In conformitate cu programul tematicilor de control al CJPC Salaj in perioada 21.12.2009 – 31.12.2009, Comisarii CJPC Salaj au desfasurat actiuni de verificare a respectarii prevederilor legale privind:
-desfasurarea activitatatii de transport in regim de taxi;
-modul de comercializare si etichetare a alimentelor specifice sarbatorilor de iarna;
-respectarea conformitatii ,a calitatii si conditiilor de comercializare a alimentelor comercializate in unitati de alimentatie publica.
Au fost controlati, impreuna cu reprezentantii Politiei Rutiere, un numar de 16 operatori de transport care desfasurau activitatea in regim de transport taxi, din care 9 au fost sanctionati contraventional prezentand abateri de la prevederile legale: neafisarea la loc vizibil, in interior,a tarifelor practicate de distanta , de stationare, de zi si pe timp de noapte, precum si ecuson cu numele si fotografia conducatorului auto.
In ceea ce priveste modul de comercializare si etichetare a alimentelor specifice sarbatorilor de iarna , controlul s-a desfasurat in reteaua comerciala si a urmarit in principal urmatoarele produse: carne preambalata, produse zaharoase, ciocolata si produse din ciocolata, produse de cofetarie, produse de patiserie. Au fost controlate o cantiate de 413,2kg din aceste produse, din care cu abateri de la prevederile legale privind protectia consumatorilor, a fost depistata o cantitate de 46,615kg: 3,915 kg in valoare de 41lei a fost oprita definitiv de la comercializare si scoatere din circuitul consumului uman, iar 17,5kg in valoare de 173,6lei din produsele controlate au fost oprite temporar de la comercializare, pana la remedierea deficientelor constatate si intrarea in legalitate.
Referitor la respectarea conformitatii ,a calitatii si conditiilor de comercializare a alimentelor comercializate in unitati de alimentatie publica s-a verificat in principal urmatoarele: existenta documentelor de provenienta, verificarea directa directa a caracteristicilor organoleptice, starea ambalajelor, incadrarea in cantitate neta a termenului de valablitate si a durabilitatii minimale, respectarea retetelor de fabricatie, si a cantitatii- volum pe portie.Au fost controlati si verificati un numar de 10 operatori economici din care s-au consatatat abateri la un numar de 9, aplicandu-se 3 amenzi in valoare de 6100 lei si 6 averismente.
In timpul controalelor s-a verificat comecializarea produselor falsificate/contrafacute, inclusiv prin folosirea fara drept a unei marci inregistrate, dar nu au fost depistate abateri.
La controalele efectuate nu am avut cazuri de neprezentarea registrului unic de control, sau alte deficiente in afara celor detailate in raport.
Au fost aplicate sanctiuni in conformitate cu: OG nr. 21/1992(r2) privind protectia consumatorilor, cu modificarile ulterioare si OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor cu modificarile ulterioare.
In ceea ce priveste existenta reclamatiilor consumatorilor si modul de solutionare a acestora:
In perioada efectuarii controalelor tematice au fost inregistrate un numar de 10 reclamatii in domeniul specific si s-au finalizat de cercetat si solutionat un numar de 6, din care 5 intemeiate ,rezolvate in favoarea consumatorilor si una neintemeiata neputand proba veridicitatea aspectelor semnalate
In continuare se va actiona pentru cresterea eficientei activitatii de control prin optimizareaa utilizarii resurselor umane si materiale. Ne vom concetra eforturile de prevenire si combaterea neregulilor ce afecteaza un numar semnificativ de consumatori, asa cum reiese din evidentele noastre. Vom acorda o atentie sporita operatorilor economici, a acelor entitati in pozitie dominante sau de monopol, tinand cont de numarul de consumatori ce pot fi prejudiciati. Rezultatele activitatii noastre se vor regasi un numai in sanctiuni ci si in initiative si propuneri menite sa previna viitoare abateri.