


Numar total persoane incadrate in primul semestru: 2262 persoane din care 1176 din mediul urban si
1086 persoane din mediul rural; din totalul de 2262 persoane incadrate, 418 au varsta sub 25 de ani,
399 persoane au varsta intre 25-35 de ani, 501 persoane au varsta intre 34-45 de ani si 944 persoane
au varsta peste 45 de ani.
Din cele 2262 persoane incadrate in primul semestru al anului 2011, 1492 persoane au fost incadrate
ca urmare a acordarii serviciilor de mediere a locurilor de munca vacante (din care 1107 persoane pe
perioada nedeterminata si 385 persoane pe durata determinata).
De asemenea, s-au incadrat in munca 4 persoane ca urmare a acordarii serviciilor de informare
si consiliere profesionala, 67 persoane prin organizarea cursurilor de formare profesionala si 218
persoane prin acordarea de alocatii pentru somerii care se incadreaza inainte de expirarea somajului.
Totodata, s-au incadrat 355 someri peste 45 de ani sau parinti unici sustinatori ai familiilor
monoparentale, 73 persoane prin stimularea mobilitatii fortei de munca (din care 27 persoane prin
incadrarea intr-o localitate la distanta de peste 50 km fata de domiciliu si 46 persoane prin incadrarea in
alta localitate cu schimbarea domiciliului).
Prin Programul de Ocupare a Fortei de Munca in primul semestru al anului 2011, s-au incadrat 151
absolventi din institutiile de invatamant, prin subventionarea locului de munca din care 8 absolventi din
ciclul inferior al liceului sau al scolilor de arte si meserii, 78 absolventi de invatamant secundar superior
sau invatamant postliceal si 65 absolventi de invatamant superior.
Aceste date au fost prezentate astazi de catre Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Salaj in
cadrul unei conferinte de presa organizate in cadrul Proiectului „Campania de comunicare privind serviciile SPO
oferite tinerilor si angajatorilor” al carui beneficiar este ANOFM.
Tema conferintei de presa a fost transmiterea de informatii referitoare la rezultatele atinse de AJOFM Salaj prin
implementarea masurilor active, precum si contributia proiectului „Campanie de comunicare privind serviciile
SPO oferite tinerilor si angajatorilor” la imbunatatirea imaginii respectivei institutii in fata clientilor sai.
AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
Astfel, o contributie la atingerea rezultatelor mai sus mentionate a avut-o si implementarea proiectului
strategic „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor” finantat din Fondul
Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Obiectivul general
al acestui proiect este acela de crestere a gradului de vizibilitate a serviciilor SPO in randul tinerilor aflati in
cautarea unui loc de munca si in randul angajatorilor.
Campania a pornit de la rezultatele a doua studii de piata cantitative si calitative in randul tinerilor si
angajatorilor, in baza carora a fost conceputa o strategie generala de comunicare si alte 4 tipuri de strategii de
comunicare specifice (relatii publice, comunicare on line, publicitate si evenimente).
Pentru aceasta campanie au fost realizate peste 1.200.000 pliante si brosuri. „Cum sa alegem anunturile
de angajare”, „Cum sa realizam un bun C.V”, „Cum sa pregatim interviul de angajare”, „Cum sa redactam o
scrisoare de intentie”, „Cum puteti munci in Europa”, „De ce sa apelezi la Serviciul Public de Ocupare”, „E
bine sa ai banii tai. Ia-ti primul job!”, sunt doar cateva materiale realizate in cadrul acestui proiect, care pot
ajuta efectiv tinerii aflati in cautarea pe cont propriu a unui loc de munca dar si angajatorii. O parte din aceste
materiale au fost folosite in vederea dotarii a 47 de birouri de self-service de la nivelul structurilor teritoriale ale
SPO. De asemenea, AJOFM Salaj a folosit aceste materiale si la bursa locurilor de munca pentru absolventi
organizata la nivel national iar o parte le-a diseminat catre alte institutii prin a caror activitate se pot atinge
grupurile tinta vizate de campania din cadrul proiectului: facultati, licee, inspectorate de munca, directii de
finante publice, etc.
Totodata, au fost create spoturi audio si video care au fost difuzate in mass media, realizandu-se 2.366.000
contacte unice in campania media TV, conform grupurilor tinta (certificate de catre GFK Romania). De
asemenea a fost creat si un film de prezentare al ANOFM care va rula in incinta AJOFM Salaj.
De asemenea, AJOFM Salaj a participat la seminarul regional Nord-Vest organizat in cadrul aceluiasi proiect la
care au participat reprezentanti ai autoritatilor locale, angajatori, studenti si tineri aflati in cautarea unui loc de
munca, precum si reprezentanti ai agentiilor judetene de ocupare a fortei de munca din regiunea de dezvoltare
respectiva.
Nu in ultimul rand, s-a creat site-ul www.muncesti.ro care promoveaza mesajele campaniei printr-o activitate
intensa de PR online, precum si pe retelele de socializare. Tot pe acest site, se gasesc si informatii cu privire la
rezultatele si evenimentele desfasurate pana in prezent in cadrul acestui proiect.
Trebuie mentionat faptul ca in prezent se desfasoara o cercetare de piata calitativa si cantitativa pentru a
evalua impactul campaniei de comunicare.
Toate aceste realizari din cadrul proiectului „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor
si angajatorilor” sunt foarte utile, avand in vedere faptul ca in luna iunie in evidentele AJOFM Salaj erau
inregistrati 6067 someri din care 47 absolventi ai promotiei 2010, rata somajului inregistrand valoarea de
5,60%.
Director Executiv,
Romeo-Constantin SÂRCA