Teatrul Naţional din Cluj prezintă vineri, 11 mai 2012, ora 19:00, la Studioul „Euphorion”, premiera Hell’s Cabaret de Flavius Lucăcel.
Spectacolul este inclus în programul „Dramaturgi clujeni”, care îşi propune promovarea dramaturgiei clujene pe plan local, naţional şi internaţional, familiarizarea publicului cu dramaturgia clujeană şi diversificarea ofertei de spectacole.
Regia este semnată de Sorin Misirianţu. Muzica : Adrian Balint.
Orchestraţia: Cătălin Pop. Design decor: Arhidiade Mureşan.
Distribuţia:
Jokerul: PETRE BĂCIOIU
Doruţu: RUSLAN BÂRLEA
Lizet: ANCA HANU
Gina: PATRICIA BRAD
Tamara: ADRIANA BĂILESCU
Nubira: Anca Lăcusteanu
Claudia Ciobanu
Flavius Lucăcel s-a născut la 26 august 1968, în Aluniş, judeţul Sălaj. A
debutat ca poet în 1992, în revista Tribuna, iar ca dramaturg, în revista Thalia, cu
piesa Paşii. În 2010 i se decernează premiul “Radu Stanca” al Uniunii Scriitorilor
filiala Cluj, pentru cartea Ceai de fluturi. Piese de teatru semnate de Flavius
Lucăcel au apărut şi în revista „Caiete Silvane”.
Cărţi publicate: Trilogia spaţiului închis (Editura Eikon, Cluj-Napoca),
Marţianul Telemah (Editura Eikon) – desemnată Piesa Anului 2008 la Clubul
Dramaturgilor din Bucureşti, Ceai de fluturi/ Butterfly Tea (Editura Limes, Cluj
Napoca), Tutungeria (Editura Limes), Trecătoarea pisicii (Editura Limes).
Scoici pe nisipul fierbinte (titlu de spectacol: Hell’s Cabaret), apărută în
volumul Trecătoarea pisicii (2011) este o premieră absolută, jucîndu-se pentru
prima oară pe o scenă profesionistă.
Textul a fost remarcat şi apreciat de criticul Mircea Ghiţulescu, care scria
în volumul său Istoria literaturii române. Dramaturgia (Editura Tracus Arte,
2008): “În Scoici pe nisipul fierbinte tinerii petrec mai bine decît părinţii lor,
sînt nişte hedonişti. Dar să nu bagi de seamă jalea din care se trag este o gravă
eroare. Peste tot aceeaşi viaţă copiată după realitate, aceeaşi existenţă trăită de
alţii cu mult înainte, ca în piesele lui Mazilu”.
Tot ca în piesele lui Mazilu şi aici se insinuează personajul de dincolo,
Jokerul, care, ca într-un joc de marionete, va acţiona sforile cu o nepăsare
sublimă. Cele patru „păpuşi” – Doruţu, Lizet, Gina şi Tamara – vor intra într-
o învîrtejire de stări, de situaţii, de conflicte pe care Jokerul le va specula
ademenindu-i în „lumea lui” unde e altfel decît cred ei şi unde vor juca după cum
le cîntă el. „Şi nu cînt prost”, le spune el, dînd semnalul dezlănţuirii cabaretului
din iad.
Eugenia Sarvari
Secretar literar TN Cluj