50 plums – Un produs de lux datorita calitatii

Gropile capcane pentru soferii salajeni
22 ianuarie 2011
Primul accident pe soseaua ocolitoare a Zalaului
23 ianuarie 2011

50 plums – Un produs de lux datorita calitatii

50 plumsMOTTO
“50 plums – Un produs de lux datorita calitatii” Palinca de prune este o bautura alcoolica cu continut de 50% alcool obtinuta din borhotul de prune prin dubla distilare. Aceasta este o definitie a palincii in general, dar palinca “50 plums”, datorita calitatilor sale ar putea primi o definitie proprie. Produsele de acelasi tip difera intre ele, in primul rand, prin calitate, iar calitatea reprezinta de fapt, intr-o acceptiune populara, un dar divin amestecat cu o cantitate de respect daruita consumatorului. La palinca darul divin este reflectat in puritatea locului din care se obtin fructele-materie prima, in spornicia anului in care sunt culese si in darnicia pamantului si a soarelui care le coace. Respectul trebuie sa-l dea omul si nu oricine stie sa dea respect ca si oamenii crescuti la tara. Fructele sunt culese una cate una si cele aproape doua luni in care se recolteaza prunele sunt epuizante, asa incat se spune ca intr-un an bun, omul trebuie sa iasa din sezonul de cules ca si ursul din hibernare, adica slab si tras la fata. Fermentatia fructelor dureaza, in functie de vreme, pana la 3 luni, iar cand vine timpul facutului de palinca, toata familia este angrenata in proces, barbatii cu transportul borhotului, cu incarcatul cazanelor si cu supravegherea tevilor pe care curge lichidul placut mirositor, iar femeile cu facutul placintelor. In zilele de facut palinca, toata viata familiei se invarte in jurul acestui proces, iar activitatile repetate an de an capata forma unui ritual.
De ce palinca “50 plums” este ceva mai mult decat o simpla palinca? Pentru ca ea se face sub supravegherea unui rabin si asta certifica faptul ca s-a obtinut curat, adica produsul este kosher. Pentru ca soiurile de prune din care se obtine sunt cele semi-salbatice, ce nu sunt stropite sau tratate cu substante chimice si sunt soiuri care s-au dezvoltat prin selectia naturala si nu prin interventia omului. Pentru ca respecta un procedeu de obtinere traditional. Pentru ca vrea sa fie ceva nou pe piata mondiala, unde vrea sa introduca termenul de palinca in categoria produselor de lux. Este un produs de lux nu datorita brandului ci datorita calitatii. Este un produs de lux deoarece nu vor putea multi sa-l consume deoarece se poate obtine doar in cantitati foarte mici, comparativ cu distilatele obtinute din cereale.

2.    consumatorii produsului

Pe piata mondiala sunt foarte multe bauturi alcoolice, impartite in categoriile mari si anume: vinuri, bere, distilate si produse intermediare. In categoria distilatelor, exista un segment foarte mic denumit “tuici si rachiuri naturale: adica distilatele din fructe. In cadrul distilatelor din fructe, datorita calitatilor si a compatibilitatii perfecte intre gust si aroma se remarca distilatul de prune, cu numele de origine controlata (DOC) “palinca”, aceasta putandu-se produce doar in zona de N-V a Romaniei – numita Transilvania. Pentru cei ce viziteaza Transilvania, mitul lui Dracula si gustul palincii reprezinta obiective speciale, dar daca Dracula ramane un mit, cel ce a gustat o data din palinca va ramane placut impresionat toata viata. Acest produs, datorita aprecierii de care se bucura in randul celor ce cunosc, are cerere, dar incapacitatea populatiei de la tara de a lansa un produs pe piata a facut ca acesta sa lipseasca. Segmentul de piata la care se refera este destul de restrans, comparativ cu restul bauturilor alcoolice, dar tinand cont ca ar fi primul si singurul, succesul este aproape garantat. Categoriile de cumparatori pot fi diferentiati dupa motivele pentru care ar cumpara acest produs:
– un grup de cumparatori ar fi cei speciali – tinta si sunt constituite din comunitatile de romani si de maghiari aflate in alte tari decat in cele de origine care sunt cunoscatoare a acestei bauturi si fac cu greu rost de ea de pe piata neagra, supunandu-se la riscuri mari de a intra in conflict cu legile fiscale. Sunt cazuri in care se fac bauturi contrafacute si sunt aromatizate artificial, ceea ce dovedeste ca produsul are potential comercial, deoarece se stie ca nimeni nu ar falsifica un produs necunoscut si neapreciat.
– un alt tip de cumparatori sunt cei ce cumpara produsele kosher si de aceea s-a scos certificat de produs kosher. Asta il va face atractiv si pentru comunitatile de evrei, cu atat mai mult cu cat cei ce au plecat din aceasta zona a Europei cunosc si apreciaza aceasta bautura, pe care ei o denumesc “sligovitz”.
– Acest produs se situeaza intre doua grupe de distilate: distilate tari cu 50% alcool si distilatele naturale din fructe, deci se adreseaza ambelor categorii de consumatori.
– Forma de prezentare este atractiva, deci prin prezenta pe raft va starni apetitul cumparatorului de alt tip de cat cel tinta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *