Pagube in urma inundatiilor

Drumurile s-au transformat in poligoane OFF ROAD
11 aprilie 2013
Retinut pentru evaziune fiscale de peste 450 de mii Euro
11 aprilie 2013

Pagube in urma inundatiilor

 

Prefectul judeţului, Ionel Ciunt, a convocat miercuri, 10.04.2013 o întâlnire de lucru, având ca puncte pe ordinea de zi

prezentarea situaţiei din judeţ în urma fenomenelor meteorologice care au condus la inundaţii şi instruirea primarilor privind modul de acţionare în caz de inundaţii sau secetă.

 

La această întâlnire au participat: Gheorghe Pisculidis, de la Administraţia Bazinală Someş-Tisa, Cristian Crişan, director executiv la Sistemul de Gospodărire a Apelor Sălaj, Adrian Dobocan, din partea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă,

primarii comunelor şi ai oraşelor din judeţ şi membrii Comitetului Judeţean pentru situaţii de urgenţă.

În acest context, prefectul judeţului Ionel Ciunt, a precizat că în acestă perioadă, o comisie de specialişti, constituită prin Ordinul Prefectului, se deplasează în teren, în localităţile afectate de inundaţii, pentru stabilirea pagubelor. După inventarierea tuturor pagubelor se va întocmi un raport care va fi transmis către Ministerul Afacerilor Interne.

De asemenea, Cristian Crişan, director executiv la Sistemul de Gospodărire a Apelor Sălaj, a prezentat manualul prefectului şi al primarului pentru managementul situaţiilor de urgenţă în caz de inundaţii şi secetă hidrologică. Cu această ocazie, acest

manual a fost înmânat fiecărui primar.

În urma discuţiilor purtate, primarii au formulat o serie de propuneri pentru îmbunătăţirea managementului situaţiilor de urgeţă, dintre care menţionăm alocarea de fonduri pentru achiziţionarea de utilaje de intervenţie şi decolmatarea albiilor cursurilor

de apă.

Tot în cadrul acestei întâlniri, prefectul judeţului, Ionel Ciunt, a solicitat primarilor să aplice prevederile legii 75/1994 şi ale HG 1157/2001 privind obligativitatea arborării drapelului naţional la sediul primăriilor. Nerespectarea legislaţiei în vigoare se sancţionează conform legii. Deplasările în teren efectuate de către reprezentanţii Instituţiei Prefectului, vor urmări şi respectarea celor două acte normative.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *