O noua procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscala, incepand cu 1 iulie

Bolnavii cu afectiuni deosebit de grave se pot trata in strainatate
5 iulie 2011
Numarul total de someri la finele lunii iunie a fost de 6067
5 iulie 2011

O noua procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscala, incepand cu 1 iulie

DGFP Sălaj face cunoscut fapul că, începând cu 1 iulie 2011, se aplică o nouă procedură de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice şi fizice. De asemenea, cu aceeaşi dată, s-au modificat modelul şi conţinutul certificatului de atestare fiscală. Certificatul de atestare fiscală se eliberează la solicitarea contribuabililor, la solicitarea altor autorităţi publice sau

 

 

din oficiu, în situaţia în care se schimbă competenţa de administrare a
creanţelor fiscale, ca urmare a schimbării domiciliului fiscal sau a altor situaţii prevăzute de lege.
Eliberarea certificatului de atestare fiscală la solicitarea contribuabililor sau la solicitarea
unor autorităţi publice se face pe bază de cerere/adresă de eliberare care se depune la organul
fiscal competent.
Cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală se depune la registratura
organului fiscal competent, se comunică prin poştă cu confirmare de primire sau se poate
transmite prin mijloace de transmitere la distanţă.
În cazul persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau
exercită profesii libere, cererea se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul
îşi are domiciliul fiscal, respectiv unde îşi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc
efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu.
În cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscală contribuabilii persoane fizice
care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere trebuie să
menţioneze şi sediul activităţii sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală.
Certificatul de atestare fiscală cuprinde, obligatoriu, numărul de înregistrare,
data eliberării, perioada de utilizare, numele şi prenumele şi semnătura conducătorului
organului fiscal emitent.
Certificatul de atestare fiscală se întocmeşte în două exemplare originale, din care:
– un exemplar se comunică solicitantului sau noului organ fiscal competent;- un exemplar se
păstrează la organul fiscal emitent şi se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
În situaţia în care contribuabilul doreşte să obţină mai multe exemplare ale certificatului
de atestare fiscală trebuie să menţioneze în cerere numărul de exemplare solicitate. In acest caz,
taxa extrajudiciară de timbru se plăteşte o singură dată, indiferent de numărul de exemplare
solicitate.
În cazul contribuabililor mari şi mijlocii care solicită eliberarea certificatului de atestare
fiscală prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, organul fiscal competent emite
certificatul şi îl comunică contribuabilului în aceeaşi modalitate. În acest caz, contribuabilul
imprimă certificatul de atestare fiscală pe hârtie şi îl prezintă administraţiei finanţelor publice în
a cărei rază teritorială acesta îşi are domiciliul fiscal, în vederea certificării pentru conformitate
cu originalul, prin semnarea de către conducătorul administraţiei finanţelor publice şi aplicarea

http://www.anaf.ro/public/wps/portal/Salaj

Pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală organul fiscal competent verifică:
dosarul fiscal al contribuabilului, fişa pentru evidenţa analitică pe plătitori a contribuabilului,
existenţa sumelor de restituit/rambursat pentru care nu au fost emise decizii de restituire/
rambursare până la data depunerii cererii de eliberare a certificatului, precum şi existenţa
deciziilor de rambursare sau a documentaţiei aprobate pentru soluţionarea cererii de restituire
pentru care nu au fost emise şi înregistrate în evidenţa fiscală note de compensare/restituire.
În situaţia în care organul fiscal constată că nu au fost depuse de către contribuabil
declaraţiile fiscale, termenul de eliberare a certificatului de atestare fiscală se prelungeşte cu
perioada cuprinsă între data transmiterii înştiinţării şi data depunerii declaraţiilor fiscale sau data
comunicării deciziei de impunere din oficiu.

Baza legală: Ordinul ministrului Finanţelor Publice nr. 2.014/2011 pentru modificarea
Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare
a certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice şi fizice, a certificatului de obligaţii
bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 396/06.

05.07.2011

Compartimentul de Presă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *