INSPECTIE TEMATICA 10-15 DECEMBRIE 2012, Afla ce se verifica

Cazuri inregistrate la UPU 7-9 decembrie 2012
10 decembrie 2012
Connect-R vine la Zalau
10 decembrie 2012

INSPECTIE TEMATICA 10-15 DECEMBRIE 2012, Afla ce se verifica

Calitatea demersului didactic în semestrul I anul şcolar 2012-2013

Obiective urmărite: 

1. Verificarea avizării programelor şcolare pentru disciplinele opţionale de către
inspectorii şcolari de specialitate;
2. Prezentarea în sedinţele CP şi a CA, a metodologiilor de organizare şi desfăşurare a
examenelor naţionale -de evaluare naţională, de admitere şi bacalaureat, competenţe
profesionale în anul şcolar 2012-2013;
3. Verificarea documentelor manageriale menite să conducă la optimizarea procesului
educativ (decizii, proceduri, note de serviciu), documentele CA şi a CP;
4. Verificarea portofoliilor de activitate ale comisiilor pentru combaterea absenteismului
şi abandonului, comisiei pentru asigurarea serviciului pe şcoală, comisiei pentru
ritmicitatea notării, comisiei pentru monitorizarea frecvenţei;
5. Prevenirea abandonului şcolar, monitorizarea absenteismului la sfârsitul semestrului I;
6. Situaţia statistică a notelor la disciplinele de examen.

Mod de realizare

1. Se verifică existenţa, programelor şcolare avizate de către inspectorii şcolari de
specialitate;

2. Se verifică modul în care se realizează informarea
cadrelor
didactice/elevilor/părinţilor
cu privire la
metodologiile de organizare şi
desfăşurare a examenelor naţionale – de evaluare naţională, de admitere şi
bacalaureat, competenţe profesionale în anul şcolar 2012-2013; procese verbale ale
şedinţelor CP/CA precum documentele întâlnirilor cu părinţii şi elevii.

3. Se verifică deciziile, procedurile, notele de serviciu, documentele CA şi a CP (număr
de înregistrare, semnătură/i, claritate, proprietatea termenilor)

4. Se verifică documentele: comisiilor pentru combaterea absenteismului şi abandonului,
comisiei pentru asigurarea serviciului pe şcoală, comisiei pentru ritmicitatea notării,
comisiei pentru monitorizarea frecvenţei urmărind:

* Planificarea activităţii comisiilor, existenţa avizului conducerii, funcţionarea
eficientă a fiecărei comisii mai sus menţionate.

5. Se verifică existenţa planului de acţiune pentru combaterea abandonului şcolar
(proiecte, activităţi, studii de caz, statistici);
Înregistrarea, monitorizarea şi raportarea absenţelor.

* Se verifică în cataloage dacă sunt consemnate absenţele.
* Se verifică frecvenţa monitorizării/raportării absenţelor la nivel de
şcoală/liceu.

6. Se vor verifica notele la disciplinele de examen (limba română, matematică, istorie,
geografie) pentru clasele a VIII- a/ a XII- a, în vederea îmbunătăţirii rezultatelor la
evaluarea naţională/ bacalaureat.

Mod de finalizare

* se va întocmi pentru fiecare unitate de învăţământ cu PJ câte o notă de control;
* varianta electronică a notei de control se trimite pe adresa
[email protected] în termen de cel mult 3 zile de la data efectuării
inspecţiei;
* concluziile inspecţiei vor fi prezentate Consiliului de Administraţie, sau Consiliului
Profesoral al unităţii de învăţământ.

INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL, prof. Gheorghe BANCEA

INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL ADJUNCT, prof. Maria POP

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *