E.ON s-a alăturat și în acest an campaniei ”Nu tremur la cutremur”
Sub un minut. Atât a durat cel mai devastator cutremur petrecut în urmă cu 43 de ani, pe 4 martie. Impactul a fost tragic: 1.600 de oameni și-au pierdut viața și alți 11.000 s-au aflat sub dărâmături. Numărul celor afectați ar fi putut fi mai mic dacă oamenii nu ar fi intrat în panică și ar fi știut care este comportamentul corect la un astfel de dezastru.
Campania „Nu tremur la cutremur”, inițiată în 2015 de Ministerul Afacerilor Interne, derulată de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (I.G.S.U.) și sprijinită de E.ON România si Delgaz Grid, continuă și în acest an. Obiectivul general al campaniei este informarea oamenilor despre măsurile de protecție pe care trebuie să le aplice în cazul producerii unui cutremur de magnitudine ridicată.
Aproximativ 2.000.000 de materiale informative: flyere, afișe și stickere au fost distribuite de la lansarea campaniei până în prezent. Totodată, au fost realizate 7 spoturi animate privind pregătirea în cazul producerii unui cutremur, reguli generale de comportare, precum și modul de conduită în locuință, pe stradă, la serviciu, la școală și în spații comerciale, spoturi care au fost difuzate la TV. Spoturile și materialele informative pot fi vizionate pe: www.nutremurlacutremur.ro www.facebook.com/campania.nutremurlacutremur, precum și pe youtube accesând link-ul:
În cadrul campaniei „Nu tremur la cutremur” din acest an sunt organizate o serie de acțiuni de informare, dar și exerciții privind modul de evacuare în caz de cutremur în școli, sedii ale administrațiilor publice locale, precum și la operatori economici. De asemenea, în perioada 26.02-04.03.2020 spoturile campaniei „Nu tremur la cutremur” sunt difuzate pe majoritatea posturilor de televiziune cu acoperire națională.
Regulile generale de conduită în cazul unui cutremur este bine să fie cunoscute de fiecare dintre noi. Astfel:
Notă pentru editor
Încheiat între I.G.S.U şi E.ON România, în luna septembrie 2012, parteneriatul „Împreună pentru Siguranţă” a constat în derularea, la nivel naţional, a mai multor campanii comune de informare şi conştientizare a cetăţenilor privind in special riscurile la care se expun în cazul utilizării necorespunzătoare a surselor de energie, dar și în ceea ce privește măsurile de siguranță pentru diferite situații de risc.
Astfel, în ultimii ani au fost derulate campaniile: “F.O.C – Flăcările Omoară Copii” (lansată în septembrie 2012), destinată conştientizării pericolelor la care sunt expuşi copiii lăsaţi singuri sau nesupravegheaţi în casă, urmată de “R.I.S.C.- Renunţă! Improvizaţiile sunt Catastrofale!” (lansată în noiembrie 2012), respectiv „R.I.S.C. – Siguranţa NU e un joc de noroc!” (decembrie 2013). Acestea şi-au propus să informeze românii despre comportamentul legat de utilizarea corectă a instalațiilor electrice și a aparatelor care funcționează cu gaze naturale. De asemenea, în 2015, E.ON România s-a alăturat campaniei „Nu tremur la cutremur”, iniţiată de Ministerul Afacerilor Interne şi derulată la nivel naţional prin I.G.S.U.
În anul 2016, pornind de la preocuparea reducerii numărului de victime şi a pagubelor materiale, în cadrul campaniei R.I.S.C.- „Mai bine previi, decât să nu fi!”. E.ON a susținut eforturile I.G.S.U. de informare si sensibilizare a opiniei publice în vederea montării detectoarelor de incendiu și a respectării măsurilor generale de siguranță. Campaniile R.I.S.C. – „Mai bine previi, decât să nu fi!” şi „Siguranţa nu e un joc de noroc!” au continuat în perioada 2017-2019, pentru a-i convinge pe români de importanța curăţării si reparării coşurilor de fum (care se afla la originea a numeroase incendii) precum şi de necesitatea montării detectoarelor de incendiu și de gaz în locuinţe.
Oana Demian Specialist Comunicare Externă/External Communication Specialist