


Ministerul Educației și Inspectoratul Școlar Județean Sălaj au publicat rezultatele finale, obținute de absolvenții studiilor liceale care au susținut probele Examenului Național de Bacalaureat, în sesiunea august 2023.
Rezultatele au fost afișate și în Centrele de Examen, prin anonimizarea numelui și a prenumelui candidaților, în concordanță cu prevederile art. 5 și ale art. 6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD/GDPR).
În județul Sălaj, după soluționarea celor 139 contestații depuse, rata cumulată de promovare (promoția curentă și promoțiile anterioare) a crescut de la 28,07% la 30,70%. Au mai promovat 9 candidați. La nivel național, rata cumulată de promovare este 32,50% (față de 29,80%, înainte de contestații).
Astfel, la finalul celei de-a doua sesiuni a Examenului Național de Bacalaureat 2023, au promovat 105 candidați dintr-un total de 342 candidați prezenți. Dintre aceștia, 76 candidați (31,93%) provin din promoția curentă, iar 29 candidați (27,88%) sunt din promoțiile anterioare.
Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții, cumulativ:
recunoașterea/echivalarea/susținerea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale;
susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
obținerea mediei 6 (cel puțin) la probele scrise
Precizăm că, începând cu această sesiune a Examenului Național de Bacalaureat, Ministerul Educației a generalizat evaluarea digitalizată a lucrărilor, proces care a oferit o serie de beneficii semnificative comparativ cu formatul clasic de evaluare:
au fost eliminate costurile pentru transportul lucrărilor dintr-un județ în altul, în vederea evaluării, implicit birocrația aferentă (borderourile individuale de notare, precum și cele finale au fost generate automat, odată cu finalizarea evaluării);
a fost redus substanțial timpul de lucru destinat evaluării;
lucrărille pentru care diferența dintre notele acordate de cei doi evaluatori inițiali a fost mai mare de un punct au fost transmise, în mod automat și aleatoriu, către alți doi evaluatori;
a fost diminuat riscul erorii umane în privința calculului notei finale, a acordării altor punctaje decât cele din baremul de corectare, a introducerii notelor de pe lucrare în calculator în vederea afișării rezultatelor.
De asemenea, în contextul derulării acestui tip de evaluare, rezultatele înregistrate la examenele naționale vor putea fi analizate în profunzime, în funcție de itemi și de categorii de elevi sau școli cu scopul de a valorifica rezultatele evaluării în beneficiul elevilor.
Important de menționat este și faptul că lucrările se scanează în sala de examen, la sfârșitul probei scrise, în prezența candidatului, fiind apoi încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți. Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, fără implicarea candidaților/profesorilor asistenți. Ulterior, repartizarea lucrărilor se face automat și aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflați în alt județ decât județul din care provin candidații.
Biroul de presă al Inspectoratului Școlar Județean Sălaj