VEZI AICI: BAREM DE EVALUARE SI DE NOTARE LA SIMULARE

Ce ne mai place sa bem
19 martie 2013
Un nou canal de plata a facturilor E.ON prin intermediul benzinariilor OMV
19 martie 2013

VEZI AICI: BAREM DE EVALUARE SI DE NOTARE LA SIMULARE

 

EVALUAREA NAȚIONALĂ PENTRU ELEVII CLASEI A VIII-A, Anul şcolar 2012-2013, Proba scrisă, Limba şi literatura română

 

 

Simulare

BAREM DE EVALUARE SI DE NOTARE

• Se punctează oricare alte formulări / modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor.

• Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem.

Nu se acordă fracţiuni de punct.

• Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total acordat pentru lucrare.

 

SUBIECTUL I

 

A. 1. câte 2 puncte pentru notarea fiecărui sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate (de exemplu: tăinuită – ascunsă, tainică; freamăt – foşnet, murmur; umple – cuprinde, învăluie)

3x2p=6 puncte

2. explicarea rolului punctelor de suspensie în secvenţa dată (de exemplu: punctele de suspensie arată încântarea poetului faţă de cântecul privighetorii; arată o ezitare, o întrerupere a gândurilor poetului)

6 puncte

3. câte 3 puncte pentru selectarea oricăror figuri de stil din fragmentul dat (de exemplu: epitet – poiana tăinuită; personificare – albine …şoptind florilor)

2x3p=6 puncte

4. câte 3 puncte pentru transcrierea oricărui vers care conţine o imagine vizuală (de exemplu: Sub o pânză de lumină lunca pare adormită ) şi a oricărui vers care conţine o imagine auditivă (de exemplu: …un lin freamăt se aude!… )

2x3p=6 puncte

5. prezentarea adecvată a semnificaţiei titlului, în limitele de spaţiu indicate 6p / prezentarea parţial adecvată a semnificaţiei, în limitele de spaţiu indicate 3p / încercare de prezentare 1p

6 puncte

B. – precizarea a două dintre trăsăturile pastelului

4 puncte

– ilustrarea caracteristicilor pastelului, prin două argumente, valorificând textul dat 4p / ilustrarea caracteristicilor pastelului printr-un singur argument, valorificând textul dat 2p / încercarea de argumentare, fără valorificarea textului 1p

4 puncte

– adecvarea conţinutului la cerinţă (claritatea şi coerenţa ideilor; echilibru între componentele compunerii) 2p/conţinut parţial adecvat 1p)

2 puncte

– respectarea limitelor de spaţiu indicate

2 puncte

 

SUBIECTUL al II-lea

 

A. 1. câte 2 puncte pentru formularea corectă a celor două enunţuri cerute (de exemplu: Tenorul italian Andea Bocelli va susţine un concert în ţara noastră în data de 25 mai 2013; La Royal Opera House Covent Garden, Soprana Angela Gheorghiu a cântat pentru prima dată în mult aclamata „La Traviata”)

2x2p=4puncte

2. notarea celor două distincţii pe care le-a primit soprana pentru cariera ei strălucită (de exemplu: Angela

 

Gheorghiu a primit mai multe distincţii printre care „La Medaille Vermeille de la Ville de Paris”, titlurile de Ofiţer al Ordinului Artelor şi Literelor, dar şi de Cavaler al Ordinului Artelor şi Literelor)

2x2p=4 puncte

 

(36 de puncte)

 

3. câte 1 punct pentru menţionarea fiecărei părţi de vorbire (destinul – substantiv comun; său – adjectiv pronominal posesiv; este – verb copulativ; muzica – substantiv comun)

1x4p=4 puncte

 

4. câte 2 puncte pentru precizarea fiecărei funcţii sintactice (un superstar –nume predicativ, ţării –atribut substantival genitival)

2x2p=4 puncte

5. câte 1 punct pentru transcrierea a două propoziţii subordonate diferite din textul dat (de exemplu:

pe care tenorul italian Andrea Bocelli îl va susţine pe 25 mai, la complexul Romexpo din Bucureşti– propoziţie

subordonată atributivă; Cine doreşte – propoziţie subordonată subiectivă)

2x1p=2 puncte

câte 1 punct pentru precizarea felului fiecărei propoziţii subordonate transcrise

2x1p=2 puncte

 

6. 1 punct pentru construirea unei fraze alcătuită din două propoziţii

1x1p=1 puncte

3 puncte pentru construirea propoziţiei subordonate predicative introduse prin conjuncţia subordonatoare

dacă

1x3p=3 puncte

 

B. – prezentarea celor două caracteristici ale concertului

4 puncte

– exprimarea sentimentelor provocate de eveniment, apelând la imagini artistice şi mărci ale

subiectivităţii; 4p / exprimarea parţială a sentimentelor provocate de eveniment, fără utilizarea imaginilor

artistice şi a mărcilor subiectivităţii 2p

4 puncte

– adecvarea conţinutului la cerinţă (claritatea si coerenţa ideilor; echilibru între componentele compunerii)

2p / conţinut parţial adecvat 1p) 2 puncte

– respectarea limitelor de spaţiu indicate 2 puncte

 

12 puncte se acordă pentru redactare, astfel:

– unitatea compoziţiei     1 punct

– coerenţa textului          2 puncte

– registrul de comunicare, stilul si vocabularul adecvate conţinutului 2p/adecvare parţială 1p    2 puncte

– ortografia (0-2 erori -3p/ 3 erori – 2p/ 4 erori -1p/ 5 sau mai multe erori – 0p)   3 puncte

– punctuaţia (0-3 erori – 2p/ 4 erori – 1p/ 5 sau mai multe erori – 0p)    2 puncte

– aşezarea corectă a textului în pagină   1 punct

– lizibilitatea                 1 punct

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *