14 cursuri de formare la AJOFM Salaj

Accident grav cu 2 victime in Salaj
3 martie 2012
Cu alcool, fara permis si cu numere false pe drumurile din Salaj
5 martie 2012

14 cursuri de formare la AJOFM Salaj

O relație mai strânsă între AJOFM și furnizorii de servicii de formare profesională prin organizarea unor întâlniri, în scopul corelării programelor de formare profesională cu cerințele șomerilor precum și cu ale pieței muncii.

Pentru realizarea întâlnirii au fost transmise invitații de participare prin mail la 11 firme de formare din Sălaj precum și la  reprezentanții Comisiei de Autorizare Sălaj.
Din partea proiectului au fost prezenți managerul de proiect, coordonator formare și asistentul manager.
Managerul de proiect și director executiv AJOFM Sălaj a prezentat scopul întâlnirii, informații despre derularea proiectului apoi a prezentat planul anual de formare pe anul 2012 la nivelul bugetului asigurărilor de șomaj care cuprinde următoarele 14 cursuri de formare, cu un total de maxim 392 persoane șomeri formate:
– Agent pază și ordine
– Bucătar
– Frizer – coafor – manichiurist – pedichiurist
– Lucrător finisor pentru construcții
– Lucrător comercial
– Ospătar
– Inspector protecția muncii
– Inspector resurse umane
Acest plan de formare a fost realizat pe baza:
– opțiunilor exprimate de către șomeri
– chestionare aplicate agenților economici privind forța de muncă necesară
– situația locurilor de muncă solicitate de către angajatori la nivelul anului 2011

INCONVENIENTE DEPISTATE:
a) Planul de formare se realizează până în luna octombrie pentru anul următor,
modificarea lui necesită aprobarea de la ANOFM și ea este destul de greoaie
b) Bugetul instituției se alocă și este aprobat în februarie – martie, apoi se scot la licitație
publică în SEAP achiziția programelor de formare, proces care durează aproximativ
45 zile.
c) Formarea propriu zis începe doar prin aprilie.

SĂLAJ WORKACCES – „Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial
Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013”
„Investeşte în oameni!”

d) Șomerii, firmele care au optat la un moment dat pentru o anumită formare
profesională nu mai sunt interesați sau și-au găsit loc de muncă/angajați

PROPUNERI DE ÎMBUNĂTĂȚIRE A ACTIVITĂȚII DE FORMARE PROFESIONALĂ:
1. Organizarea de cursuri cosmetică foarte solicitate în 2011
2. Anunțarea lansării licitațiilor pentru cursuri de formare și pe portalul agenției județene
3. Invitarea la astfel de întâlniri și a agenților economici
Organizarea unei astfel de întâlniri și la finalul toamnei înainte de transmiterea spre
aprobare a planului de formare
4. Cursurile de formare din domeniul construcțiilor să fie organizate începând din aprilie,
mai deoarece la pregătirea practică trebuie să fie pe șantiere, dacă încep toamna se
știe că firmele de construcții multe își încetează activitatea din octombrie – noiembrie.
5. Popularizarea de către AJOFM a legii uceniciei la locul de muncă și a stimulării
angajatorilor care își califică personalul propriu prin compensarea a 50% din costurile
formării
6. Popularizarea condițiilor de acordare a stimulentelor pentru formare

Managerul de proiect a luat cunoștință de toate aceste propuneri pe care le va pune în
aplicare pentru a veni în sprijinul firmelor de formare cât și a șomerilor. Următoarea întâlnire din
toamnă va trece în revistă și modul de aplicare a acestor propuneri.

Zalău la 23.02.2012

Întocmit,

Asistent manager
Butcovan Viorica

Vizat

Manager de proiect,
Sârca Romeo Constantin

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *