TREBUIE PARC INDUSTRIAL IN SALAJ?

A FOST LOVIT DE UN CAMION
14 martie 2017
DECLARAȚIE DE PRESĂ
3 aprilie 2017

TREBUIE PARC INDUSTRIAL IN SALAJ?

Consecvenți cu programul Partidului Național Liberal pentru dezvoltarea județului Sãlaj prezentat în campaniile electorale din

anul 2016, consilierii PNL din cadrul Consiliului Județean au propus în ședința de aprobare a bugetului pentru anul în curs, un amendament la proiectul de buget prin care administrația județeanã sã își asume dezvoltarea unui parc industrial.

 

Deși majoritatea partidelor politice au inclus în lista lor de priorități crearea unui parc industrial, reprezentanții celorlalte formațiuni par să fi uitat de promisiunile de campanie. Mai mult, consilierii PSD și UDMR s-au străduit, atât în ședința de comisii, cât și în cea de plen, să contracareze argumentele PNL. De menționat că inițiativa liberalilor sălăjeni a venit însoțită și de o documentație serioasă, folosită de omologii din Cluj pentru înființarea parcurilor industriale, fiind știut impactul pozitiv pe care l-au adus parcurile industriale în economia județului vecin.

În cele din urmă, majoritatea PSD-UDMR a fost de acord să includă în bugetul pe acest an o poziție distinctă pentru contractarea unui studiu de oportunitate în vederea înființării unui parc industrial pe raza județului Sălaj. Vorbim de un prim pas în acest sens și suntem convinși că, în ciuda reticenței arătate de majoritatea din CJ, dezvoltarea unui parc industrial ar reprezenta o șansă pentru județul nostru, un argument în plus ca investitorii să fie atrași pentru afaceri în zonă, iar tinerii sălăjeni să rămână și să muncească la ei în județ, fără a fi nevoiți să plece în străinătate sau în alte județe.

Pe de altã parte, consilierii județeni ai PNL s-au abținut de la votarea bugetului pentru acest an – un buget al subdezvoltãrii în care, din totalul de aproximativ 175 de milioane mai puțin de un sfert sunt dedicați dezvoltãrii,  în comparație cu alte județe unde accentul este pus pe dezvoltare și nu doar pe funcționarea chinuitã a instituțiilor din subordine. La articolul 91 din legea    215/2001, cea mai importantã atribuție a Consiliului Județean este aceea de a asigura dezvoltarea economico-socialã a județului. Pe acest plan nu s-a întâmplat nimic semnificativ. Și, totuși, ne costã (pe cetãțenii acestui județ)135 de milioane lei numai funcționarea Consiliului Județean. De altfel, incapacitatea conducerii Consiliului Județean de a administra corect banii sãlãjenilor rezidã și din suma imensã care rãmâne, de la un an la altul,  ca excedent bugetar (în acest an suma este de aproape 44 de milioane de lei). Practic, conducãtorii administrației județene se dovedesc incapabili de a cheltui pentru dezvoltarea Sãlajului chiar și banii pe care îi au la dispoziție. Cu alte cuvinte, excedentul înregistrat în 2016 (de 43,9 mil lei) este mai mare, în sine, decât întregul buget propus și aprobat azi pentru dezvoltarea județului (adicã 39,4 mil lei!!!!). În comparație cu județul Satu Mare, raportul dezvoltare/funcționare este aproape inversat. Iar dacã facem o comparație cu județul Cluj lucrurile aratã cu totul altfel – excendentul lor este foarte mic, își investesc banii în parcuri industriale, incubatoare de afaceri, care au atras investitori și angajați calificați. Toate acestea în condițiile în care Sãlajul, dupã aproape 13 ani de adminsitrație PSD, se aflã pe ultimele locuri în țarã și în regiune ca dezvoltare economicã.

Al doilea motiv pentru care grupul PNL s-a obținut de la votul pe buget a fost reprezentat de atitudinea nefireascã a PSD-UDMR de a refuza sprijinul pentru reabilitarea casei Iuliu Maniu. Cu un an înainte de centenarul Marii Uniri, act istoric la care Iuliu Maniu a avut o contribuție determinantã, administrația județeanã ar trebui sã evalueze la justa valoare simbolurile sãlãjene, fãrã a invoca motive puerile precum mutarea unui perete, a unui gard, sau neclaritatea unei semnãturi.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *