ATENTIE LA GRIPA!
26 ianuarie 2008
ISU Salaj
Munitie neexplodata
28 ianuarie 2008

Amendat de OJPC

Asociatia Jurnalistilor din SalajAsociaţia Jurnaliştilor din Sălaj a fost sesizată de Mihaela Moldovan, membră a asociaţiei noastre, care nu a fost servită într-un local din Zalău invocându-se faptul că acest local a fost în atenţia publicaţiei „Tândală”. Localul cu pricina a fost amendat de OJPC Sălaj – reclamaţia Mihaelei Moldovan a fost considerată întemeiată – , pentru că „se interzice a se refuza consumatorului fără un motiv justificat, conform prevederilor legale în vigoare, vânzarea unui produs sau prestarea unui serviciu”.
Asociaţia Jurnaliştilor din Sălaj condamnă astfel de practici, precum cea „promovată” de patronul localului în cauză, exprimându-şi speranţa că asemenea evenimente neplăcute nu vor mai avea loc în judeţul nostru. Cu atât mai mult cu cât, în opinia noastră, patronii de localuri ar trebui să aibă în vedere îmbunătăţirea condiţiilor de servire a clienţilor, şi nu „răzbunări” ieftine, penibile, împotriva unor jurnalişti care îşi fac datoria faţă de cetăţeni – posibili consumatori -, informându-i asupra deficienţelor dintr-o unitate de servire sau alta. Apoi, patronul cu pricina avea la dispoziţie, dacă se considera nedreptăţit, „instituţia” dreptului la replică, de care nu a uzat, nemaivorbind de conferinţe de presă, comunicate de presă etc. Facem un apel instituţiilor de control în domeniu, cât şi mass-media locale, pentru a înteţi controalele în unităţile de servire în Sălaj. Şi în acest fel putem ajunge la un comerţ civilizat în judeţul nostru. Anexat, pentru fidelitate, reproducem Răspunsul primit de Mihaela Moldovan de la OJPC Sălaj şi Sesizarea trimisă Asociaţiei Jurnaliştilor din Sălaj de Mihaela Moldovan.

Consiliul Director al Asociaţiei Jurnaliştilor din Sălaj

Răspunsul primit de Mihaela Moldovan de la OJPC Sălaj

Referitor la reclamaţia dvs, înregistrată la OJPC Sălaj conform fişei de sesizare şi reclamaţie nr.13-10.01.2008, vă comunicăm că cele sesizate de dvs. se confirmă, reclamaţia fiind întemeiată.
În urma cercetării aspectelor semnalate de dvs., operatorul economic a fost sancţionat contravenţional potrivit prevederilor art. 56 din Ordinul 99/2000 republicat, întrucât „se interzice a se refuza consumatorului fără un motiv justificat, conform prevederilor legale în vigoare, vânzarea unui produs sau prestarea unui serviciu”.
Cele semnalate de dvs. rămân în atenţia noastră.
……….
Sesizarea trimisă Asociaţiei Jurnaliştilor din Sălaj de Mihaela Moldovan

Zalău, 17 ianuarie 2008

În atenţia Asociaţiei Jurnaliştilor Sălaj,
 
    Subsemnata, Moldovan Mihaela, angajată a ziarului Magazin Sălăjean şi a 13 Press, doresc să sesizez OJPC Sălaj cu privire la un fapt petrecut în 8 ianuarie 2008 şi care a pornit de la profesia mea de jurnalist. În data anterior amintită, am mers la localul din Zalău, pentru a consuma o cafea, dar acest lucru mi-a fost refuzat de chelner. Motivul invocat de acesta a fost că localul a fost subiectul unui articol apărut marţi, 8 ianuarie 2008, în publicaţia Tândală, de care într-adevăr răspund, ca angajată a 13 Press. Chelnerul avea ordin de la unul din patronii localului să nu îmi mai servească nici o comandă şi să îmi ceară să părăsesc localul.
    Acest patron a venit la etajul localului, să îmi comunice şi personal decizia pe care a luat-o, dar a făcut acest lucru în public, de faţă cu restul consumatorilor şi pe un ton ridicat, totul atrăgând atenţia asupra mea şi punându-mă într-o situaţie delicată. Consider că patronul localului ar fi trebuit să imi comunice părerea dânsului în particular, pe un ton calm şi nu în modul în care a făcut-o. În plus, consider că nu a avut dreptul de a-mi refuza consumaţia în localul respectiv, eu fiind un consumator ca şi ceilalţi.
    Cât priveşte materialul apărut în săptămânalul Tândală, acesta este un pamflet, aşa cum este de altfel întreaga publicaţie, iar acest lucru este menţionat în publicaţia, la pagina 1. Materialul de presă apărut marţi, 8 ianuarie 2008, atrăgea doar atenţia că în local, mai mulţi clienţi (se pot aduce ca martori) au comandat numeroase produse din meniu, dar care în realitate lipsesc cu desăvârşire din bucătăria localului. În ultima săptămână, clienţii nu au putut comanda aici nici măcar capuccino, ceai, racoritoare, produse care deja nu mai ţin de bucătărie şi care ar trebui să se servească în local, având în vedere că apar în meniul de băuturi.
De asemenea, acelaşi pamflet făcea referire la două cazuri petrecute cu două săptămâni, respectiv cu circa o lună în urmă , când doi consumatori (se pot aduce ca martori) au comandat sosuri din meniu, dar le-a fost adusă în schimb doar maioneză. Cum situaţia s-a petrecut de două ori, implicând doi chelneri diferiţi, se poate spune cu greu că este o greşeală a acestora şi mai degrabă că maioneza a ţinut locul unor alte preparate afişate în meniu, dar care nu se regăsesc şi în bucătăria de lalocalul respectiv.
    Întrucât am sesizat şi OJPC Sălaj cu privire la situaţia sus amintită şi s-au aplicat sancţiuni, rog a se cerceta această situaţie şi de către Asociaţia Jurnaliştilor Sălaj, din care fac parte, şi să se ia măsurile de rigoare.
Vă mulţumesc anticipat.

                            Mihaela Moldovan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.