SPO – Sesiune de instruire a personalului AJOFM-urilor din tara

ACCIDENT MORTAL IN LOCALITATEA GLOD
30 octombrie 2014
SPO – Sesiune de instruire a personalului AJOFM-urilor din țară
30 octombrie 2014

SPO – Sesiune de instruire a personalului AJOFM-urilor din tara

Proiectul „SPO – performanță și calitate în servicii”, este proiect finanţat de Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Domeniul major de intervenţie 4.1 „Întărirea capacităţii SPO pentru furnizarea serviciilor de  ocupare”. Proiectul, implementat de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă  (AJOFM) Sălaj, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba (Partener naţional  1), Fundaţia pentru Dezvoltare Socială şi Economică Zalău (Partener naţional 2); VECOM S.R.L.  (Partener naţional 3) şi Fondazione Castellini (Italia) (Partener transnaţional 4), vizează și  organizarea de seminarii de instruire pentru personalul celorlalte AJOFM-uri din țară, în afară  de cele două (Sălaj și Alba) implicate direct în proiect.

Astfel la Zalău, in aceasta luna, am avut onoarea sa fim gazda a 42 de reprezentanți din partea a 27 de AJOFM-uri din țară, care au participat, în două serii, la sesiunea de instruire  (workshop) organizată în cadrul proiectului.

Sesiunea de instruire a presupus prezentarea obiectivelor și activităților proiectului, discuții non-formale pe tematica instruirii, prezentarea proiectului „SPO – Performanță și Calitate în  servicii”, a realizărilor și beneficiilor aduse de proiect, o sesiune de instruire a grupului țintă  de către lectorii partenerului național 3, „Munca cu beneficiarii AJOFM în sistem de  «antrenori personali».

Metodologia de lucru”, „Prezentarea sistemului de lucru în regim de «dotă unică de muncă» utilizat de către partenerul italian, precum și formarea profesională. Workshop-ul a conținut  și un schimb de opinii, propuneri, puncte de vedere și asteptări ale specialiștilor SPO.

„Antrenorul personal” aduce un plus în activitatea de consiliere și asistență, prin faptul  că  beneficiarii au sentimentul că sunt valorizați, că primesc un sprijin din partea unor persoane avizate, apreciază că au posibilitatea de a discuta cu cineva despre problemele lor si  dificultatile ce le intampina in demersul lor de a se reinsera pe piata muncii. Majoritatea  beneficiarilor au reușit să-și formeze o atitudine de căutare activă a unui loc de muncă prin  căutare anunțuri in diverse medii, prin informare utilizând rețeaua socială, internetul etc.

Sistemul „Dota unica de muncă”, prezentat de catre partenerul transnational in cadrul proiectului, este un instrument economic flexibil și adaptabil în cadrul Planului de  Intervenție Personalizat, fiecare beneficiar, al intervențiilor de politici active din cadrul  muncii, fiind titular al unui total de resurse financiare publice. Beneficiarul poate accesa și  beneficia de toate serviciile necesare pentru a fi încadrat în piața muncii.

În privința formării profesionale, amintim că pentru a îmbina corect cererea de pe piață cu oferta noastră s-a realizat o analiză a programelor de formare, cerința angajatorilor și a  persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, din care a rezultat nevoia pe piața muncii  din județele Sălaj și Alba a anumitor programe/module de formare profesională sau de  îmbunătățire, actualizare a celor existente

La sfarsitul sesiunii de instrurire s-a aplicat un chestionar participantilor, pentru evaluarea impactului informatiilor furnizate. Din analiza răspunsurilor primite la chestionarul aplicat, a  rezultat faptul că sesiunile de instruire au fost organizate și s-au desfășurat în condiții  apreciate ca bune de către beneficiari.  Participanții au indicat ca cele mai interesante  aspecte din cadrul workshop-urilor:

– dotarea moderna a institutiei noastre cu ajutorul acestui proiect: sistemul electronic de dirijare a clientilor serviciului public de ocupare si chioscurile de informare a beneficiarilor  nostrii, de tip infotouch;

– prezentarea rolulului de antrenor personal si beneficiile acestuia pentru persoanele in cautare de loc de munca;

– metodologia de lucru pentru antrenorii personali;

– modul de comunicare interactiv cu beneficiarii nostrii;

– informațiile referitoare la dota unică de munca, sistem aplicat in Italia, regiunea Lombardia, prezentat de catre partenerii transnationali, etc.

Toți participanții au afirmat că multe din informațiile prezentate sunt aspecte utile, de implementat în cadrul locului de muncă al dansilor, de exemplu sistemul de lucru în regim de  antrenor personal, consilierea și bateria de teste folosita, studiul de analiză și prognoză pe piața muncii, modulele de formare profesională.

Din sugestiile exprimate de participanți amintim organizarea unei întâlniri la nivel național a SPO județene pentru stabilirea și promovarea unui nou sistem de indicatori de management,  prezentarea rezultatelor proiectului la forul superior pentru a fundamenta programele de  ocupare și indicatorii la nivel realist, precum și necesitatea unor demersuri pentru un mod de  acțiune unitar la nivelul AJOFM-urilor, si chiar de promovare si implementarea a modului de  lucru cu persoanele in cautare de loc de munca, de tip „antrenor personal”. Ca necesitati la  implementarea acestora s-a amintit, bineinteles, de resursa umana, precum si de cea  bugetara.

Obiectivele urmărite de proiectul „SPO – performanță și calitate în servicii” :

1.Îmbunătățirea tipurilor de servicii furnizate clienţilor SPO prin elaborarea unor strategii regionale pentru SPO, pe baza de studii privind situația actuală de pe piața muncii, și prin  implementarea unui sistem electronic de ordonare și dirijare a beneficiarilor în scopul de  reducere a timpului de aşteptare şi aglomeraţiei de la ghişeele SPO;

2.Diversificarea serviciilor furnizate clienţilor SPO și îmbunătăţirea capacităţii SPO de anticipare a schimbărilor de pe piaţa muncii prin dezvoltarea unui portal web cu informații  despre piata muncii www.spotransilvania.ro;

3. Dezvoltarea de noi servicii de asistență, și anume inițierea unor „antrenori personali” care vor consilia șomerii și persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă;

4. Realizarea transferului de expertiză prin schimburi de experiență a personalului SPO și participarea la workshopuri.

Manager SPO Romeo Constantin Sârca

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *