Peste 306 actiuni de contol efectuate de OPC

Copii
Ajutati un baietel de 7 ani sa traiasca
26 februarie 2009
Reclamatii
Creste numarul reclamatiilor
26 februarie 2009

Peste 306 actiuni de contol efectuate de OPC

OPCActivitatea desfasurata in perioada ianuarie –februarie a.c.,s-a concretizat in urmatoarele aspecte:
supravegherea produselor si serviciilor destinate consumatorilor prin efectuarea unui număr de 306 acţiuni de control asupra calităţii şi securităţii unor produse şi servicii şi asupra modului de respectare a intereselor economice ale consumatorilor; extinderea activităţii de control în afara reşedinţei de judeţ prin efectuarea unor controale la un numar de 71 operatori economici;
identificarea unor mărfuri cu abateri de la prevederile legale în valoare de 8734 lei ;
cercetarea şi soluţionarea unui numar de 106 reclamaţii primite din partea consumatorilor privind calitatea unor produse si servicii.

Controalele au scos in evidenta faptul ca unii operatori economici nu au respectat prevederile legale in vigoare,comercializind produse sau prestind servicii care au prejudiciat interesele economice ale consumatorilor,sau care prezentau un potential pericol pentru sanatatea acestora.

La comercializarea produselor,principalele abateri au fost:

-lipsa informarii consumatorilor cu privire la: denumirea comercială a produsului, denumirea şi/sau marca producătorului, termenul de valabilitate sau data durabilitatii minimale, principalele caracteristici tehnice si calitative, despre eventuale riscuri previzibile, privind modul de utilizare, manipulare, depozitare, conservare sau pastrare; despre eventuale contraindicatii, (situatie intilnita la cca 25% din abaterile constatate);

-existenţa la comercializare a unor produse care nu aveau redactate in limba romana principalele elemente de identificare si caracterizare sau a caror traducere era incompleta(cca 15 % din abatrile constatate);

-neafisarea in mod vizibil si lizibil a preturilor la produsele expuse la vinzare (cca 25% din abaterile constatate);

-expunerea la vinzare a unor produse ce prezentau termenul de valabilitate expirat (cca 5 % din abaterile constatate);

-nerespectarea de catre unii operatori economici prestatori de servicii a prevederile legale cu privire la protectia consumatorilor precum si a conditiilor specifice desfasurarii activitatii (cca 30% din totalul abaterilor constatate).

La prestarea serviciilor principalele abateri privesc lipsa unor elemente pentru

informarea corecta si completa asupra serviciului prestat,parametri calitativi neconformi celor declarati,existenta unor clauze abuzive in contractele incheiate cu consumatorii,modul superficial de redactare (neclar),informarea incompleta privind caracterstici esentiale,pret,comision,durata,termen de executie,garantie,perioada de gratie,suspendare ,reziliere contract,daune si despagubiri.

Cu ocazia controalelor efectuate, au fost identificate marfuri cu abateri de la

prevederile legale in valoare de peste 8734 lei ,din care 1217 lei lei marfuri potential periculoase pentru sanatatea si securitatea consumatorilor,pentru care s-a dispus masura retragerii lor de pe piata ,inclusiv prin distrugere

Pentru incălcarea dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la protecţia

consumatorilor,au fost dispuse urmatoarele masuri:
-oprirea definitiva de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a unor produse in valoare de 1217 lei

-oprirea temporara la comercializare,pina la remedierea deficientelor si intrarea in legalitate, a unor produse in valoare 8733 lei;

-aplicarea unor sanctiuni contraventionale ( 75) in valoare de 105450 lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.