Sesizare privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice

romi
Proiecte noi pentru romi
28 septembrie 2009
jandarmi
Prinsi la furat de lemne
29 septembrie 2009

Sesizare privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice

talosDoresc sa va informez ca am semnat si depus, alaturi de colegii mei parlamentari liberali, sesizarea de neconstituţionalitate asupra Legii cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri 

 

 publice – PLX nr. 394/2009, pentru care Guvernul şi-a angajat răspunderea în faţa Parlamentului în şedinţa comună a celor două Camere, în data de 15 septembrie 2009. 

 

Consider ca această acţiune se constituie într-o formă de luptă democratică împotriva acţiunii iresponsabile a guvernanţilor care au decis prin promovarea acestei legi, cu preţul nerespectării Constituţiei României, să încalce drepturile fundamentale ale cetăţenilor români şi să arunce în sărăcie populaţia ţării prin diminuarea veniturilor. 

  Astfel, sesizarea la Curtea Constituţională vizează: 

1. Încălcarea art. 114 din Constituţia României, prin decizia guvernului de asumarea răspunderii, în aceeaşi zi, pe trei proiecte de lege. 

2. Încălcarea dispoziţiilor art. 141 din Constituţie. Guvernul avea obligaţia de a solicita pentru acest proiect de lege avizul Consiliului Economic si social. Din expunerea de motive a Guvernului care a însoţit proiectul de lege nu rezultă dacă un astfel de aviz a fost sau nu solicitat de către Guvern. 

3. Încălcarea dispoziţiilor art. 16 alin 1 din Constituţie: “Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări”. În situaţia în care însăşi titlul legii vorbeşte despre caracterul unitar al unei legi, categoriile exceptate aşa cum au fost ele enumerate mai sus constituie de fapt o abatere de la criteriul unităţii. Această abatere, constituie în fapt o discriminare, o disproporţie între o categorie de salariaţi de la bugetul de stat, creând o categorie privilegiată de salariaţi de la bugetul de stat cărora nu li se aplică această lege, beneficiind în continuare de legi speciale. 

4. Încălcarea dispoziţiilor art. 53 coroborat cu art. 41 din Constituţia României. Prin art. 30, alin (7) din legea salarizării, orele suplimentare nu sunt prevăzute pentru anul 2010. Se încalcă astfel art. 53 din Constituţie – Restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi 

5. Încălcarea prevederilor art. 41 alin 2 şi 5 , art. 52 şi a art. 126 alin 6 din Constituţia României de către prevederile art. 3 lit e), art. 30 alin 6, art. 34 alin 4 din Legea salarizării unice. Potrivit dispoziţiilor art. 34, actele de contestare salarială sunt de competenţa instanţelor de contencios administrativ. Or, astfel de acte de stabilire a salariului nu pot fi de competenţa instanţelor de contencios administrativ deoarece, potrivit dispoziţiilor art. 52 din Legea fundamentală sunt de competenţa instanţelor de contencios administrativ doar actele administrative emise de autorităţile publice. În schimb, actele de stabilire a salariului sunt acte eminamente de dreptul muncii care trebuie supuse jurisdicţiei de dreptul muncii şi nu de contencios administrativ. Prin includerea actelor de stabilire a salariului si a căilor de atac împotriva acestora în categoria actelor administrative se contravine dispoziţiilor constituţionale la care am făcut referire. 

6. Încălcarea dispoziţiilor 41 alin 1, 2 si 5 din Constituţie. Prin eliminarea cumulului de funcţii practic este limitat şi încălcat dreptul constituţional al oricărei persoane la muncă, drept ce nu poate fi îngrădit de stat. Dreptul la muncă este un drept fundamental, de natură patrimonială recunoscut de Constituţie ca şi de Convenţia Europeană a Drepturilor Omului care nu poate fi îngrădit în mod arbitrar de către Stat. Or, prin interzicerea cumulului de funcţii practic dreptul la muncă este grav încălcat, prin legea criticată fiind interzis unei persoane să muncească cu cumul de funcţii. Aşadar, pentru aceste considerente considerăm că textul criticat încalcă prevederile constituţionale. 

7. Încălcarea Articolul 47 din Constituţie. Este pentru prima dată după 1990 când unor bugetari le scad, practic, veniturile nete câştigate până în prezent. Dacă până acum cetăţenii se confruntau cu eventualele întârzieri de creştere ale salariilor şi veniturilor, începând cu luna ianuarie banii primiţi vor fi mult mai puţini. 

  

Mirel Talos 

Deputat PNL

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *