Creste numarul reclamatiilor

OPC
Peste 306 actiuni de contol efectuate de OPC
26 februarie 2009
Finante
Taxa de poluare
26 februarie 2009

Creste numarul reclamatiilor

ReclamatiiIn perioada ianuarie-februarie 2009,s-au inregistrat un numar de 106 sesizari si reclamatii,fiind deja solutionate cu adresa de raspuns un numar de 89, din care cca 76 % s-au dovedit a fi intemeiate,asigurindu-se drepturile cetatenilor de a obtine despagubiri legale pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzatoare a produselor sau serviciilor.

 

Din totlul de reclamatii un numar de 6 s-au referit la produse alimentare, 33 la produse nealimentare,iar 67 au vizat prestarile de servicii.

Exemple de produse nealimentare reclamate :

-aparatura electronica si electrocasnica : masini de gatit , mobilier din lemn ,usi si ferestre termopan,senzori de gaz,televizoare,telefoane mobile,monitoare PC,

etc (neaduse la starea de conformitate in termen de 15 zile cit prevede legea);

-incaltaminte :adidasi,cisme ;

Exemple de produse alimentare reclamate : lapte consum,preparate din carne,

Exemple de prestari servicii reclamate :

-servicii financiare (banci si intreprinderi financiare nebancare );

-serviccii de internet si transmiterea semnalului prin cablu;

-servicii de telefonie :facturacturare ,functionare defectuoasa,etc.

-servicii de utilitate publica (furnizare gaz,energie electrica,apa potabila).

Cu ocazia cercetarii reclamatiilor inregistrate s-a constatat faptul ca unii opertaori economici nu au respectat drepturile consumatorilor prevazute de lege fiind obligati fie sa inlocuiasca unele produse fie sa achite consumatorilor contravaloarea acestora.(usi si geamuri termopan,televizoare,masini de gatit,aparate frigorifice,aparat de aer conditionat,televizoare,telefoane mobile,etc).

Valoarea totala a produselor inlocuite,contravaloarea achitata sau valoarea reparatiilor efectuate pentru readucerea produsului in stare de conformitate a fost de 15322 lei.

De mentionat faptul ca in cadrul controalelor si in timpul cercetarii reclamatiilor ,s-a efectuat si o consiliere de specialitate,urmarind in acest mod corectarea comportamentului comercial incorect al operatorului economic in relatia sa cu consumatorul.

Inspector Sef Adj,

D.Rednic

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *