APROXIMATIV 500 DE CERERI PENTRU DIFERITE DOMENII DE ACTIVITATE AU FOST SOLUȚIONATE DE POLIȚIȘTII DE IMIGRĂRI DIN TIMIȘ

ANOSR lansează o consultare privind accesibilitatea învățământului superior pentru persoanele cu dizabilități
15 noiembrie 2022
MISIUNI DE ÎNDEPĂRTARE SUB ESCORTĂ EFECTUATE DE POLIȚIȘTII DE IMIGRĂRI DE LA CENTRUL OTOPENI
15 noiembrie 2022

APROXIMATIV 500 DE CERERI PENTRU DIFERITE DOMENII DE ACTIVITATE AU FOST SOLUȚIONATE DE POLIȚIȘTII DE IMIGRĂRI DIN TIMIȘ

Aproximativ 230 de cereri pentru eliberarea avizelor de muncă, 154 de cereri prelungire a dreptului de ședere, peste 70 de cereri pentru emiterea certificatelor de înregistrare și 11 cereri pentru eliberarea cărților de rezidență au fost soluționate de polițiștii de imigrări din Timiș, în perioada 1 – 13 noiembrie a.c.

În perioada de referință, polițiștii din cadrul Serviciului pentru Imigrări al Județului Timiș au preluat 345 de cereri de prelungire a dreptului de ședere, dintre care 157 de cereri în scop de studii, 172 de cereri în scop de angajare, iar diferența au făcut obiectul altor scopuri.

În perioada analizată au fost soluționate 154 de cereri din domeniile amintite.

De asemenea, au fost preluate și 127 de cereri pentru eliberarea avizului de muncă, fiind soluționate 229.

Alte 73 de cereri pentru emiterea certificatelor de înregistrare și 11 cereri pentru eliberarea cărților de rezidență au fost preluate în această perioadă, toate fiind soluționate.

Printre prioritățile operative ale polițiștilor din cadrul Serviciului pentru Imigrări Timiș se află și controlul permanent asupra respectării legalității șederii în România a străinilor, precum și combaterea migrației ilegale și a muncii nedeclarate.

Astfel, polițiștii au efectuat 11 activități specifice de control, atât cu forțe proprii, cât și în cooperare cu instituții cu atribuții în domeniu, fiind verificați 74 de străini. Ca urmare a celor constatate, în 14 cazuri au fost emise decizii de returnare și două persoane au fost introduse în Centrul de Cazare pentru Străinii Luați în Custodie Publică Arad.

Precizăm că Serviciul pentru Imigrări al Județului Timiș recomandă în continuare utilizarea aplicației portaligi.mai.gov.ro pentru încărcarea cererilor, acest mod de lucru având avantajul că eficientizează activitatea de analiză și soluționare a acestei categorii de lucrări.

De asemenea, informăm cetățenii că primirea acestor documente nu este condiționată de folosirea acestui instrument, tocmai pentru a se asigura dreptul fiecărei persoane fizice sau juridice de acces la înregistrarea administrativă a cererilor.

Pentru a veni în sprijinul cetățenilor, în perioada 7 – 11 noiembrie a.c., programul de lucru a fost prelungit până la ora 18:00, iar în zilele de repaus săptămânal, de 12-13 noiembrie a.c., preluarea cererilor s-a făcut în intervalul 8.00-16.00.

Serviciul pentru Imigrări al Județului Timiș vine în sprijinul cetățenilor în vederea soluționării tuturor cererilor depuse de aceștia.

Inspector principal de poliție CRISTEA Maria-Sorina – purtător de cuvânt INSPECTORATUL GENERAL PENTRU IMIGRĂRI

BIROUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *