Stadiul pregătirii Recensământul Populaţiei şi Locuinţelor

Situaţie fond funciar – aprilie 2010
4 mai 2010
Programul de pregătire în domeniul Schengen
4 mai 2010

Stadiul pregătirii Recensământul Populaţiei şi Locuinţelor

şi a Recensământul General Agricol

În ceea ce priveşte desfăşurarea pregătirilor pentru Recensământul Populaţiei şi Locuinţelor (RPL), se derulează următoarele operaţiuni:

* au fost constituite comisiile pentru recensământ la toate nivelurile (comunal, orăşenesc, municipal, judeţean), în componenţa prevăzută de normele legale;
* este in curs de realizare activitatea de verificare şi actualizare a denumirilor de străzi şi de numerotare a clădirilor în toate localităţile (sarcina ce revine primăriilor şi consiliilor locale);
* se desfăşoară prima etapă a sectorizării, în care am centralizat de la toate primăriile hărţile cu delimitarea şi denumirea străzilor şi numerotarea clădirilor, hărţi care vor fi transmise către Oficiul Naţional de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, în vederea stabilirii sectoarelor.

Acest recensământ se desfăşoară în baza OUG nr. 36/ 2007 şi a HG nr. 1502/ 2009, urmând a se derula în noiembrie 2011.

În ceea ce priveşte Recensământul General Agricol (RGA), se au în vedere următoarele operaţiuni:

* au fost constituite comisiile pentru recensământ la toate nivelurile (comunal, orăşenesc, municipal, judeţean), în componenţa prevăzută de normele legale, precum şi secretariatul tehnic al comisiei judeţene;
* în luna mai va demara activitatea de întocmire a listelor exploataţiilor agricole la nivel de localităţi, sate aparţinătoare, oraşe, municipii, iar în baza acestora, în iunie va începe sectorizarea (împărţirea unităţilor administrativ-teritoriale în sectoare de recensământ);
* spre deosebire de RPL, unde sectorizarea va fi făcută de ONCPI, în cazul RGA sectorizarea va fi făcută de primării, în baza materialelor cartografice pe care le deţin.

Acest recensământ se desfăşoară în baza Legii nr. 153/2008 şi a HG nr. 1370/2009, urmând a se derula în decembrie 2010 – ianuarie 2011.

Noi reguli privind aplicarea apostilei

Au fost publicate în Monitorul Oficial 213/06.04.2010 „Instrucţiuni ale ministrului administraţiei şi internelor privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de eliberare a apostilei pentru actele oficiale administrative”. Aceste instrucţiuni aduc elemente noi ce contribuie la eficientizarea şi creşterea gradului de siguranţă în activitatea de eliberare a apostilei.

Iată aspectele de noutate introduse de aceste instrucţiuni:

* categoriile de acte pe care se aplică apostila (acte oficiale administrative emise de autorităţi ale administraţiei publice centrale sau locale, precum şi de alte organe de autoritate administrativă) vor fi cuprinse într-o listă întocmită şi actualizată periodic de MAI – Direcţia pentru Relaţia cu Instituţiile Prefectului, ca structură coordonatoare;
* în cadrul Instituţiei Prefectului se va organiza un birou apostilă, care va desfăşura această activitate;
* aplicarea apostilei poate fi solicitată şi de către o rudă până la gr. II cu titularul actului;
* MAI, prin direcţia pentru relaţia cu instituţiile prefectului, va întocmi şi actualiza (inclusiv prin grija instituţiilor prefectului) o listă cu instituţiile implicate în activitatea de aplicare a apostilei, şi o bază de date electronică, ce va conţine numele, specimenele de semnătură şi de ştampilă, corespunzătoare persoanelor din cadrul instituţiilor implicate;
* apostila se completează de acum înainte pe calculator (nu se mai foloseşte ştampila şi nu se mai completează de mână), utilizându-se fişierul transmis de la MAI
* semestrial se vor face raportări de către instituţiile prefectului către Direcţia pentru relaţia cu instituţiile prefectului referitoare la activitatea de aplicare a apostilei, rapoarte care se întocmesc utilizându-se un model de document transmis de MAI, iar lunar instituţiile prefectului vor transmite informaţii privind apostilele eliberate, într-un tabel transmis de MAI;
* noile instrucţiuni urmează a fi aplicate începând cu data de 21 mai 2010.

Consider că aceste modificări sunt de natură să aducă un plus de eficienţă, de transparenţă, de organizare şi de securitate în activitatea de aplicare a apostilei

Subprefect,

Claudiu Bârsan

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *