Salaj:172 accidente, soldate cu 20 morţi, 89 răniţi grav şi 124 răniţi uşor

Raportările contabile pentru primul semestru
14 iulie 2010
Bucătăria de vară in flacari
15 iulie 2010

Salaj:172 accidente, soldate cu 20 morţi, 89 răniţi grav şi 124 răniţi uşor

În perioada analizată, având în vedere concluziile desprinse din situaţia operativă, efectivele de poliţie rutieră au acţionat cu precădere, pentru descurajarea încălcării normelor rutiere de către participanţii la traficul rutier şi prevenirea implicării acestora în accidente de circulaţie.

Asigurarea continuităţii dispozitivului de poliţie rutieră pe întreaga reţea de drumuri din zona de competenţă, îndeosebi pe cele cu valori ridicate de trafic, a fost prioritatea poliţiei rutiere.

La nivelul serviciului rutier, zilnic, săptămânal şi lunar s-au analizat principalele cauze generatoare de evenimente rutiere, acordându-se atenţia necesară atât disciplinării conducătorilor de vehicule cât şi a pietonilor. S-a insistat în principal pe combaterea conducerii autovehiculelor cu viteză peste limita legală sau de către persoane aflate sub influenţa băuturilor alcoolice, a traversării neregulamentare a drumului public de către pietoni şi a disciplinării motocicliştilor şi mopediştilor.

Pe linie de sistematizare şi organizarea traficului au fost desfăşurate activităţi de influenţare a administratorilor de drumuri şi primăriilor orăşeneşti să asigure condiţii optime pentru circulaţia autovehiculelor în funcţie de sezon.

La nivelul fiecărui oraş a fost întocmit planul de sistematizare pentru anul în curs.

Pentru lipsa de implicare în asigurarea viabilităţii drumului public au fost aplicate un număr de 9 sancţiuni contravenţionale factorilor de răspundere de resort (3 – administratorilor de drum şi 6 – executanţilor de lucrări).

În acelaşi interval de referinţă au fost efectuate activităţi specifice de către echipajele mobile mixte, Poliţie Rutieră – ARR – RAR – SDN, planificate conform Ordinului comun al MAI şi Ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 29/206/2002.

Cu toate măsurile luate şi activităţile intreprinse, la nivelul judeţului au fost înregistrate în primele 6 luni ale anului 2010, un număr de 80 accidente grave, soldate cu 20 morţi şi 89 răniţi grav.    

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2009, când au fost înregistrate 82 accidente grave soldate cu 8 morţi şi 95 răniţi grav, situaţia se prezintă astfel:  mai puţin cu 2 accidente grave, 6 răniţi grav şi mai mult cu 12 morţi.

Analiza dinamicii accidentelor de circulaţie grave înregistrate în cursul perioadei analizate ne arată că:

1. În funcţie de cauzele producerii:

a) Abateri săvârşite de către conducătorii auto (46 accidente cu 14 morţi şi 61 răniţi grav):

– viteză excesivă sau neadaptată la condiţiile de drum = 9 accidente cu 2 morţi şi 11 răniţi grav;

– adormire la volan = 7 accidente cu 3 morţi şi 9 răniţi grav;

– depăşire neregulamentară = 6 accidente cu 1 mort şi 15 răniţi grav;

– neasigurare la schimbarea direcţiei de mers/mers înapoi = 6 accidente cu 2 morţi şi 4 răniţi grav;

– conducere imprudentă = 5 accidente cu 2 morţi şi 5 răniţi grav;

– conducere sub influenţa băuturilor alcoolice = 3 accidente cu 1 mort şi 4 răniţi grav;

– circulaţie pe contrasens = 2 accidente cu 2 morţi şi 3 răniţi grav;

– nerespectarea regulilor privind trecerea la nivel cu calea ferată = 2 accidente cu 1 mort şi 1 rănit grav;

– neacordare prioritate la pietoni = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– conducere fără permis = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– nepăstrarea distanţei de siguranţă în mers = 1 accident cu 3 răniţi grav;

– neacordare prioritate la vehicule = 1 accident cu 2 răniţi grav;

b) Abateri săvârşite de către mopedişti = 12 accidente cu 2 morţi şi 12 răniţi grav.

c) Abateri săvârşite de către pietoni = 11 accidente cu 1 mort şi 10 răniţi grav.

d) Abateri săvârşite de către biciclişti = 8 accidente cu 3 morţi şi 5 răniţi grav.

e) Abateri săvârşite de către căruţaşi = 2 accidente cu 2 răniţi grav.

f) Abateri săvârşite de către conducătorii de utilaje agricole = 1 accident cu 1 rănit grav.

2. După mediul în care s-au produs:

a) În mediul urban = 20 accidente soldate cu 2 morţi şi 24 răniţi grav;

b) În mediul rural = 43 accidente soldate cu 8 morţi şi 47 răniţi grav.

c) În afara localităţii = 17 accidente soldate cu 10 morţi şi 20 răniţi grav;

3. După categoria drumului:

a) Pe drumuri europene (DN 1F şi DN 1C) = 16 accidente cu 10 morţi şi 19 răniţi grav.

– DN 1F (E 81) = 12 accidente soldate cu 9 morţi şi 14 răniţi grav;

– DN 1C (E 58)  = 4 accidente soldate cu 1 mort şi 5 răniţi grav.

b) Pe drumuri naţionale = 17 accidente soldate cu 3 morţi şi 26 răniţi grav;

– DN 1H = 11 accidente soldate cu 2 morţi şi 18 răniţi grav;

– DN 1G = 4 accidente soldate cu 1 mort şi 6 răniţi grav;

– DN 19B = 2 accidente soldate cu 2 răniţi grav.

c) Pe drumuri judeţene = 17 accidente soldate cu 3 morţi şi 15 răniţi grav;

d) Pe drumuri comunale = 6 accidente soldate cu 1 mort şi 5 răniţi grav;

e) Pe străzi = 24 accidente soldate cu 3 morţi şi 26 răniţi grav.

4. După ora producerii:

a) între 00.00 – 06.00 = 7 accidente soldate cu 8 răniţi grav;

b) între 06.00 – 12.00 = 23 accidente soldate cu 3 morţi şi 27 răniţi grav;

c) între 12.00 – 18.00 = 23 accidente soldate cu 8 morţi şi 30 răniţi grav;

d) între 18.00 – 24.00 = 27 accidente soldate cu 9 morţi şi 26 răniţi grav.

5. După ziua producerii:

a) Luni = 19 accidente soldate cu 4 morţi şi 24 răniţi grav;                                      

b) Marţi = 9 accidente soldate cu 1 mort şi 10 răniţi grav;                                     

c) Miercuri = 11 accidente soldate cu 2 morţi şi 13 răniţi grav;                                      

d) Joi = 4 accidente soldate cu 2 morţi şi 2 răniţi grav;

e) Vineri = 12 accidente soldate cu 6 morţi şi 14 răniţi grav;

f) Sâmbătă = 10 accidente soldate cu 3 morţi şi 13 răniţi grav;

g) Duminică = 15 accidente soldate cu 2 morţi şi 15 răniţi grav.

6. După vârsta participantului la trafic vinovat de producerea accidentului:

a) Între 00 – 17 ani = 8 accidente soldate cu 9 răniţi grav;

b) Între 18 – 30 ani = 27 accidente soldate cu 7 morţi şi 36 răniţi grav;

c) Între 31 – 60 ani = 38 accidente soldate cu 11 morţi şi 39 răniţi grav;

d) Peste 60 ani = 7 accidente soldat cu 2 morţi şi 7 răniţi grav.

– din care:

– bărbaţi = 68 accidente soldate cu 14 morţi şi 79 răniţi grav;

– femei = 12 accidente soldate cu 6 morţi şi 12 răniţi grav.

7. După locul de domiciliu al participantului la trafic vinovat de producerea accidentului:

– domiciliaţi în judeţul:

– Sălaj = 69 accidente soldate cu 12 morţi şi 79 răniţi grav;

– Satu-Mare = 2 accidente cu 4 morţi şi 1 rănit grav;

– Bistriţa-Năsăud = 2 accidente cu 1 mort şi 1 rănit grav;

– Bihor = 2 accidente cu 2 răniţi grav.

– Maramureş = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– Prahova = 1 accident cu 2 morţi şi 2 răniţi grav;

– Cluj = 1 accident cu 1 mort şi 2 răniţi grav;

– Iaşi = 1 accident cu 2 răniţi grav.

8. După locul producerii:

– Zalău = 11 accidente cu 11 răniţi grav (1 AN);

– Şimleu-Silvaniei = 9 accidente soldate cu 3 morţi şi 18 răniţi grav;

– Jibou = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– Sărmăşag = 4 accidente cu 2 morţi şi 7 răniţi grav;

– Poarta-Sălajului = 3 accidente cu 3 morţi şi 2 răniţi grav;

– Benesat = 3 accidente cu 1 mort şi 2 răniţi grav;

– Sâncraiu-Almaşului = 2 accidente cu 3 morţi şi 3 răniţi grav;

– Zimbor = 2 accidente cu 1 mort şi 3 răniţi grav;

– Bizuşa = 2 accidente cu 1 mort şi 3 răniţi grav;

– Pericei = 2 accidente cu 1 mort şi 2 răniţi grav;

– Cizer = 2 accidente cu 1 mort şi 1 rănit grav;

– Agrij = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– Nuşfalău = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– Hereclean = 1 accident cu 2 răniţi grav;

– Tămaşa (com. Cuzăplac)= 1 accident cu 2 răniţi grav;

– Tetişu = 1 accident cu 2 răniţi grav;

– Ciocmani = 1 accident cu 1 mort;

– Crasna = 1 accident cu 1 mort;

– Muncel (com. Cristolţ) = 1 accident cu 1 mort;

– Sutor = 1 accident cu 1 mort;

– Aghireş = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Almaşu = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Bobota = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Bocşa = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Borla = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Chieşd = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Cristolţ = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Dobrin = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Fildu de Jos = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Fildu de Sus = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Gălăşeni (com. Cuzăplac) = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Guruslău = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Huseni = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Ileanda = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Ilişua (com. Sărmăşag) = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Ip = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Meseşenii de Jos = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Mirşid = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Perii Vadului = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Popeni = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Porţ = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Sânmihaiu-Almaşului = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Sântămărie = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Someş-Guruslău = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Someş-Odorhei = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Surduc = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Verveghiu (com. Dobrin) = 1 accident cu 1 rănit grav.

Comunele în care s-au înregistrat accidente grave sunt:

– Zimbor = 5 accidente cu 5 morţi şi 6 răniţi grav;

– Sărmăşag = 5 accidente cu 2 morţi şi 8 răniţi grav;

– Ileanda = 4 accidente cu 1 mort şi 5 răniţi grav;

– Românaşi = 3 accidente cu 3 morţi şi 2 răniţi grav;

– Benesat = 3 accidente cu 1 mort şi 3 răniţi grav;

– Pericei = 2 accidente cu 1 mort şi 2 răniţi grav;

– Cuzăplac = 2 accidente cu 3 răniţi grav;

– Hereclean = 2 accidente cu 3 răniţi grav;

– Cizer = 2 accidente cu 1 mort şi 1 rănit grav;

– Cristolţ = 2 accidente cu 1 mort şi 1 rănit grav;

– Crasna = 2 accidente cu 1 mort şi 1 rănit grav;

– Agrij = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– Bocşa = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– Dobrin = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– Fildu de Jos = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– Meseşenii de Jos = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– Mirşid = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– Nuşfalău = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– Sânmihaiu-Almaşului = 2 accidente cu 2 răniţi grav;

– Almaşu = 2 accident cu 3 răniţi grav;

– Băbeni = 1 accident cu 1 mort;

– Bobota = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Chieşd = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Ip = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Marca = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Năpradea = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Someş-Odorhei = 1 accident cu 1 rănit grav;

– Surduc = 1 accident cu 1 rănit grav.

Comparând numărul total de accidente cu victime înregistrate în primele 6 luni ale anului 2010 (172 accidente, soldate cu 20 morţi, 89 răniţi grav şi 124 răniţi uşor) cu numărul accidentelor de circulaţie, cu victime, înregistrate în aceeaşi perioadă a anului 2009 (când s-au înregistrat 151 accidente soldate cu 8 morţi, 95 răniţi grav şi 111 răniţi uşor), se constată o creştere cu 21 a numărului de accidente cu victime.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *