AJOFM Salaj: Investeste in oameni

Amenzi pentru soferii care nu poarta centura de siguranta
22 octombrie 2010
In primele 10 luni s-au inregistrat 141 accidente grave soldate cu 29 morti si 156 raniti grav
22 octombrie 2010

AJOFM Salaj: Investeste in oameni

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a lansat in data de 19 octombrie 2010, in sala Aula Magna a Academiei de Studii Economice Bucuresti, campania de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor.

Aceasta campanie se desfasoara in cadrul unui proiect strategic finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane care are ca obiectiv general cresterea gradului de vizibilitate a serviciilor SPO in randul tinerilor aflati in cautarea unui loc de munca si in randul angajatorilor, fiind implementat in parteneriat cu trei companii nationale (System&Network Solutions SRL, Data Media SRL, Rusu&Bortun Consultanţă SRL), avand o durata
de 18 de luni si un buget total de 10.016.900 lei. Proiectul “Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor” are si doua obiective specifice: cresterea notorietatii SPO si a serviciilor oferite tinerilor in cautarea unui loc de munca din mediul urban si rural dar si angajatorilor precum si furnizarea de informatii care sa ajute la dezvolt area proceselor implicate in cautarea unui loc de munca pe cont propriu: autoevaluare, cautarea ofertelor, abordarea ofertelor, prezentarea la un interviu.

Campania a pornit de la rezultatele a doua studii de piata cantitative si calitative in randul tinerilor si angajatorilor, in baza carora a fost conceputa o strategie generala de comunicare si alte 4 tipuri de strategii de comunicare specifice (relatii publice, comunicare on line, publicitate si evenimente).

Pentru aceasta campanie au fost realizate materiale tipografice, dupa cum urmeaza: 1.201.200 pliante si brosuri, 11.000 postere, 3000 de mape si 2500 de foi imprimate. „Cum sa alegem anunturile de angajare”, „Cum sa realizam un bun C.V”, „Cum sa pregatim interviul de angajare”, „Cum sa redactam o scrisoare de intentie”, „Cum puteti munci in Europa”, „De ce sa apelezi la Serviciul Public de Ocupare”, „E bine sa ai banii tai. Ia-ti primul job!”, sunt doar cateva materiale realizate in cadrul acestui proiect, care vor ajuta efectiv tinerii aflati in cautarea pe cont propriu a unui loc de munca dar si angajatorii. O parte din aceste materiale vor fi folosite in vederea dotarii a 47 de birouri de self-service, birouri care vor fi create prin implementarea altui proiect cu finantare din Fondul Social European. Si AJOFM Salaj, va fi beneficiara acestor proiecte. De asemenea, AJOFM Salaj a folosit aceste materiale si la bursa locurilor de munca pentru absolventi organizata la nivel national in luna septembrie 2010, urmand sa le disemineze si catre alte institutii prin a caror activitate se pot atinge grupurile tinta vizate de campania din cadrul proiectului: facultati, licee, inspectorate de munca, directii de finante publice, etc. .

Totodata, au fost create spoturi audio si video care vor fi difuzate in mass media, precum si un film de prezentare al ANOFM care va rula in incinta AJOFM Salaj. Doua dintre spoturile video sunt adresate tinerilor, ele fiind regizate de catre doamna Andreea Paduraru. Iar celelalte doua spoturi video sunt adresate angajatorilor si au fost regizate de catre domnul Cristi Puiu.

Conform contractului de finantare, prin difuzarea media (tv, radio, print, on line) se doreste informarea
a circa 1.000.000 de persoane, respectiv 10.000 agenti economici.

Nu in ultimul rand, s-a creat site-ul www.muncesti.ro care va promova mesajele campaniei printr-o activitate intensa de PR on line, precum si pe retelele de socializare. Tot pe acest site, puteti gasi si informatii cu privire la rezultatele si evenimentele desfasurate pana in prezent.

Proiectul actual mai cuprinde organizarea de evenimente regionale precum si inserarea de anunturi publicitare in presa scrisa.

Trebuie mentionat faptul ca la sfarsitul proiectului se vor face doua cercetari de piata calitative si cantitative pentru a evalua impactul campaniei de comunicare.

Toate aceste realizari din cadrul proiectului „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor” sunt foarte utile, avand in vedere faptul ca in luna septembrie in evidentele AJOFM Salaj erau inregistrati 8513 someri din care 873 absolventi ai promotie 2010, rata somajului inregistrand valoarea de 7,88. Masurile active oferite angajatorilor in vederea stimularii ocuparii fortei de munca au fost intampinate cu interes de angajatori-488 dintre acestia beneficiind de subventii, iar numarul persoanelor cuprinse la masuri active in acest an este de 9985. De asemenea, in urma organizarii Bursei Locurilor de Munca pentru Absoventi s-a reusit incadrarea in munca a 67 persoane.

Director Executiv,

Romeo-Constantin Sârca

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *