ANUNȚ CONCURS DIRECTORI/DIRECTORI ADJUNCȚI DIN UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR- 2022

AMPLĂ ACȚIUNE A POLIȚIȘTILOR ÎN MUNICIPIUL ZALĂU
19 ianuarie 2022
Oameni înghețați la centrul de testare PCR din Zalău – am primit la redacție
20 ianuarie 2022

ANUNȚ CONCURS DIRECTORI/DIRECTORI ADJUNCȚI DIN UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR- 2022

Inspectoratul Școlar Județean Sălaj anunţă organizarea concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și de director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul Sălaj. Acestea pot fi consultate pe siteul Inspectoratului Școlar Județean Sălaj, accesând link-ul:
http://www.isjsalaj.ro/concurs_directori/Situatia_posturi_conducere_CONCURS_2022_minoritati_cult.pdf.
Concursul se organizează în baza Metodologiei privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 4597/2021 din 06.08.2021, cu modificările și completările ulterioare aduse prin Ordinul Ministrului Educației nr. 5195/03.09.2021, Ordinul Ministrului Educației nr. 5454/13.10.2021 și Ordinul Ministrului Educației nr. 3026/13.01.2022. La concursul pentru ocuparea funcției vacante de director sau de director adjunct din unitățile de învățământ de stat pot candida persoanele care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiții:
a) sunt absolvenți ai învățământului superior cu diplomă de licență sau atestat de echivalare în condițiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare; b) sunt titulare în învățământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată;
c)au o vechime în învățământul preuniversitar de minimum 5 ani;
d) au calificativul „Foarte bine” acordat în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/ funcții de specialitate specifice Ministerul Educației ;
e) nu au fost sancționate disciplinar în anul școlar curent și în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației sau a intervenit radierea de drept a sancțiunii, potrivit art. 248 alin. (3) din Legea nr. 53/2003- Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
f) nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa o funcție de conducere în învățământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală și nici nu au fost sancționate disciplinar, conform art. 280 alin. (2) litera d) din legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, printr-o decizie de sancționare disciplinară rămasă definitivă și în vigoare, cu suspendarea dreptului de a se înscrie la un concurs pentru ocuparea unei funcții de conducere;
g) sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcției, conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
h) nu au avut statutul de „lucrător al Securității” sau „colaborator al Securității”.
Cadrele didactice care au ocupat și funcții de conducere din unități de învătământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației prezintă calificativele prevăzute la alin. (1) lit. d) obținute în urma evaluării activității desfășurate în această calitate.
Cadrul didactic care nu are un calificativ anual complet, iar pe durata unui an școlar a ocupat temporar atât funcții de conducere sau de îndrumare și comtrol, cât și funcții de predare prezintă calificativele parțiale obținute în urma evaluării activității desfășurate în toate aceste funcții, în condițiile în care fiecare calificativ parțial este ”Foarte bine”.
La concursul pentru ocuparea funcției de director/director adjunct al centrului școlar pentru educație incluzivă pot candida persoanele care îndeplinesc, cumulativ, condițiile prevăzute la alin. (1) și au specializarea necesară/atestatul necesar pentru ocuparea unei funcții didactice în învățământul special, în concordanță cu Centralizatorul în vigoare.
În cazul unităților de învățământ cu predare integrală în limbile minorităților naționale, directorul are obligația cunoașterii limbii respective, dovedită cu documente justificative cum ar fi: specializarea în limba străină/maternă înscrisă pe diploma de studii, documentul de numire/transfer/repartizare ca titular pe un post/o catedră cu predare în limbile minorităților, certificat de competențe lingvistice eliberat de un centru autorizat în materie.
În cazul unităților de învățământ cu secții de predare în limbile minorităților naționale, în care sunt normate una sau mai multe funcții de director adjunct, unul dintre directori are obligația cunoașterii limbii respective, dovedite cu documentele justificative menționate la alineatul (5).
În cazul unităților de învățământ cu secții de predare în limbile minorităților naționale, în care este normată doar funcția de director, nu se aplică prevederile alin. (5) și (6).
În cazul în care o astfel de funcție este ocupată prin concurs de un cadru didactic care nu cunoaște limba minorității respective, acesta are obligația de a asigura reprezentarea cadrelor didactice de la secția cu predare în limba minorității naționale în consiliul de administrație al unității de învățământ. Nu pot ocupa funcțiile de director sau de director adjunct persoanele aflate în situațiile menționate în art. 234 alin (5) din Legea 1/2011 cu modificările și completările ulterioare.
Dosarele candidaților se vor depune electronic în perioada 19 – 25 ianuarie 2022.
Dosarele de înscriere vor fi constituite cu respectarea strictă a prevederilor art. 8 alin. (1) din Metodologia aprobată prin Ordinul M.E. nr. 4597 din 06.08.2021, cu modificările și completările ulterioare.
Proba scrisă va avea loc în data de 18 februarie 2022 sau în data de 4 martie 2022 pentru candidații care la data de 18.02.2022 se află în carantină sau izolare.
Proba de interviu se va desfășura în perioada 16 – 25 martie 2022 în locațiile stabilite de inspectoratul școlar, care vor fi disponibile la sediul și pe site-ul inspectoratului școlar www.isjsalaj.ro. Metodologia de concurs, bibliografia pentru concurs, fișele posturilor pentru director și director-adjunct pentru fiecare unitate de învățământ, lista funcțiilor vacante și lista documentelor necesare înscrierii la concurs se afişează la sediul și pe site-ul inspectoratului școlar.
INSPECTOR ȘCOLAR GENERAL,
PROF. DR. GHEORGHE – VASILE BULGĂREAN

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *