ISU Salaj si-a imbunatatit dotarea cu ambulante si autospeciale

In memoriam IULIU SUCIU: CENACLUL LITERAR ”SILVANIA”- 35 de ani
27 noiembrie 2012
Sute de elevi inscrisi la Cangurul Lingvist-sectiunea Limba Franceza
27 noiembrie 2012

ISU Salaj si-a imbunatatit dotarea cu ambulante si autospeciale

Cu ocazia finalizării proiectului „ÎMBUNĂTĂŢIREA DOTĂRII CU ECHIPAMENTE A BAZELOR OPERAŢIONALE PENTRU INTERVENŢII ÎN SITUAŢII DE URGENŢĂ DIN TRANSILVANIA DE NORD”

 

Contractul de finanţare nerambursabilă între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Vest, în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord”, în calitate de beneficiar s-a semnat în data de 30 iunie 2010.

Acest proiect are ca obiectiv îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice din Regiunea Nord-Vest prin creşterea capacităţii de răspuns adecvat situaţiilor de urgenţă şi prin sporirea gradului de siguranţă şi sănătate a cetăţenilor, resurselor materiale şi proprietăţii.

 

Obiectivele specifice: Reducerea timpului de intervenţie pentru acordarea primului ajutor calificat de către unităţile

Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă în scopul ridicării capacităţii de acţiune şi reacţie adecvată a centrelor judeţene pentru prevenirea, limitarea şi înlăturarea efectelor negative ale evenimentelor de urgenţă;

Îmbunătăţirea nivelului tehnic şi de performanţă a serviciilor publice judeţene de urgenţă din Regiunea Nord-Vest prin achiziţionarea de echipamente specifice moderne, eficiente şi performante;

Consolidarea capacităţii de colaborare şi conlucrare operaţională între centrele judeţene de urgenţă din cadrul Regiunii Nord-Vest precum şi a centrului regional/centrelor judeţene cu cele din judeţele limitrofe în perspectiva îmbunătăţirii siguranţei populaţiei, salvgardării vieţii, proprietăţii şi bunurilor.

La începutul proiectului în Regiunea Nord-Vest exista o autospecială de intervenţie la incendii la un număr mediu de 22.615 locuitori, o autospecială de intervenţie la accidente colective la 1.379.489 locuitori, o autospecială pentru descarcerare grea la 689.745 locuitor, o ambulanţă de prim ajutor la 145.209 locuitori şi o ambulanţă de reanimare la 909.659 locuitori, aceste echipamente având o durată de utilizare depaşită. La nivelul regiunii nu exista nici un centru de comandă şi control şi nici o autospecială de cercetare N.B.C.R..

Achiziţionarea echipamentelor de intervenţii în situaţii de urgenţă s-a efectuat în două tranşe:

În prima etapă a proiectului au fost achiziţionate 38 de autospeciale pentru autospeciale cu apă şi spumă de capacitate mărită, autospeciale cu apă şi spumă de capacitate medie, autospeciale nuclear, biologic, chimic şi radiologic şi autospeciale de descarcerări grele.

În cea a doua etapă a proiectului au fost achiziţionate 26 de autospeciale intervenţii în situaţii de urgenţă, printre care o autospecială de intervenţie la accidente colective şi salvări urbane, un centru de comandă şi control mobil cu echipamente de specialitate şi de comunicaţii aferente, 21 ambulanţe de prim-ajutor şi 3 ambulanţe de reanimare.

 

Autospecialele au fost împarţite între cele 6 I.S.U. Judeţene a Regiunii Nord-Vest astfel:

I.S.U. Cluj a primit 5 autospeciale cu apă şi spumă, o autospecială de descarcerări grele, o autospecială de intervenţie la accidente colective şi salvări urbane, 4 ambulanţe de prim-ajutor şi o ambulanţă de reanimare;

Valoarea acestor echipamente primite de către Inspectorat este de 7.020.278,40 lei.

I.S.U. Bihor a primit 5 autospeciale cu apă şi spumă, o autospecială nuclear, biologic, chimic şi radiologic, o autospecială de descarcerări grele, 3 ambulanţe de prim-ajutor şi o ambulanţă de reanimare;

Valoarea acestor echipamente primite de către Inspectorat este de 7.685.268,80 lei.

I.S.U. Sălaj a primit 5 autospeciale cu apă şi spumă, o autospecială de descarcerări grele şi 3 ambulanţe de prim-ajutor;

 

Valoarea acestor echipamente primite de către Inspectorat este de 5.265.208,80 lei.

I.S.U. Satu Mare a primit 5 autospeciale cu apă şi spumă, o autospecială de descarcerări grele, 4 ambulanţe de prim-ajutor şi o ambulanţă de reanimare;

Valoarea acestor echipamente primite de către Inspectorat este de 6.115.386,40 lei.

 

I.S.U. Maramureş a primit 5 autospeciale cu apă şi spumă, o autospecială nuclear, biologic, chimic şi radiologic, o autospecială de descarcerări grele, 4 ambulanţe de prim-ajutor şi un centru de comandă şi control mobil cu echipamente de specialitate şi de comunicaţii aferente;

Valoarea acestor echipamente primite de către Inspectorat este de 10.092.702,40 lei.

Investim în viitorul tău! Proiect selectat în cadrul Programului Operaţional Regional şi co-finanţat de Uniunea Europeană prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională.

I.S.U. Bistriţa-Năsăud a primit 5 autospeciale cu apă şi spumă, o autospecială de descarcerări grele şi 3 ambulanţe de prim-ajutor;

Valoarea acestor echipamente primite de către Inspectorat este de 5.265.208,80 lei.

 

La sfârşitul proiectlui exista o autospecială de intervenţie la un număr mediu de 18.151 locuitori, o autospecială pentru descarcerări grele la 275.898 locuitori, o ambulanţă de prim ajutor la 68.974 de locuitori şi o ambulanţă de reanimare la 459.830 locuitori.

 

Timpii de intervenţie au scăzut de la 38’ din mediul rural la 17’ şi de la 18’ la 9’ în zonele urbane.

Pentru folosirea si mânuirea acestor autospeciale au fost instruiţi un număr de 1.166 de persoane din cadrul celor 6 Inspectorate pentru Situaţii de Urgenţă al judeţelor.

Valoarea totală a proiectului a fost de 51.963.878,46 lei, din care finanţarea nerambursabilă este de 41.068.226,53 lei. Această sumă provine din contribuţia de 13% al bugetul de stat şi 85% contribuţia Uniunii Europene.

 

La implementarea proiectului un aspect important l-a avut echipa de proiect a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord” precum şi asistenţii directorului de proiect de la cele  6 Consilii Judeţene şi cei 6 responsabili tehnici de la Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă din Regiunea Nord-Vest.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *