceea ce se înscrie în linia imperativului educaţiei permanente.

În cadrul proiectului „SPO – Performanță și calitate în servicii” au fost elaborate 11 module de formare și suporturile de curs asociate acestora:

– 4 module nontehnice și 7 module tehnice: competențe antreprenoriale – nontehnic; prezentarea la un interviu – nontehnic; autoevaluarea – nontehnic; comunicarea la locul de muncă – nontehnic; automate programabile – tehnic; pneumatică și electropneumatică –  tehnic; hidraulică – tehnic; măsurări tehnice – tehnic; desen tehnic – tehnic; echipamente electrice – tehnic; electrotehnică aplicată – tehnic.

 

Detalii despre proiectul SPO puteţi găsi pe http://www.spotransilvania.ro.

 

Dintre obiectivele proiectului „SPO – Performanţă şi calitate în servicii”   cele mai importante sunt:

■Îmbunătățirea tipurilor de servicii furnizate clienţilor Agențiilor Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă din regiunile Nord-Vest și Centru prin elaborarea unor strategii regionale  pe bază de studii privind situația de pe piața muncii și prin implementarea unui sistem electronic de ordonare și dirijare a beneficiarilor în scopul reducerii timpului de aşteptare şi aglomeraţiei de la ghişeele agențiilor.

 

■ Diversificarea serviciilor furnizate clienţilor Agențiilor Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă din regiunile Nord-Vest și Centru prin dezvoltarea unui portal web cu informații despre piața muncii care să permită accesul online la informații despre locurile de muncă locale, regionale și cele din reţeaua EURES și prin realizarea unui sistem de afişare electronică a informațiilor utile pe LCD-uri și de acces prin terminale de tip „info-chioșc”.

 

■ Dezvoltarea de noi servicii de asistență și la un standard calitativ crescut, în beneficiul șomerilor și a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă.

 

■Instruirea personalului Agențiilor Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă din regiunile Nord-Vest și Centru.

 

 

În scopul atingerii acestor obiective, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Sălaj, împreună cu partenerii săi, desfășoară, pe de o parte, o serie de activități specifice managementului proiectelor, iar pe de altă parte activități cu impact direct asupra personalului din Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă și asupra serviciilor furnizate în beneficiul șomerilor și a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, cum ar fi: realizarea de analize, prognoze şi strategii  ; creșterea accesului la informațiile privind piața muncii  ; achiziționarea și montarea unui sistem de afişare electronică a informațiilor utile pe LCD-uri și de acces prin terminale de tip „info-chiosc” din agenţiile locale din AJOFM Sălaj și AJOFM Alba  ; îmbunătățirea furnizării serviciului public de ocupare prin implementarea unui sistem electronic de ordonare și dirijare a beneficiarilor; dezvoltarea unor noi instrumente de implementare a măsurilor active de ocupare și dezvoltarea programelor modulare de formare profesională.

 

Pe parcursul implementării proiectului s-a realizat 1 studiu de analiză şi prognoză privind piața muncii, 1 studiu privind gradul de satisfacție a clienților SPO, s-au format un număr  6 antrenori personali care asista un număr de peste 125 de șomeri, s-a creat 1 portal electronic de mediere a muncii în care sunt înscrise profile a peste 1600 persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, s-au dezvoltat 11 module de program de formare și 11 suporturi de curs aferente modulelor dezvoltate, și s-au organizat 7 sesiuni de instruire a personalului din Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă de către partenerul italian precum și 4 workshopuri dedicate instruirii personalului celorlalte SPO-uri din țară, organizate de AJOFM Sălaj și partenerii săi.

 

Valoarea proiectului: 10.056.777 lei din care:

­ ■  9.667.460 lei valoarea eligibilă a proiectului;

■ 7.250.595 lei asistența financiară nerambursabilă din partea Uniunii Europene;

­ ■ 2.416.865 lei contribuție proprie;

­ ■ 389.317 lei valoarea neeligibilă a proiectului ( TVA nedeductibil estimat).

Bene­ ficiar: Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Sălaj

Parteneri:

■ Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Alba (Partener național 1);

■ Fundația pentru Dezvoltare Socială și Economică Zalău (Partener național 2);

■ SC Vecom SRL (Partener național 3);

■ Fundația „G. Castellini” (Partener transnațional 4).

Perioada de implementare: 1.02.2012 – 31.01.2015

Grupul țintă:

• Instituții ale Serviciului Public de Ocupare;

­  •2 agenții (SPO) implicate în implementarea proiectului: AJOFM Sălaj și AJOFM Alba;

­  • 40 SPO-uri din țară implicate în activitățile de workshop și de diseminare a

informaților obținute;

• Angajați ai Serviciului Public de Ocupare;

­  •80 angajați ai AJOFM Sălaj și AJOFM Alba;

­  • 80 persoane ale altor SPO-uri din țară au fost instruite în cadrul unor workshopuri.

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *