In perioada 15 septembrie – 25 octombrie 2023, AJOFM Salaj va aplica angajatorilor din judet un chestionar

Bicicleta furată de un bărbat de 54 de ani a fost recuperată de polițiști
18 septembrie 2023
Accident în Sânmihaiu Almașului între trei autoturisme. Victima a fost transportată la spital
18 septembrie 2023

In perioada 15 septembrie – 25 octombrie 2023, AJOFM Salaj va aplica angajatorilor din judet un chestionar

Nevoia de adaptare a planurilor de formare profesională a șomerilor este unul dintre dezideratele principale în reforma serviciului public de ocupare – SPO. In condițiile în care bugetul alocat anual este întotdeauna suficient, este esențial ca resursele financiare să fie alocate unor programe de formare de calitate, solicitate pe piața muncii. Acesta este principalul motiv pentru care și AJOFM SĂLAJ, ca toate agențiile județene din țară, dorește ca în perioada 15 septembrie – 25 octombrie 2023 să aplice angajatorilor un chestionar privind angajările estimate pentru anul viitor și de măsurare a unor tendințe, instrument de realizare a prognozei pe termen scurt (TS).
Prognoza pe termen scurt are ca scop surprinderea dinamicii pieței muncii și identificarea nevoilor de formare ale salariaților angajatorilor, precum și a tendințelor privind ocuparea forței de muncă în perioada următoare. Ca sursă de informație nu ne putem baza doar pe informații obținute empiric din observații la nivel județean sau doar din baza de date a locurilor de muncă vacante declarate pe platforma ANOFM de către angajatori. Trebuie menționat că raportul între numărul de locuri de muncă vacante declarate de angajatori (în condițiile în care aceștia au obligația de a o face) și numărul de contracte de muncă nou încheiate la nivel județean generează un raport în cel mai bun caz de 25% în condițiile în care platforma ar fi utilizată de toți angajatorii.
Chestionarul cuprinde un număr de 8 întrebări și în funcție de opțiunile alese de respondenți apar noi întrebări ramificate. Durata de completare a chestionarului este de maxim 15 de minute. Chestionarul va fi aplicat online este disponibil la adresa: https://www.anofm.ro/chestionare/index.html
Dimensiunea eșantionului, la nivel județean, este de tip ”cotă” și este de cel puțin 1.200 angajatori respondenți din mediul privat chestionați și suplimentar până în 100 de angajatori din sectorul de stat: spitale, licee, universități, primăriile de orașe și municipii, consiliul județean, DGASPC, societăți de gospodărie comunală sau de transport public. Accent se va pune pe angajatorii cu cel puțin 10 salariați și se vor urmări angajatorii mari, medii si mici.
Astfel, vom contacta angajatorii prin intermediul poștei electronice, cărora le vom adresa invitația de a completa chestionarul privind angajările estimate pentru anul viitor și de măsurare a unor tendințe. Această invitație este arătată mai jos:
”Bună ziua,
Vă contactăm din partea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă ca urmare a selecției dumneavoastră în scopul de a participa la completarea unui chestionar privind angajările estimate pentru anul viitor și de măsurare a unor tendințe.
În urma completării chestionarului și a exprimării părerii dumneavoastră, vom putea stabili programele de formare profesională pe care le vom organiza, pentru a veni în sprijinul dumneavoastră.
În acest scop vă rugăm să accesați link-ul https://www.anofm.ro/chestionare/index.html, deschizând chestionarul din secțiunea – Chestionar din dreapta ecranului și selectarea opțiunii autentificare pentru a completa răspunsurile la chestionarul dezvoltat în cadrul proiectului „Relația SPO cu angajatorii – eSPOR”, beneficiar Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) până la data de: 25 octombrie 2023.
Autentificarea se va face cu credențialele de acces în platforma Servicii Online Angajatori (SEMM), dacă aveți deja cont, sau cu Codul Unic de Înregistrare ca utilizator, iar la parola va introduce indexul ANAF aferent declaraţiei D112 pentru luna iunie 2023, acolo unde nu dețineți încă cont SEMM.
Durata de completare a chestionarului este de 15 de minute. La chestionar este recomandat să răspundă persoana din firmă care este responsabilă de comunicarea cu Agenția de Ocupare.
Vă mulțumim frumos pentru colaborare și rămânem la dispoziția dumneavoastră pentru orice clarificări!
Pentru informații suplimentare vă rugăm contactați pe dl/dna (nume și prenume, e-mail, telefon) …………………………………………………………………………………”
Fiecare angajator selectat are alocat un coleg/funcționar public din cadrul AJOFM Sălaj cu care va ține legătura pentru buna completare a chestionarului.
Chiar dacă fundamentarea planului de formare nu este o componentă a prognozei, aceasta din urmă constituie baza fundamentării planului și se va ține cont de rezultatele obținute la nivel de ocupații, respectiv grupe de ocupații. În acest sens la documentul de fundamentare vor fi atașate ca anexe – prognoza pe termen scurt cu toate anexele incluse.
De aceea, încurajăm toți angajatorii selectați de a da curs invitației de a completa chestionarul privind angajările estimate pentru anul viitor și de măsurare a unor tendințe.

Coordonator activitate
Romeo – Constantin Sârca
Director executiv adjunct AJOFM Sălaj

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *