EVALAUARILE PILOT CLASELE II, IV, VI

Simpozionul international 25 Mai, Vezi despre ce e vorba
15 mai 2013
REZULTATE DEOSEBITE LA CONCURSURI OBTINUTE DE ELEVII SALAJENI
15 mai 2013

EVALAUARILE PILOT CLASELE II, IV, VI

EVALUARE  LA CLASELE A II-A

 

În perioada 9 – 10 mai 2013 au avut loc evaluările naționale la finalul clasei a II-a:

în 9 mai la citit-scris,

• în 10 mai la matematică.

Unitățile de învățământ selectate pentru administrarea pilot a evaluărilor naționale la clasele a II-a au fost:

• Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Zalău,

• Școala Gimnazială Nr.1 Dobrin.

Evaluările la clasa a II-a în acest an școlar s-au organizat pe un eșantion de elevi. Astfel, la pilotarea

Evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a din județul nostru au participat un număr de 31 de elevi de la cele două unități mai sus amintite

 

EVALUARE LA CLASELE A IV A

Miercuri, 15 mai 2013, incepand cu ora 9,00 se va desfășura evaluarea națională la clasele a IV-a din școlile sălăjene care au fost  selectate: Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Zalău, Școala Gimnazială Chieșd și Școala Gimnazială Zimbor.   Elevii vor fi testați la Limba română și la matematică. Sala de clasă va fi cea unde au învățat sau învață elevii. Proba se va susține de la ora 9 până la ora 11, cu o pauza de 10 minute, între cele două probe (română și matematică).

EVALUAREA LA CLASELE A VI-a

Școala Gimnazială ”Simion Bărnuțiu” Bocșa și Școala Gimnazială „Silvania” Șimleu Silvaniei sunt școlile selectate pentru evaluare la clasele a VI-a, în data 22 mai 2013. Testele şi baremele de corectare sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.

ALTE PRECIZĂRI: Conform biroului de presă al Ministerului Educației Naționale,  ”La clasa a II-a, testele conţin două secţiuni: prima vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competenţe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/tutorilor

legal instituiţi asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a include următoarele discipline: limba română, limba maternă – pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale – şi matematică. Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar.

 

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare şi pre-orientarea şcolară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.”

 

Marcel Lucaciu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Sălaj

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *