Nu cadeti prada escrocilor

ZILELE CETATII 2008
30 iulie 2008
Actiune umanitara
31 iulie 2008

Nu cadeti prada escrocilor

Telefon În cursul acestui an, la nivelul ţării, dar şi în judeţul nostru, s-au comis mai multe înşelătorii, prin intermediul unor mesaje primite pe telefonul mobil. Chiar dacă acestea au fost mediatizate, la Poliţie se prezintă, în continuare, persoane care sesizează că au fost înşelate prin acest mod de operare.

Prezentăm mai jos câteva tipuri de înşelăciuni, sfâtuind cetăţenii să se ferească de orice anunţ de câştig facil şi nemeritat:

      – într-un caz, pe telefonul mobil s-a primit următorul mesaj: „Felicitări! Uzina SC DACIA GROUP RENAULT v-a ales câştigător al unui autoturism Dacia Logan, pentru mai multe detalii contactaţi-ne în 10 minute. Vă mulţumim!”, numărul de pe care s-a expediat mesajul fiind 0762/076447. În momentul apelării, răspundea o persoană de sex masculin, care s-a recomandat ca fiind angajat al Uzinei Dacia, Compartimentul publicitate, şi care îi comunica că este posibil câştigător al unui autoturism Dacia Logan, acordat cu ocazia împlinirii a 40 de ani de funcţionare a uzinei. Acesta îl sfătuia pe câştigător să trimită prin poştă 830 RON (mandat on-line, pe numele Zaharia Stoiana), reprezentând contravaloarea documentaţiei existente la dosar. După achitarea acestei sume, „fericitul câştigător” era contactat de un alt bărbat, de pe numărul de telefon 0763/831378, care se recomanda ca fiind funcţionar în cadrul Băncii Comerciale Române, şi care solicita suma de 800 RON (mandat on-line, pe numele Oprea Angela), reprezentând contravaloarea documentaţiei existente la dosarul băncii. A doua zi, angajatul Uzinei Dacia l-a contactat pe câştigător, solicitându-i să depună, prin mandat poştal on-line, suma de 500 RON, pe numele Zaharia Stoiana, reprezentând contravaloarea rovignetei pentru maşină, urmând ca apoi autoturismul să fie livrat la domiciliu, lucru care nu se mai întâmpla.

      – un alt mesaj primit pe telefonul mobil, anunţa proprietarul abonamentului că a câştigat suma de 3000 Euro şi un telefon mobil, marca Nokia, oferit de magazinele ALTEX, iar pentru detalii să sune la un număr de telefon mobil. Sunând la acel număr, răspundea un bărbat, care îndruma posesorul telefonului să efectueze anumite operaţiuni, în urma cărora, era transferată pe acel număr suma de 100 Euro, necesară pentru a intra în posesia unei parole. După încărcarea cartelei pre-pay, la acel număr de telefon nu mai răspundea nimeni.

      – tot prin intermediul unui mesaj pe telefonul mobil, primit de la Compania Orange, persoanele erau felicitate că sunt câştigătoarele unui premiu de fidelitate, de 10.000 Euro. După primirea mesajului, erau contactate de o persoană, care se recomanda drept reprezentant al acestei companii şi care confirma câştigul, precizând că urmează să fie sunate de către un reprezentant al BCR, pentru a-şi deschide un cont la această bancă, unde urmează a fi virat premiul. Acest lucru se şi întâmpla, escrocul solicitând toate datele de identificare necesare deschiderii unui cont bancar şi înştiinţând beneficiarii premiului că urmează să primească un nou mesaj, care va conţine numărul contului şi parola de acces. Între timp, câştigătorii trebuiau să cumpere cartele de reîncărcare pre-pay, de o anumită valoare. În cursul aceleiaşi zile, erau sunaţi din nou de reprezentantul BCR, care le cerea conturile de reîncărcare de pe cartele, spunându-le să şteargă anumite cifre pentru a crea un nou cont bancar pentru validarea premiului şi virarea banilor, lucru care nu se mai întâmpla.

      – conţinutul anui alt gen de mesaj anunţa câştigarea unui premiu de fidelitate de 1000 Euro, din partea firmei Hiunday. Pentru a intra în posesia parolei de obţinere a premiului, trebuiau apelate două numere de telefon mobil, interlocutorul sfătuind persoana apelantă să încarce o cartelă pre-pay cu suma de 115 Euro.  

Inspector Tincuţa DUMUŢA – purtător de cuvânt

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.