Atentie! Controale la produsele specifice sarbatorilor de iarna

Comune fara medic in judetul Salaj
16 noiembrie 2012
Cartierul Meses o ia usor la vale
16 noiembrie 2012

Atentie! Controale la produsele specifice sarbatorilor de iarna

 

În perioada lunii decembrie a.c., instituția noastra va desfăşura acțiuni de control privind modul de respectare a prevederilor legale,

conformitatea, şi modul de etichetare, prezentare, publicitate şi comercializare a produselor alimentare specifice sărbătorilor de

 

iarna (carne și preparate din carne, ciocolată şi produse din cacao, tablete şi figurine pe bază de cacao şi grasimi vegetale, produse de patiserie (cozonac, prajituri, fursecuri …) și băuturi alcoolice.

Controlul se va desfăşura în reteaua de comercializare şi distribuţie şi va cuprinde operatorii economici atât din mediul urban cât şi din mediul rural.

 

Controlul va urmări , în principal, următoarele aspecte:

A. Calitatea produselor alimentare comercializate

 

1. Carne preambalată( în special carne de porc) şi produse din carne existente

la comercializare :

– încadrarea produselor în data durabilităţii minimale, după caz, în data limită de consum stabilite de producător;

– încadrarea în cantitatea netă netă declarată de producător;

– încadrarea produselor în parametrii de calitate prevăzuţi şi/ sau declaraţi de

producători, urmare a verificări directe (prezenţa semnelor organoleptice de alterare,

modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, gustului, mirosului, prezenta corpurilor

străine);

– respectarea prevederilor HG nr. 106/ 2002 privind etichetrea alimentelor.

2.Produse de patiserie (cozonac, prajituri,fursecuri,etc.):

– starea ambalajelor (integritate, etanşeitate);

 

2

 

– caracteristicile organoleptice prin verificarea directă (prezenţa semnelor organoleptice

de alterare, modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, gustului, mirosului, prezenta

corpurilor străine);

-încadrarea în cantitatea netă;

– încadrarea produselor în data durabilităţii minimale, după caz, în data limită de consum

stabilite de producător;

– modul de indicare a componentelor alergene .

 

3.Ciocolată, produse din ciocolată, produse pe bază de cacao si grăsimi

vegetale (tablete, figurine etc)

– caracteristici organoleptice (prezenţa semnelor organoleptice de alterare, modificări ale

aspectului, culorii, consistenţei, gustului, mirosului, prezenta corpurilor străine);

– starea ambalajelor (integritate, etanşeitate);

– încadrarea în cantitatea netă declarată de producător;

– încadrarea produselor în data durabilităţii minimale, după caz, în data limită de consum

stabilite de producător;

– modul de indicare a componentelor alergene .

4. Bauturi alcoolice

-starea ambalajelor (integritate, etanşeitate);

-modul de etichetare.

B. Condiţii la depozitare, comercializare

– amenajarea unităţilor şi dotarea cu vitrine frigorifice şi/sau depozite ( în cazul

produselor pentru care producătorul a impus condiţii speciale de depozitare/

expunere); se va verifica funcţionarea acestora şi modul de urmărire a

temperaturilor;

– condiţiile de păstrare şi expunere la comercializare cu respectarea temperaturilor

impuse de producători, depistarea cazurilor de schimbare a stării termice a

preparatelor din carne din refrigerat în congelat, de supraaglomerare a spaţiilor

frigorifice etc.;

C. Modul de indicare a preţurilor

– concordanţa dintre preţurile afişate la raft şi cele din gestiunea stocurilor, care se

marchează pe bonurile de casă;

– indicarea concomitentă, în cazul produselor alimentare preambalate, a preţului

de vânzare si a preţului pe unitatea de măsură ( pentru compararea cu uşurinţă a

preţurilor produselor);

– indicarea preturilor pe unitatea de masura la produsele vandute în vrac, prin

cantarire;

– indicarea preţului de vânzare şi a preţului pe unitatea de măsură în mod vizibil şi

într-o formă neechivocă, uşor de citit;

– indicarea preţului de vânzare şi/sau a preţului pe unitatea de măsură pentru orice tip

de publicitate în care se face referire la preţ.

 

D. Modul de respectare a prevederilor Legii nr. 363/ 2007 privind combaterea

practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea

reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor.

 

3

 

E. Legalitatea functionarii:

 

– Existenţa registrului unic de control;

 

– Existenţa documentelor de provenientă;

– Comercializarea în locuri autorizate;

-Afişarea la loc vizibil a plachetei cu numarul de telefon TELCONS, conform

prevederilor Ordinului Preşedintelui ANPC nr.72/2010.

 

Cu stima,

 

Comisar Sef Adj,

Rednic Dorina

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *