3 si 4 mai 2012 Concurs judetean de consiliere scolara prin art-terapie: „Exprima-te liber!”

29 aprilie, „Ziua solidaritatii între generatii”
24 aprilie 2012
Stanca Viorel il ataca pe Lucian Bode si Septimiu Turcas
24 aprilie 2012

3 si 4 mai 2012 Concurs judetean de consiliere scolara prin art-terapie: „Exprima-te liber!”

Organizarea Concursului judetean  de consiliere scolara prin art-terapie: „Exprima-te liber!”. Concursul este organizat de catre CJRAE-CJAP Salaj in data de 3 si 4 mai 2012.

SCOPUL CONCURSULUI

– Îmbunătăţirea calităţii vieţii copiilor şi adolescenţilor din punct de vedere bio-psiho-social prin

OBIECTIVELE CONCURSULUI

Să-şi dezvolte un stil de gândire raţional, pozitiv şi adaptativ;

Să diferenţieze între comportamente dezadaptative şi adaptative;

Să identifice alternative comportamentale sanogene;

Să înveţe modalităţi de a face faţă influenţelor negative;

Să-şi însuşească tehnici de autocontrol comportamental;

Să se adapteze mai uşor vieţii şcolare şi sociale;

– Să-şi însuşească tehnici de comunicare asertivă, exprimând creativ şi liber propriile opinii,
atitudini şi emoţii.

GRUPUL ŢINTĂ

Elevi: Clasele V-VIII / IX-XII

– Profesori coordonatori: consilierii şcolari din cabinetele de asistenţă psihopedagogică şi

profesorii de la disciplinele socio-umane.

METODOLOGIA CONCURSULUI

Tehnici de exprimare:- Film
Fotografie

Scenetă de teatru: dramă, umoristică, etc.

Meloterapie – compoziţii muzicale cu versuri (un cântec/participant sau grup de participanţi);

Desen/pictură/colaje (se expun pe panou);

Compoziţie literară – poezie, poveste;

Tematici abordate în prima ediţie a concursului:

Dependenţa de jocurile de noroc;

Influenţa grupului de prieteni.

Criterii de performanţă/premiere:

Respectarea tematicii concursului;

Transmiterea clară, concisă şi precisă a mesajului;

Conţinutul educaţional al mesajului (să conţină îndemne pozitive şi constructive care contribuie la

dezvoltarea personală a copiilor şi adolescenţilor;

Originalitate şi ingeniozitate;

Impact asupra publicului.

Componenţa juriului:

Profesori psihologi din cadrul CJRAE – CJAP;

Un reprezentant al Inspectoratului Şcolar Judeţean Sălaj;

Un reprezentant din partea Consiliului Judeţean;

Un cadru didactic din partea şcolilor (un consilier şcolar sau un profesor de discipline socio-umane

dintr-o unitate de învăţământ din judeţ, din care nu există participanţi);

Un elev de nivel gimnazial şi un elev de nivel liceal din cadrul unor unităţi şcolare din care nu

există participanţi.

Premiere:

Fiecare participant (elevi şi cadre didactice coordonatoare) va fi recompensat pentru participarea la

Pentru fiecare nivel de învăţământ vor fi acordate premii substanţiale în bani după cum urmează:

o Premiul special al juriului, “Exprimă-te liber!”;

o Premiul pentru impact psihologic;

o Premiul pentru cel mai educativ mesaj;

o Premiul pentru cel mai original mesaj.

 

MOTIVAŢIA CONCURSULUI

Am considerat oportun să realizăm un concurs în care mesajul este transmis din partea elevilor,

având posibilitatea să se exprime liber, în funcţie de aptitudini, de abilităţi, de interese şi de personalitatea

ASPECTE TEORETICE

Art-terapia este o metodă revoluţionară de dezvoltare a abilităţilor de comunicare a unei persoane,

de îmbunătăţire a stimei de sine şi de reducere a nivelului de stres. Art-terapia foloseşte arta ca mijloc

de expresie pentru comunicarea gândurilor, atitudinilor, conflictelor şi sentimentelor mai degrabă decât

judecarea produselor finale.

Obiectivul art – terapiei este libera exprimare a celor care aleg această metodă pentru a se cunoaşte

mai bine. Participanţii sunt îndemnaţi să lucreze cu materiale, să combine culori, să modeleze, iar pentru

acestea nu au nevoie decât de deschidere şi de curiozitate, în timp ce aptitudinile artistice şi experienţa

Tehnicile utilizate în art-terapie sunt diverse: desenul, pictura, modelajul cu plastilină sau lut,

colajul cu elemente independente (plante sau elemente textile), mişcarea, metafora, teatrul, fotografia,

muzica şi altele. Participanţii au astfel posibilitatea de a se cunoaşte prin intermediul produsului finit

realizat. Ei pot observa ceea ce le place sau ceea ce nu le place la propria persoană, văd cum îşi pot

îmbunătăţi propriul comportament şi chiar îşi propun să acţioneze pentru o mai bună performanţă.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *