Afla aici: Unde vor fi deschise puncte mobile pentru serviciu de pasapoarte

Nereguli gasite la controale in primariile din Salaj
15 februarie 2012
Vezi unde a parcat firma Citadin zapada in Zalau
15 februarie 2012

Afla aici: Unde vor fi deschise puncte mobile pentru serviciu de pasapoarte

Doua puncte mobile pentru solicitantii de pasapoarte vor fi deschide la Simleul Silvaniei si in Crasna in umatoarea perioada cel mai

 

probabil in cadrul primariei. Conform celor declarate de Ionut Prodan, seful Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea si Evidenta Pasapoartelor Simple Salaj se vor infiinta datorita numarului mare de solicitari.

Potrivit competenţelor legale, Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea si Evidenta Pasapoartelor Simple Salaj s-a preocupat pentru îndeplinirea la un nivel inalt de calitate si eficenţă a atribuţiilor conferite prin lege pe linia soluţionării cererilor de eliberare a
pasapoartelor simple pentru cetăţenii români care au domiciliul în ţară sau în străinătate.
Întreaga activitate desfăşurată a avut ca principal obiectiv aplicarea legislaţiei în
vigoare, a dispoziţiilor D.G.P. şi ale conducerii Instituţiei Prefectului Judeţului Sălaj, realizarea
măsurilor stabilite în strategia de reformă a M.A.I., servirea optima si exemplara a cetatenilor,
precum şi alte obiective privind creşterea performanţelor profesionale ale cadrelor noastre,
respectiv:
studierea, însuşirea şi aplicarea în practică a Legii
nr. 248/2005 modificata si

republicata, a Normelor metodologice de aplicare a legii privind regimul liberei
circulaţii a cetăţenilor români în străinătate – H.G. 94/2006, precum si a dispozitiilor
Directiei Generale de Pasapoarte emise in domeniu .
– manifestarea în permanenţă a unei atitudini politicoase şi solicitudine faţă de public prin
soluţionarea operativă a tuturor categoriilor de solicitări ale cetăţenilor.
asigurarea unui climat de muncă sănătos, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi a

rezultatelor obţinute.
îmbunătăţirea imaginii instituţiei noastre în relaţiile cu cetăţenii şi cu alte instituţii

publice.

– prevenirea actelor de corupţie în rândul personalului.

ACTIVITATEA SPECIFICĂ

In aceasta perioada activitatea serviciului a cunoscut usoare modificari
ale indicatorilor specifici pe linie de pasapoarte, analiza efectuata comparativ cu
anul anterior evidentiind o crestere cu 5.92% a numarului de cereri si cu 2.33% a
numarului de pasapoarte.

La nivelul SPCEEPS Salaj se primesc spre solutionare si cereri de eliberare a
pasapoartelor simple electronice ( inclusiv CRDS ) depuse prin misiunile diplomatice
si oficiile consulare ale Romaniei in strainatate, acestea reprezentand 6.32% din
totalul numarului de cereri de pasapoarte simple electronice solutionate de serviciul nostru,
remarcand o usoara crestere a procentului acestor cereri .

Referitor la termenul de eliberare a paşapoartelor precizam ca cererile de
eliberare a pasapoartelor simple temporare se solutioneaza in termen de 2 ore de la depunerea
lor, iar cele pentru eliberarea pasapoartelor simple electronice se solutioneaza, de regula,
in aceeasi zi, cel mult in a doua zi lucratoare, fiind transmise la CNUPPE spre personalizarea
documentelor de calatorie.

Mentionam faptul ca am mentinut un standard ridicat de calitate si performanta si nu
au aparut nemultumiri in randul cetatenilor.

Primirea şi înregistrarea cererilor la ghişeu s-a efectuat de către lucrători din cadrul
serviciului, numiţi prin Dispoziţie de Zi.

Verificarea atenta a fizionomiei persoanelor, a documentelor prezentate in original si
fotocopii, precum si utilizarea informatiilor din bazele de date au fost principalele activitati
specifice prevenirii emiterii de paşapoarte cu fals de identitate, lucrătorii de ghişeu si cei care
efectueaza validarea cererilor fiind instruiţi în vederea stabilirii cu certitudine a identităţii
persoanei.

Periodic, seful serviciului a efectuat verificari asupra respectarii metodologiei de lucru
pe toate liniile de munca specifice activitatii de pasaspoarte, neajunsurile constatate au fost
imediat remediate, facandu-se prelucrarea acestora cu intreg colectivul pentru a se preveni
repetarea acestora. Ca urmare a acestor demersuri nu s-a constatat savarsirea niciunei fapte
prevazute de legea penala din aceasta categorie.

În cursul perioadei supuse evaluarii au fost constatate 51 contravenţii la
regimul paşapoartelor (76 in 2010), cuantumul sanctiunilor aplicate fiind de 2.750 RON
(3.810 RON in 2010).

In anul 2011 s-au înregistrat 32 cereri de restabilire a domiciliului în România (fata
de 31 in 2010), cereri soluţionate şi comunicate şi la DGP. Dovezile de restabilire au fost
înaintate la Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor, conform normelor
metodologice în vigoare.

În cadrul relaţiilor de colaborare cu organele de poliţie, s-au efectuat la solicitarea
scrisă a acestora verificări în evidenţele noastre privind persoanele solicitate, fiind trimise spre
exploatare inspectoratelor de politie judetene şi alte informaţii de interes operativ.

Actualizarea si exploatarea evidenţelor privind cetăţenii români cărora li s-a suspendat
dreptul la libera circulatie in strainatate au constituit o linie importanta de munca in activitatea
serviciului.

In perioada supusa analizei masurile de limitare a exercitiului dreptului la libera
circulatie in strainatate dispuse de institutiile abilitate au crescut usor ca numar, fiind dispuse
472 suspendari ale exercitiului dreptului la libera circulatie fata de 350 in 2010, fiind ridicate
16 pasapoarte, fata de 23 in 2010.

Starea şi practica disciplinară s-au aflat tot timpul în atenţia şefului de serviciu si
nu au existat în acest trimestru cadre sancţionate disciplinar.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *