Implementarea in Judetul Salaj a obiectivelor derivate din Programul de Guvernare 2013 – 2016

Prefectul de Salaj a dansat Hora Unirii cu copii
25 ianuarie 2013
EXCLUSIV! Accident in Aghires, drumarii luati prin surprindere
25 ianuarie 2013

Implementarea in Judetul Salaj a obiectivelor derivate din Programul de Guvernare 2013 – 2016

Cu privire la modul de intocmire a Planului de actiuni pe anul 2013 privind implementarea in

Judetul Salaj a obiectivelor derivate din Programul de Guvernare 2013 – 2016

Documentul de referinta este Programul de Guvernare 2013 – 2016, publicat pe site-ul  Guvernului Romaniei. La acest document se vor aditiona eventualele recomandari formulate de ministerul de resort, avand in vedere noile abordari strategice cunoscute la aceasta data

Atentie acolo unde se preconizeaza modificari organizatorice in structura SPD-urilor. Pe aceste considerente, ar fi indicat sa revizuim actiunile luate cu copy/paste din anii anteriori Unele SPD-uri nu au propus actiuni cu rezultate cuantificabile, cu indicatori masurabili, desi in fiecare an s-au purtat discutii referitoare la modul de intocmire a planului. Actiunea in termen larg o asimilam cu o activitate care presupune un set de rezultate cuantificabile la un moment dat de evaluare. Caracterul masurabil trebuie sa elimine subiectivismul ce poate aparea la momentul evaluarii. Ex. Nu vom formula o actiune de maniera: cresterea pregatirii profesionale a salariatilor. Acesta este un deziderat. Reformularea corecta ca actiune specifica poate fi: participarea a 6 salariati la cursuri de scurta durata in domeniul utilizarii calculatoarelor. Termen trim III. Aceasta actiune va fi evaluata doar la finele trimestrului 3 si functie de numarul de cursanti putem evalua gradul de realizare. Pe aceste considerente se impune a revizui toate actiunile care au ca termen de realizare PERMANENT sau anul 2013.

Propun sa abordam si din perspectiva urmatoare: Planul de actiuni este un instrument

-managerial care ne permite sa evaluam performanta institutiei la un moment dat sau la finele unei perioade. Avand in vedere ca disutam deja de o anumita experienta in managementul institutiei, consider ca aceasta trebuie valorificata.

– Modul general de formulare a actiunilori nu conduce la rezolvarea adevaratele probleme cu care se confrunta SPD-urile, ci mai degraba denota o necunoastere a problemelor specifice.

Nu toate SPD-rile au respectat (utilizat) macheta pentru elaborarea Planului de actiuni pe anul 2013, transmisa prin adresa nr. 111 din 04.01.2013.

– Modalitatea in care este intocmit la aceasta ora Planul de catre SPD-uri va conduce in cursul anului 2013 la dificultati in analizarea trimestriala a stadiului de implementare a planului de actiuni la nivel judetean (ex. o masura care are termen de implementare permanent nu va putea fi monitorizata niciodata ca si grad de implemetare).

 

Recomandari:

– Revizuirea Planului de catre fiecare institutie, urmarind formularea unui set restrains de actiuni 6 – max 10 propuse pentru anul 2013, actiuni care sa fie specifice SPD-ului.

– Actiunile propuse sa fie cuantificabile, avand termene de realizare pe trimestre, astfel incat sa permita o evaluare corecta si obiectiva a acestora.

– Transmiterea Planului revizuit, pana la data de 15 februarie a.c.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *