Exemplificam:
-produse de folosinta indelungata care s-au defectat in perioada termenului de garantie si nu au fost readuse la conformitate (mobilier din lemn,usi termopan,masini de spalat rufe ,centrala termica,piese de schimb, pentru autoturisme,masini de spalat,motofierastrau, etc);
-facturare neconforma a unor servicii prestate (Romtelecom,Compania de Apa Somes,E-On Gaz,Electrica,Oringe);
-reparatii necorespunzatoare efectuate asupra unor autoturisme proprietate personala;
-servicii bancare (perceperea unui comision marit fara a fi notificati, refuzul deblocarii contului bancar);
-perceperea unui comision la efectuarea unor activitati de schimb valutar,fara a informa si verbal consumatorii.
In urma cercetarii si analizarii reclamatiilor au fost dispuse masuri de
remediere a deficientelor semnalate,inlocuire a produselor sau de restituire a contravalorii acestora,dupa caz,in suma totala de 3827 lei si au fost aplicate sanctiuni contraventionale in valoare de 9000 lei.
Intrucit au existat multe sesizari si reclamatii ce au avut ca obiect produse de folosinta indelungata,consideram necesare citeva precizari,de altfel noutati pentru anul 2009:
-termenul de aducere la parametri de conformitate a produselor care s-au defectat in perioada de garantie este de maxim 15 zile de la data predarii produsului in
vederea repararii,fata de anul 2008 cind legea prevedea un “termen rezonabil”convenit intre consumator si operatorul economic,iar in cazul in care nu se
respecta acest termen ,consumatorul poate solicita in primul rind preschimbarea produsului sau restituirea contravalorii acestuia.