Guvernul Ciolos și majoritatea USL de la Senat au respins reformarea Sanatatii

UDMR SALAJ SI-A DESEMNAT CANDIDATII
7 aprilie 2016
Senator Valeriu Todirascu – 05.04.2016 – Pledoarie reforma Sanatate prin decapusare CNAS
9 aprilie 2016

Guvernul Ciolos și majoritatea USL de la Senat au respins reformarea Sanatatii

Guvernul Cioloș și majoritatea USL de la Senat au respins reformarea Sănătății prin decăpușarea de politicieni a conducerii CNAS

și restituirea ei către asigurați

Ministerul Sănătății a confirmat că Guvernul contribuie la bugetul CNAS doar cu 3% din fonduri, restul de 97% reprezentând contribuțiile angajatorilor și asiguraţilor. Cu toate acestea, 80% din dreptul de vot în Consiliul de Administrație al CNAS îl dețin persoanele numite acolo politic. Din aceste motive cele peste 5 miliarde de EUR cheltuite anual în Sănătate, respectiv de 5 ori mai mult în ultimii 12 ani, nu ajung către pacienți sau medici, ci sunt căpușate la ordinul celor numiți politic în conducerea CNAS.

În şedinţa din 5 aprilie 2016 a Plenului Senatului, cu 47 de voturi ale senatorilor, din lista detaliată mai jos, de la PSD, UNPR, UDMR și LC, a fost respinsă inițiativa legislativă, detalii suplimentare aici http://www.senat.ro/Legis/Lista.aspx?cod=19417&pos=0&NR=L68&AN=2016

 

Urmează votul Camerei Deputaților.

CNAS este acum practic naționalizată și profund politizată, în care politicienii dețin conducerea în CA al CNAS și decid astfel modul de cheltuire al banilor conform intereselor celor care îi numesc acolo și nu conform intereselor asiguraților și pacienților. Actuala organizare a CNAS, în care predomină, în mod vădit, conflictul de interese, este ineficientă, stimulează risipa şi furtul din sistem şi împiedică un control eficient al utilizării fondurilor. Astfel, nu contribuabilii adevăraţi gestionează sumele colectate, ci statul care participa minoritar la Fondul de sănătate. Ministerul Sănătății a confirmat faptul că nivelul contribuţiei Guvernului la Fondul de Sănătate în anul 2012 a fost de 3%, restul de 97% reprezentând contribuțiile angajatorilor și asiguraţilor, detalii aici http://www.tody.ro/document/2014-02-10-Raspuns-la-Intrebare-17-privind-alegerile-reprezentantilor-asiguratilor-in-conducerea-CNAS

 

Această inițiativă legislativă permitea reformarea profundă și eficientă a sistemului de Sănătate, prin restituirea CNAS către asigurați, care devenea autonomă de stat, conducerea CNAS urma să fie asigurată de reprezentanții aleși legitim de către asigurați, iar banii CNAS nu ar mai fi făcut parte din Bugetul consolidat.

 

Astfel, se puteau salva bani prin implementarea evaluării cost-eficienței serviciilor și prin implementarea competiției reale în procesul de contractare a fondurilor CNAS. Suplimentar se putea atrage în sistem de la persoanele care doresc o asigurare suplimentară și care acum plătesc aceste servicii la negru, dar și de la bugetul de stat pentru serviciile prestate către persoanele care sunt scutite prin lege de la plata contribuției la sănătate, sau nu dețin o asigurare de bază, sau pentru serviciile deconate prin programele naționale de sănătate.

 

Cu banii CNAS gestionați astfel, se putea realiza creșterea salariilor a personalului medical, care nu mai era legată de grila de salarizare a bugetarilor, pe baza aportului fiecăruia la realizarea serviciilor medicale, generatoare de venituri proprii. Suplimentar, se puteau gestiona banii pentru nevoile asiguraților în vederea creșterii calității serviciilor medicale și a numărului de servicii medicale oferite din aceiași sumă de bani, cu care se puteau salva mai multe vieți omenești.

 

Din practica parlamentară se știe că atunci când poziția Guvernului este negativă pentru orice inițiativă legislativă, în peste 98% din cazuri, comisiile raportoare și plenurile ambelor camere vor respinge inițiativa legislativă în cauză.

 

Și în acest caz, Guvernul Cioloș a respins în plenul Senatului această inițiativă legisaltivă și a reconfirmat faptul că banii asiguraților din Sănătate sunt deturnați către alte destinații, decise de politicieni și nu de asigurați, conform avizului negativ de aici http://www.senat.ro/Legis/PDF%5C2016%5C16L068PV.pdf în care se menționează „semnalăm faptul că propunerile formulate prin inițiativa legislativă determină un impact finaciar suplimentar asupra cheltuielilor de personal ale bigetului național consolidat” și conform afirmațiilor din Plenul Senatului „bugetul FNUASS se aprobă de către Parlament, la propunerea Guvernului, ca anexă la legea bugetului de stat”, detalii video la minutul 4:35-5:12 de aici

/a>

 

Această inițiativă legislativă propunea introducerea principiului contributivității în modul de conducere al CNAS care permite independenţa reală față de stat şi oferirea către asiguraţi: 1) a dreptului legitim de a determina modul în care banii lor sunt administraţi, 2) depolitizării CNAS și înlocuirea numirilor politice cu numiri bazate pe competenţă, 3) introducerii votului direct al asiguraților, pentru alegerea democratică, o dată la 4 ani, a reprezentanților asiguraților în conducerea CNAS, 4) eliminării conflictelor de interese și a incompatibilității membrilor Adunării Reprezentanților și Consiliul de Administrație, 5) negocierea corectă a contractelor între reprezentanții asiguraților și furnizorii de servicii și nu între stat și stat și 6) controlul legitim, real și colectiv al contribuitorilor asupra conduceri CNAS.

 

Lista senatorilor care au votat pentru raportul de respingere a propunerii legislative pentru modificarea şi completarea Legii nr.95/2006, privind reforma în domeniul sănătăţii, 5 aprilie 2016 11:59, detalii aici: http://www.senat.ro/VoturiPlenDetaliu.aspx?AppID=9da4f3e6-35ba-4f97-af53-0df0590a47fa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *