Florariile verificate de Comisarii CJPC Salaj

Ultima ora: Jaf cu un pistol de jucarie in Zalau
20 ianuarie 2010
Manifestări organizate de jandarmii sălăjeni
21 ianuarie 2010

Florariile verificate de Comisarii CJPC Salaj

In conformitate cu programul tematicilor de control al CJPC Salaj in perioada  07.01.2010 – 14.01.2010, Comisarii CJPC Salaj au desfasurat actiuni de verificare a respectarii prevederilor legale privind desfasurarea activitatatii florariilor;

Au fost controlate un numar de 11 operatori economici care desfasurau activitatea de comercializare a florilor, din care 7 au fost sanctionati contraventional prezentand abateri de la prevederile legale: neafisarea corecta a preturilor, neinformarea corecta  cu privire la nodul de pastrare si intretinere, lipsa informatiilor in liba romana,  neafisare in mod vizibil a codului unic de inregistrare si a tarifelor practicate pentru produsele alfate la comercializare.

Au fost controlate produse in valoare de 55.715 lei, din care cu abateri de la prevederile legale privind protectia consumatorilor, a fost depistata produse in valoare de 4.431 lei si au fost oprite temporar de la comercializare produse in valoare de 2.837 lei, pana la remedierea deficientelor constatate si intrarea in legalitate.

Pentru abaterile constatate s-au aplicat 7 amenzi in valoare de 4.450 lei si 9 averismente.

La controalele inopinate efectuate in aceasta perioada au fost verificati un nr. de 14 op. ec. din care 10 au fost sanctionati contraventional fiind depistate abateri cu privire la existenta  la comercializare de produse cu termenul de valabilitate expirat si nelegalitatea functionarii. Pentru 105 de litri de produse ( bere si sucuri diverse sortimente ) expusi la comercializare cu termenul de valabilitate expirat si pentru 4,5 kg produse alimentare cu termenulde valabilitate expirat, au fost aplicate 5 amenzi in valoare de 21.000 lei, iar pentru incalcarea prevederilor legale privind legalitatea functionarii au fost aplicate 6 amenzi in valoare de 6000 lei.

Au fost aplicate sanctiuni in conformitate cu: OG nr. 21/1992(r2)  privind protectia consumatorilor, cu modificarile ulterioare si OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor cu modificarile ulterioare.

In ceea ce priveste existenta reclamatiilor  consumatorilor  si modul  de solutionare a acestora:

In perioada efectuarii controalelor tematice au fost inregistrate un numar de 16 reclamatii privitoare atat la servicii cat si la bunuri nealimentare in domeniul specific, si s-au finalizat de cercetat si solutionat si un numar de 6, din care  4 intemeiate, rezolvate in favoarea consumatorilor si 2 neintemeiate,  neputand proba veridicitatea aspectelor semnalate

In continuare se va actiona pentru cresterea eficientei activitatii de control prin  optimizareaa utilizarii resurselor umane si materiale. Ne vom concetra eforturile de prevenire si combaterea neregulilor ce afecteaza un numar semnificativ de consumatori, asa cum reiese din evidentele noastre. Vom acorda o atentie sporita operatorilor economici, a acelor entitati   in pozitie dominante sau de monopol, tinand cont de numarul de consumatori ce pot fi prejudiciati. Rezultatele activitatii noastre  se vor regasi un numai in sanctiuni ci si in initiative  si propuneri menite sa previna viitoare abateri.

 

 

Director coordonator Adj.,

Ec. Claudiu SILAGHI

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *