Instituției Prefectului Sălaj a găzduit, marţi, 26 februarie, şedința Comitetului Consultativ de Dialog Civic Pentru Problemele
Persoanelor Vârstnice, sub coordonarea prefectului Florin Florian.
Ordinea de zi a inclus: prezentarea organizațiilor persoanelor vârstnice și a obiectivelor acestora pentru anul 2019; definitivarea tematicii ședințelor CCDCPV pentru anul 2019; informare privind acordarea biletelor de tratament pentru persoanele vârstnice; prezentarea noutăților legislative în domeniul pensiilor şi propuneri de modificare a cadrului legislativ existent în domeniul pensiilor.
Directorul executiv al Casei Judeţene de Pensii Sălaj, Marius Stanciu, a precizat că în 2018 au fost valorificate 2.897 bilete de tratament, împărţite în 19 serii, cele mai căutate staţiuni fiind Felix, 1 Mai, Tăşnad, Bizuşa, Covasna, Tuşnad şi Sovata.
Criteriile de acordare a biletelor de tratament balnear pentru anul 2019, precum şi modelul de cerere vor fi postate pe site-ul CJP Sălaj, www.cjpsalaj.ro, la secţiunea ACASĂ – Bitele de tratament 2019.
În acest an au fost depuse, până în prezent, 1.075 de cereri privind acordarea de bilete de tratament.
Marius Stanciu a adăugat că, începând cu 1 ianuarie 2019, contribuţia minimă lunară la asigurările sociale de stat în cazul contractului de asigurare este de 520 lei/ lună.
În ceea ce priveşte recalcularea pensiilor cuvenite sau aflate în plată la 1 august 2018, aceasta se va realiza din oficiu, drepturile recalculate acordându-se de la data de 1 octombrie 2018, indiferent de data emiterii deciziei de recalculare.
Prezent la întâlnirea de marţi, comisarul şef adjunct al Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj, Fechete Dorel, a solicitat asociaţiilor de pensionari organizarea unor întâlniri în care specialiştii instituţiei menţionate să le prezinte persoanelor vârstnice aspecte privind modul de acordare a garanţiilor pentru produsele de folosinţă îndelungată, comerţul on-line, contractele de creditare şi contractele încheiate cu operatorii de telefonie mobilă. Acesta a adăugat faptul că orice se simte nedreptăţit în materie de protecţie a consumatorului se poate adresa, în scris, la adresa [email protected].