Calitatea demersului didactic în semestrul I anul şcolar 2012-2013
Obiective urmărite:
1. Verificarea avizării programelor şcolare pentru disciplinele opţionale de către
inspectorii şcolari de specialitate;
2. Prezentarea în sedinţele CP şi a CA, a metodologiilor de organizare şi desfăşurare a
examenelor naţionale -de evaluare naţională, de admitere şi bacalaureat, competenţe
profesionale în anul şcolar 2012-2013;
3. Verificarea documentelor manageriale menite să conducă la optimizarea procesului
educativ (decizii, proceduri, note de serviciu), documentele CA şi a CP;
4. Verificarea portofoliilor de activitate ale comisiilor pentru combaterea absenteismului
şi abandonului, comisiei pentru asigurarea serviciului pe şcoală, comisiei pentru
ritmicitatea notării, comisiei pentru monitorizarea frecvenţei;
5. Prevenirea abandonului şcolar, monitorizarea absenteismului la sfârsitul semestrului I;
6. Situaţia statistică a notelor la disciplinele de examen.
Mod de realizare
1. Se verifică existenţa, programelor şcolare avizate de către inspectorii şcolari de
specialitate;
2. Se verifică modul în care se realizează informarea
cadrelor
didactice/elevilor/părinţilor
cu privire la
metodologiile de organizare şi
desfăşurare a examenelor naţionale – de evaluare naţională, de admitere şi
bacalaureat, competenţe profesionale în anul şcolar 2012-2013; procese verbale ale
şedinţelor CP/CA precum documentele întâlnirilor cu părinţii şi elevii.
3. Se verifică deciziile, procedurile, notele de serviciu, documentele CA şi a CP (număr
de înregistrare, semnătură/i, claritate, proprietatea termenilor)
4. Se verifică documentele: comisiilor pentru combaterea absenteismului şi abandonului,
comisiei pentru asigurarea serviciului pe şcoală, comisiei pentru ritmicitatea notării,
comisiei pentru monitorizarea frecvenţei urmărind:
* Planificarea activităţii comisiilor, existenţa avizului conducerii, funcţionarea
eficientă a fiecărei comisii mai sus menţionate.
5. Se verifică existenţa planului de acţiune pentru combaterea abandonului şcolar
(proiecte, activităţi, studii de caz, statistici);
Înregistrarea, monitorizarea şi raportarea absenţelor.
* Se verifică în cataloage dacă sunt consemnate absenţele.
* Se verifică frecvenţa monitorizării/raportării absenţelor la nivel de
şcoală/liceu.
6. Se vor verifica notele la disciplinele de examen (limba română, matematică, istorie,
geografie) pentru clasele a VIII- a/ a XII- a, în vederea îmbunătăţirii rezultatelor la
evaluarea naţională/ bacalaureat.
Mod de finalizare
* se va întocmi pentru fiecare unitate de învăţământ cu PJ câte o notă de control;
* varianta electronică a notei de control se trimite pe adresa
[email protected] în termen de cel mult 3 zile de la data efectuării
inspecţiei;
* concluziile inspecţiei vor fi prezentate Consiliului de Administraţie, sau Consiliului
Profesoral al unităţii de învăţământ.
INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL, prof. Gheorghe BANCEA
INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL ADJUNCT, prof. Maria POP