Culegerea de față a fost realizată pentru a sprijini elevii de liceu în demersul pregătirii examenului de maturitate, putând constitui o modalitate de evaluare/autoevaluare. Este o colecție de 21 de teste pentru bacalaureat care acoperă întreaga programă pe care elevii trebuie să o parcurgă în vederea obținerii unui rezultat foarte bun și facilitează exersarea, sistematizarea și consolidarea cunoștințelor dobândite de-a lungul procesului instructiv-educativ. Textele-suport au fost selectate atent, iar factorul prioritar în alegerea lor a constituit actualitatea acestora. Literatura este un domeniu extrem de dinamic și racordat în permanență la mersul firesc al timpului. Elevii rezonează cel mai bine cu ceea ce se pot identifica și cu realitățile pe care le trăiesc și pe care le înțeleg. În acest sens, fragmentele literare au fost alese din peisajul literar contemporan, acestea definind mai bine sfera de interes a tinerilor. Nivelul de dificultate este mediu, așa cum sunt realizate și subiectele pentru examenele naționale și vizează competențele dobândite în abordarea unor texte nonliterare și literare, aparținând unor genuri și specii diferite.
Obiectivul pe care îl dorim materializat prin această culegere îl reprezintă cunoașterea temeinică a programei pentru bacalaureat, rezolvarea creativă a cerințelor și exprimarea corectă și adecvată în diferite situații de comunicare.
Imelda Chința
Născută la 15 mai 1975, în Brașov. Absolventă a Liceului Teoretic Zalău, secția Filologie (1989) și a Facultății de Litere din cadrul Universității de Nord, Baia Mare, secția Română-Engleză (2002); masterat: Literatura Română și Modernism European (2004-2006); participări la sesiuni științifice din cadrul Universității de Nord, Baia Mare, sub îndrumarea prof. univ. dr. Gheorghe Glodeanu cu următoarele lucrări: „Fatalitatea în opera eminesciană”, Tatăl în instanță cu fiul – Mateiu Caragiale – o realitate sau un mister”, Spațiul carceral în Jurnalul fericirii (1999-2002), prezentă la o sesiune științifică din Iugoslavia cu lucrarea intitulată „Cultural Aspects of a Nation’s Experience” și obține un certificat de la Civic Education Project afiliat cu Central European University (2001); doctorat la Universitatea din Oradea (coord. Prof. dr. Paul Magheru), cu teza „Literatura rezistenței la totalitarism” (2006-2010); participă la o conferință organizată de Institutul de Cercetare a Crimelor Comunismului, la București, având ca temă „Cuba – sub Raul Castro” (2009); obține titlul de doctor în filologie (2010) și gradul didactic I în învățământ (2011) . Din 2009 este profesor titular de limba și literatura română la Colegiul Național Silvania Zalău.
A publicat studii, recenzii și cronici literare în revistele „Caiete Silvane” (Zalău), „Nord literar” (Baia Mare), „Vatra Veche” (Târgu Mureș), „Poesis” (Satu Mare), „Familia” (Oradea), „Steaua” (Cluj-Napoca). Colaborator permanent și redactor asociat al revistei „Caiete Silvane” (din 2009).
Volume publicate: „Literatura rezistenței la totalitarism”, Ed. Eikon, Cluj-Napoca, 2011; „Destine și cărți”, Ed. Caiete Silvane, Zalău, 2015.
Membru în Consiliul Director al Asociației Scriitorilor din Județul Sălaj.
„Caiete Silvane”, revista și editura Centrului de Cultură și Artă al Județului Sălaj, instituție a Consiliului Județean Sălaj.