2. consumatorii produsului
Pe piata mondiala sunt foarte multe bauturi alcoolice, impartite in categoriile mari si anume: vinuri, bere, distilate si produse intermediare. In categoria distilatelor, exista un segment foarte mic denumit “tuici si rachiuri naturale: adica distilatele din fructe. In cadrul distilatelor din fructe, datorita calitatilor si a compatibilitatii perfecte intre gust si aroma se remarca distilatul de prune, cu numele de origine controlata (DOC) “palinca”, aceasta putandu-se produce doar in zona de N-V a Romaniei – numita Transilvania. Pentru cei ce viziteaza Transilvania, mitul lui Dracula si gustul palincii reprezinta obiective speciale, dar daca Dracula ramane un mit, cel ce a gustat o data din palinca va ramane placut impresionat toata viata. Acest produs, datorita aprecierii de care se bucura in randul celor ce cunosc, are cerere, dar incapacitatea populatiei de la tara de a lansa un produs pe piata a facut ca acesta sa lipseasca. Segmentul de piata la care se refera este destul de restrans, comparativ cu restul bauturilor alcoolice, dar tinand cont ca ar fi primul si singurul, succesul este aproape garantat. Categoriile de cumparatori pot fi diferentiati dupa motivele pentru care ar cumpara acest produs:
– un grup de cumparatori ar fi cei speciali – tinta si sunt constituite din comunitatile de romani si de maghiari aflate in alte tari decat in cele de origine care sunt cunoscatoare a acestei bauturi si fac cu greu rost de ea de pe piata neagra, supunandu-se la riscuri mari de a intra in conflict cu legile fiscale. Sunt cazuri in care se fac bauturi contrafacute si sunt aromatizate artificial, ceea ce dovedeste ca produsul are potential comercial, deoarece se stie ca nimeni nu ar falsifica un produs necunoscut si neapreciat.
– un alt tip de cumparatori sunt cei ce cumpara produsele kosher si de aceea s-a scos certificat de produs kosher. Asta il va face atractiv si pentru comunitatile de evrei, cu atat mai mult cu cat cei ce au plecat din aceasta zona a Europei cunosc si apreciaza aceasta bautura, pe care ei o denumesc “sligovitz”.
– Acest produs se situeaza intre doua grupe de distilate: distilate tari cu 50% alcool si distilatele naturale din fructe, deci se adreseaza ambelor categorii de consumatori.
– Forma de prezentare este atractiva, deci prin prezenta pe raft va starni apetitul cumparatorului de alt tip de cat cel tinta.